Gå til innhold

Chess tvinger oss over til Netcom!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt litt "problemer" med skifte av SIM.

Først fikk jeg SMS om en dato. Jeg sa det ikke passet (skulle vekk den uken brevet skulle komme, og var redd jeg ble uten SIM noen dager) og at jeg egentlig ikke var interessert i å skifte SIM-kort. De spurte om jeg hadde problemer med dekningen, noe jeg ikke visste. Ble enig om at de heller skulle utsette til en dato litt lenger frem. Jeg ventet. Så glemte jeg datoen og ringte Chess for å spørre hvilken dato jeg skulle skifte SIM. Da sa de de ikke hadde sendt ut noe SIM likevel og at jeg skulle få i "neste runde". Virker ikke som de har helt kontrollen.

 

Neste gang jeg får melding tror jeg jeg ringen for å forhandle litt. De skal ikke slippe SÅ billig unna. Noen bedre ringepriser hadde gjort seg. De skriver jo at King skal være abonnementet for strobrukere, men for meg er det jo andre som er billigere på akkurat det. 100 SMS er jo ikke akkurat mye i "kompensasjon". 40 kroner.... Dersom jeg er misfornøyd med Netcom-dekningen blir det nok Tele2 Champion på meg.

 

Er også mesfornøyd med måten de prøver å skjule årsaken til at vi må endre SIM. I følge brevet de sender ut er grunnen at kundene skal få et bedre SIM-kort...

Lenke til kommentar
De sparer jo masse penger på kun å sende et brev istendfor to, kan skjønne :).

 

 

:roll:

5835383[/snapback]

 

 

Regner med at det er veldig dyrt å produsere simkort til alle deres kunder og sende 2 brev. Men gjøre slik som skandiabanken har gjort kunne vært en grei måte ved at man får koden fra nettet.

5835432[/snapback]

 

 

For meg er det fullstendig irrelevant om Chess skal da bruke 1-3 kr ekstra pr kunde på å sende meg en pinkode i eget brev som C post for at det skal bli billig. For meg som kunde føler jeg veldig liten trygghet at de sender et brev med alt sammen.

Hadde de spurt meg skulle jeg mer enn gjerne betalt en 10 kr ekstra på neste regning for å dekke stakkars lille Chess sine utgifter.

 

Nå har vel og merke brevet kommet frem, men hvis en utro tjener i posten skulle få snusen i det kan man lett misbruke tjenesten og ringe mye.

Regner med at det er dyrere å ha flere runder i forbrukerrådet på klager fra kunder som har evt fått misbrukt sitt abm?

 

Siden jeg har jobbet noen år i TelenorMobil tidligere reagerte jeg med vanntro på dette. Slike ting skal sendes i to runder. :nei:

 

Det er samme som om din bank skulle sende deg nytt bankkort og kode i samme brev, noe som tyder på at de mangler noen sikkerhetsrutiner.

Lenke til kommentar

...synes det er mye unødvendig kritikk til Chess her..Har selv Chess, vært kunde der i 3 år og er fornøyd med det. :) men bare for å ha nevn d no da, så har ikke de andre selskapene noe bedre kundeservice de heller..har tidligere vært innom både NetCom og Telenor. Min kjæreste har hat Tele2 over lang tid, og leser her at det er flere som velger å gå over dit pga Telenor dekning. Kan forstå det, med der er kundeservicen iallefall dårlig. Tele2 sendte dyrere regninger enn hva hun skulle ha, og da hun sa opp sitt kundeforhold med Tele2 så fortsatte de å sende regninger til henne. Har hørt flere saker som dette. Var det ikke for 1. år siden lille Chess hadde de mest fornøyde kundene da når det gjaldt kundeservice..? Slo jo alle de "store" her til lands..

 

-ville ikke lage noe konflikter med dette, men bare gi min støtte til Chess som kunde....fikk selv brev idag om at jeg skulle motta nytt SIM med netcom dekning om noen dager....

 

-capone

Lenke til kommentar
Telenor meiner at dei ikkje lenger forpliktar seg å levere nett til Chess, sidan dei no er eigd av Telia Sonera, som igjen eig Netcom.

 

Men eg skal klage dette inn til forbrukerombudet uansett.

5843693[/snapback]

 

Og hva i all verden skal du klage over!?? At de bytter nettverk? Det er de i sin fulle rett til å gjøre.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Forbrukerombudet har ikke noe med hvem Telenor velger å ha i sitt nett, det har post- og teletilsynet.

 

Har selv NetCom og er fornøyd. Det slike selskaper som Chess/ Noextras etc mangler er forhandlere der man kan få pin/puk og nytt simkort på dagen.

Lenke til kommentar
Har selv NetCom og er fornøyd. Det slike selskaper som Chess/ Noextras etc mangler er forhandlere der man kan få pin/puk og nytt simkort på dagen.

5843816[/snapback]

...og kompetanse, forutsigbarhet, seriøsitet, tilgjengelighet, osv, osv. Det betaler jeg gledelig litt ekstra for å få med på kjøpet.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Lykke til hvis noen tenker å klage til Forbrukerombudet pga bytte fra Telenor- til Netcomdekning hos Chess.. Kommer ikke noen som helst vei med den klagen!

 

Har nettopp skiftet fra Netcom til Telenor og det var noe jeg ikke trodde noen gang kom til å bli aktuelt..før Telenor introduserte abbonementet FriTid som passer meg helt ypperlig i forhold til ringemønsteret mitt, og samtidig leverer de tjenester jeg trenger (tvillingsim, "fri internett", bedre dekning der jeg ferdes daglig osv..)!

 

Om det blir så mye bedre kundeservice har jeg litt blandede følelser rundt, for selv om jeg ba eksplisitt om tjenesten tvillingsim under bestilling av det nye abbonementet så klarte ikke kundebehandleren å legge inn tjenesten..så fikk ikke annet en hovedsimkortet innen porteringen som skjedde på torsdag..men så løste det seg ved at de sendte meg til nærmeste Telenorforhandler igår hvor jeg fikk hente ut tvillingsim'et uten noe kostnad, så ser nytten ved å ha en operatør med utbygd forhandlernettverk..

Lenke til kommentar
De sparer jo masse penger på kun å sende et brev istendfor to, kan skjønne :).

 

 

:roll:

5835383[/snapback]

Hvis noen ikke skjønte det så var det jeg skrev her ikke akkurat positivt ment mot chess :). Det var forklaringen på hvorfor det ikke sendes separat, og grunnen er elendig - men korrekt.

Lenke til kommentar

Jada, da har man kommet over i Netcom sitt nett med Chess, noe som ikke har gått smertefritt.... Mobilen har delvis ikke virket, problemer med samtaler som ikke kommer riktig inn. Det som plager meg mest er at jeg ikke har noen gprs signaler i det hele tatt. SonyEricsson har indikator for vanlige signaler og gprs signaler. Flere som har problemer med dette?

Lenke til kommentar
Jeg bruker en god del datatjenester over edge når jeg reiser, så her er en av mine grunner til å forlate Chess når de tar fra meg telenordekningen for godt:

 

netcomdekningedge.jpgTelenordkningedge.jpg

 

Orange er Netcom, grønt er Telenor.

5902674[/snapback]

 

 

Du kan vel da også legge ut dekningskartet for NetCom og Telenor for 3G.. Hvem har best dekning der?

Lenke til kommentar
Kan ikke diskuteres en gang. Netcom har MYE dårligere dekning enn Telenor, dessverre. Jeg har Chess King på 4. Året men vurderer nå å bytte.. Vurderer faktisk det nye Mobyson-opplegget.

5908163[/snapback]

 

På edge ja, men ellers? nei, telenor dekker 98% av norge, netcom 97%, flere steder jeg ferdes i trønderlag har netcom dekning der telenor har og ikke omvendt. Jeg synes begge parter har bygd ut nettet for dårlig enkelte steder, flere jeg kjenner som ikke har dekning der de bor enten hos netcom eller telenor...

Lenke til kommentar
Du kan vel da også legge ut dekningskartet for NetCom og Telenor for 3G.. Hvem har best dekning der?

5913494[/snapback]

 

Netcom har best dekning (og hastighet!) på 3G-tjenester, men det hjelper meg lite siden jeg ikke har 3G-telefon.

 

Siden du ønskert det, så skal jeg legge ut dekningskart for det også.

 

3Gdekning.jpg

3G-dekning Netcom/Telenor

 

Hva GSM-dekning angår så ser det enkelte steder ikke så veldig ulikt ut på Norgeskartet, men dersom du zoomer deg nærmere inn så viser det seg at Netcom har mange flere små hull i dekningen sin en Telenor.

 

GSMdekning.jpg

GSM-dekning Netcom/Telenor

Endret av Scandim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...