rvenes Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Så 1 September er det over og ut for Telenor dekning på mobilen min. Da blir nok det siste dagen eg har Chess abb. også. Vurderer Ventelo eller Telenor da. Lenke til kommentar
Mirre Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Men igjen, dersom noen vet om en metode for rimelig/gratis overføring til Tele2 er det nok flere her inne som er interessert i å bli informert. Porter inn som kontantkort.. funker alltid =) Men det skulle være et nytt og bedre simkort med flere plasser til nummer (400 stk) og oppdatert til ny teknologi. Mitt nye kort har fortsatt bare plass til 200 nummer slik det forrige hadde. Det ER bedre teknologi i et USIM/3G-sim, enn det du hadde fra tidligere! USIM og SIM Greit at alle ikke legger merke til forskjellen.. Men de som er litt inne på ting, merker gjerne forskjell =) Lenke til kommentar
janoverp Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ehhh...da kan jo kaskje du forklare oss forskjellen da, utenom det åpenbare med flere lagringsmuligheter osv. Lenke til kommentar
Mirre Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 F.eks. i NetCom sitt nett MÅ du ha et USIM før du får brukt 3G-tjenestene.. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Så 1 September er det over og ut for Telenor dekning på mobilen min. Da blir nok det siste dagen eg har Chess abb. også. Vurderer Ventelo eller Telenor da. 5771361[/snapback] Er dette endelig? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Så 1 September er det over og ut for Telenor dekning på mobilen min. Da blir nok det siste dagen eg har Chess abb. også. Vurderer Ventelo eller Telenor da. 5771361[/snapback] Er dette endelig? 5773370[/snapback] Ja, for da går avtalen ut og kranen igjen. Lenke til kommentar
janoverp Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Mirre: Dette har jo ingen ting med forskjellen på sim og usim å gjøre, men med konfigurasjonen til operatørene.Et usim kort kan tilby flere tjenester er helt rett. Dette er vel strengt talt noe de fleste mereke og ikke bare de som er litt "inne på ting"..... Endret 18. mars 2006 av janoverp Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Egentlig skjønner jeg ikke helt hva folk syter over. Har selv hatt Netcom nå i 3 år. Opp og ned hele sørlandet, østlandet, opp i hamar og til stavanger. Har ikke hatt noen problemer med dekning. Eneste stedet jeg vet om er hytta til dama, men der er ikke Telenor heller... Er det så stor krise ville jeg hoppet på Ventelo eller andre operatører som bruker telenor sine sendere. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg får snart SIM-kort. Og vil etter det vurdere som dekningen er bra nok. Hvis den ikke er det skifter jeg til en operatør med Telenor-nett. Mest sannsynlig Tele2. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Egentlig skjønner jeg ikke helt hva folk syter over. Har selv hatt Netcom nå i 3 år. Opp og ned hele sørlandet, østlandet, opp i hamar og til stavanger. Har ikke hatt noen problemer med dekning. Eneste stedet jeg vet om er hytta til dama, men der er ikke Telenor heller... Er det så stor krise ville jeg hoppet på Ventelo eller andre operatører som bruker telenor sine sendere. 5777070[/snapback] Det er vel ikke bare pga Netcom-dekning folk klager, men derimot på grunn av måten Chess har håndert det hele overfor kundene sine og media! Ellers er jeg enig i at dekningen til Netcom er bra nok for de fleste, men det vil alltid finnes unntak hvor Telenor er overlegen og omvendt.. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Har fått mitt nye sim-kort... funker fint som bare det.. Noen kan nevne ulemper med at det er flyttet over til netcom? Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Har fått mitt nye sim-kort... funker fint som bare det..Noen kan nevne ulemper med at det er flyttet over til netcom? 5781467[/snapback] Jeg har Netcom, eneste ulempen jeg har opplevd er dårlig deknig på Geilo, men siden skibakkene er så dårlige der så regner jeg med at jeg ikke skal tilbake dit og da er det problemet løst! Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jess, Netcom dekningen strekker ikke til mine behov. So long Chess! Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ringte chess akkurat. De sa at ikke hadde noen avtale med telenor lengere nå. Men fikk stoppet portering intill videre. Men blir vel tidsspørsmål før må over til netcom . September neste? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg fikk SMS om at jeg ville få mitt nye SIM kort. Så jeg ringte og sa jeg ikke var intresert. Og da skjedde det noe spennende. Kundebehandleren gikk over i forhandler modus. Han spurte rett og slett rett ut "hva skal til for at du går over?" Jeg bare...øh...hva mener du? Kan jeg få noe? "ja, hva skal til?" Jeg ble litt tatt på senga og er vel ikke verdens beste forhandler. Men jeg fikk 100 gratis SMSer. Det tilsvarer vel nesten 3 - 4 mnd med SMSing for meg. Så...folkens..dere kan forhandle frem hvis dere er vanskelig!! AKIRA Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg fikk SMS om at jeg ville få mitt nye SIM kort. Så jeg ringte og sa jeg ikke var intresert. Og da skjedde det noe spennende. Kundebehandleren gikk over i forhandler modus. Han spurte rett og slett rett ut "hva skal til for at du går over?" Jeg bare...øh...hva mener du? Kan jeg få noe? "ja, hva skal til?" Jeg ble litt tatt på senga og er vel ikke verdens beste forhandler. Men jeg fikk 100 gratis SMSer. Det tilsvarer vel nesten 3 - 4 mnd med SMSing for meg. Så...folkens..dere kan forhandle frem hvis dere er vanskelig!! AKIRA 5819094[/snapback] Skal huske på når de skal ha meg over igjen. . Thanks... De gjør det uten mitt samtykke så derfor er det vel rett å rimelig å kreve litt erstatning for problemene de påfører oss. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 5819094[/snapback] Skal huske på når de skal ha meg over igjen. . Thanks... De gjør det uten mitt samtykke så derfor er det vel rett å rimelig å kreve litt erstatning for problemene de påfører oss. 5819119[/snapback] Hva mener du med samtykke? De kan vel i utgangspunktet bruke det nettet de vil? Var det en del av avtalen at det skulle være Telenor? M.a.o: Har chess gjort noe de ikke har lov til? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Skal huske på når de skal ha meg over igjen. . Thanks...De gjør det uten mitt samtykke så derfor er det vel rett å rimelig å kreve litt erstatning for problemene de påfører oss. Hva mener du med samtykke? De kan vel i utgangspunktet bruke det nettet de vil? Var det en del av avtalen at det skulle være Telenor? M.a.o: Har chess gjort noe de ikke har lov til? Når jeg først bestillte chess så kunne jeg velge mellom telenor og netcom nett. Jeg valgte telenor. De vil nå ha meg over på ett annet nett uten at de har informert meg om dette. De kan bruke de nettene de vil ja, men ikke uten å informere kundene om at de bytter. Driter i åssen avtaler de har med andre, men de har plikt i å informere kunder når de gjør endringer. Noe de ikke har gjort i denne saken. Fikk vite først via media og div forum. Kun i ettertid kom en dårlig forklaring fra dem. Endret 27. mars 2006 av UUnreal Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 I dag kom det nye simkortet, hvor det var en ting jeg reagerte sterkt på. Her kommer et vanlig brev, urekommandert hjem til meg i posten. Man trenger ikke være æresmedlem i MENSA for å skjønnet at det ligger et simkort i brevet fra Chess når man kjenner på brevet. Sammen med simkortet ligger pin/puk kode.... I dag fikk dama sitt Tele2 simkort i posten, men fra deres side skriver de i brevet " Av sikkerhetsmessige hensyn vil dine nye PIN og PUK koder bli sendt i et separat brev." Flere som har reagert med dette som ganske slepphendt? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 De sparer jo masse penger på kun å sende et brev istendfor to, kan skjønne . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå