Gå til innhold

Chess tvinger oss over til Netcom!


Anbefalte innlegg

Jada, da har man kommet over i Netcom sitt nett med Chess, noe som ikke har gått smertefritt.... Mobilen har delvis ikke virket, problemer med samtaler som ikke kommer riktig inn. Det som plager meg mest er at jeg ikke har noen gprs signaler i det hele tatt. SonyEricsson har indikator for vanlige signaler og gprs signaler. Flere som har problemer med dette?

5866624[/snapback]

Jeg har samme problem. Etter at jeg fikk tilsendt nytt simkort fra Chess med Netcomdekning, virker ikke WAP/MMS/GPRS lenger. Jeg har lagt inn de nye innstillingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært trofast Chesskunde i nesten 4 år, men nå er det hadet bra! Her jeg bor, er det 0 NCdekning, og jeg er avhengig av å bruke mobilen en del, da jeg ikke har hustelefon.

 

Jeg er blant de som fortsatt ikke har fått nytt simkort, så jeg tenkte jeg skulle være "snill" mot Chess og spare de for utsendelse av nytt simkort inntil videre :innocent:

 

Sendte de en epost og forklarte situasjonen, og fikk til svar at jeg fikk kontakte de når jeg hadde mottatt mitt nye simkort. JAJA! tenkte jeg, da er det bare en ting å gjøre..

 

Så i løpet av kort tid, mottar jeg mitt nye simkort fra Tele2 :tease:

Lenke til kommentar
Sendte de en epost og forklarte situasjonen, og fikk til svar at jeg fikk kontakte de når jeg hadde mottatt mitt nye simkort.

 

Mine to søstre sendte mail med ønske om å beholde Telenordekningen med det samme de fikk nye sim-kort, de fikk tildelt et saksnummer og så hørte de ikke mer fra Chess før de var portert over i Netcoms nett. Det gikk i det ene tilfelle 9 virkedager før hun fikk svar, og svaret var et tilsynelatende standardformular og ikke et direkte svar på hennes henvendelse:

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse.

 

Siden fusjonering av Sense til Chess har vi jobbet med å samle våre kunder på like vilkår, deriblant også på ett nett, slik at vi kan levere ihht våre verdier som er Enkelt, Smart og Billig.

 

Dette inkluderer samling av våre kunder på NetCom sitt nett som igjen gjør at vi kan tilby enda lavere priser. Det første beviset på dette var vår prisjustering 01.01.06 samt lansering av landets billigste kontantkort ChessKontant i Narvesen!

 

For de aller fleste kunder vil Netcom sin dekning oppleves som vel så bra som Telenor sin dekning. NAFs gule biler, Luftambulansen og ett av Norges største taxiselskap Taxus-gruppen er eksempler på kunder som er avhengig av god dekning. De får dette ved å ligge på NetCom sitt nett. Vi har også muligheten til å undersøke hvordan dekningsforholdene er på ditt hjemsted eller andre steder du bruker din mobiltelefon.

 

Vi håper du vil benytte deg av ditt nye og forbedrede SIM-kort som vi gir deg gratis og imøteser gjerne din tilbakemelding når du har testet det ut! Se også www.chess.no/faq for mer informasjon.

 

De som ønsker å bli værende på Telenor dekning vil kunne det ved å ta kontakt med Chess Kundeservice før det oppgitte tidspunktet for flytting.

 

Med vennlig hilsen

XXXXX

Chess Kundeservice

 

Jeg syns dette er arrogant fra Chess sin side, og jeg mistenker de i å spekulere i sen saksbehandling for å likevel få flyttet kundene over i Netcoms nett.

Lenke til kommentar

Kundeservice sender ofte ut standardsvar i stedet for å svare på det du spør om. Det som ofte hjelper er å numerere spørsmålene og be om at de svarer konkret på hver enkelt. et gjorde jeg i går, og dersom de ikke svarer meg skikkelig så er det i hvert fall sikkert at jeg skifter.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg ser får ikke kundene noe "bonus" for at de blir tvangsflyttet til netcom, om chess nå hadde lovet en prisreduksjon til høsten f.eks så hadde jeg ihvertfall hatt litt forståelse. De har jo ikke engang trådløs familie slik netcom, telenor, tele2 og ownersbuy (på en slags måte har), da bør de ihvertfall kompensere med lavere priser så folk skal få lyst til å bli værende. Har 2 stykk foreldre med chess, tror ihvertfall min mor bytter fra chess etterhvert, og søstra mi har akkurat byttet.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg ser får ikke kundene noe "bonus" for at de blir tvangsflyttet til netcom, om chess nå hadde lovet en prisreduksjon til høsten f.eks så hadde jeg ihvertfall hatt litt forståelse. De har jo ikke engang trådløs familie slik netcom, telenor, tele2 og ownersbuy (på en slags måte har), da bør de ihvertfall kompensere med lavere priser så folk skal få lyst til å bli værende. Har 2 stykk foreldre med chess, tror ihvertfall min mor bytter fra chess etterhvert, og søstra mi har akkurat byttet.

5954164[/snapback]

Bonusen sitter Telia Sonera AB i Stockholm igjen med! :thumbdown:

Telia Sonera er 100% eier av både Netcom, Chess og Sense.

At vi i Norge sitter og mater svenskene må sees på som uhjelp i høy klasse, siden både Volvo og Saab er såpass dyre å kjøpe for tiden. :tease:

Og det verste er at Post og Teletilsynet ennå velsigner at Telia får andre betingelser her i Norge enn hva Telenor får. Og dette er selv om ESA stiller spørsmål ved denne praksisen.

http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naerings...ticle616168.ece

 

I Sverige har Telenor vært nødt til å betale samme termineringspriser som de andre (Telia,Comviq etc.) fra dag 1.

Hvorfor i helvete skal da Norge la Telia få forretningsfordeler her i landet?

Nå kom forrige samferdelsminister (Skogsholm) rett fra en sjefsjobb i Netcom, men Post og Teletilsynet må da oppfatte at hun er ute av sjefsjobben nå?

 

Forskjellen (og diskriminieringen) var sikkert grei da Netcom var et lite nyoppstartet firma, men det er ikke slik lengre. :no:

 

Jeg er Chesskunde med Telenor-dekning, og har nå etter mange mailer fått 3 bekreftelser om at jeg skal få beholde min Telenor-dekning. Netcom har ikke dekning bl.a. på hytta til familien.

Sist uke ramlet det likevel ned et Chess sim-kort med Netcom-dekning i postkassa mi.

Så i går bestilte jeg abonnement fra Telenor, og gir faen i svenskene en gang for alle! :yes:

 

Hva faen har Bondevik og Foss gjort med betingelsene norsk næringsliv skal ha ovenfor utenlandske konkurrenter?

Jeg er skremt! :nei:

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk ikke i tvil lenger, jeg porterer ut. Har noen noen gode forslag til en Chess King kunde på 4 året?

 

Har egentlig bare ett krav, og det er at jeg skal slippe Tele2, så det er helt uaktuelt.

gikk over til djuice allstar fra C King.

fornøyd så langt... 50 gratis sms i mnd passer meg bra... hvis du sender tilbud til 2000 så ringer telenor deg opp, så kan du få 150 gratis sms til.

da jeg bestillte var det også kampanje på dette, så det var gratis innmelding, så jeg fikk i pose og sekk og gleder meg over det enda.. bestillte vel for 3uker siden kanskje...

Kampanje: Fri etablering for FriFiks og djuice Allstar ut mai 2006
dette koster egentlig 200,- Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Jeg er faktisk ikke i tvil lenger, jeg porterer ut. Har noen noen gode forslag til en Chess King kunde på 4 året?

 

Har egentlig bare ett krav, og det er at jeg skal slippe Tele2, så det er helt uaktuelt.

5969401[/snapback]

Jeg er medlem av Fellesforbundet og fant tilfeldigvis ut at de har en (for meg) gunstig avtale med Telenor. Jeg bytter ikke telefon 2 ganger i året og rabatten min er (for Fri 120) 1500,- i året på dette abonnementet. De har faste avtaler og rabatter på flere abonnement.

Sjekk ut om du har noe slikt medlemskap!

 

Ellers har Mobyson noen ok priser dersom du må ha god dekning,altså Telenor.

 

(Jeg og flere i en dykkeklubb jeg er medlem av flirer godt hver gang vi besøker en fast turplass, og enkelte må låne telefoner for å ringe hjem. Og den mest ydmyke av alle er da han som jobber med basestasjonene til Netcom i landsdelen) ;)

 

Før fleipet man stygt med svenskene når det det kom ut at de hadde statsgjeld som skremte vannet av mange. Iflg. CIA factbook er det snakk om 516 milliarder US dollar, men den oversikta deres er like omtåket som huet på presidenten deres.

http://www.odci.gov/cia/publications/factb...r/2079rank.html

 

Uansett var vi vel ferdige med å fø på Sverige i 1905 når unionen opphørte?

Så jeg er ikke urimelig i egne øyne når jeg håper Post- og Teletilsynet lukker døra for at Telia Sonera (Netcom,Chess og Sense) skal ha fordeler i Norge foran Telenor.

http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naerings...ticle616168.ece

 

Hvorfor skal vi favorisere andre enn våre egne? :dontgetit:

Typisk norsk? ;)

Lenke til kommentar

ja, nede nå :no:

 

Dette gir ikke noe godt inntrykk av netcom for en som, via Chess, ble tvunget over på Netcom sitt nett fra Telenor sitt.

 

Kan ikke huske når telenor var nede sist, og har vært på telenor-nett de siste 5-6 åra via Telenor kontant og et par forskjellige Chess abonement.

 

Kommer vel til å gi dem en liten sjanse, men vurderer sterkt å finne en operatør som bruker telenor sitt nett.....

Lenke til kommentar

De hadde problemer med SMS systemet for en måned eller 2 siden Telenor (man kunne få samme melding 60 ganger) men du kunne jo i det minste ringe. Siste gangen Telenor var helt nede for telling kan jeg ikke huske. Syns det er merkelig at Netcom ikke kjører clone av hovedserverene en helt annen plass i Norge som backup i tilfelle det som skjedde, skjedde. Jeg er Telenor fri120 kunde etter å ha vært Chess King kunde i 3 år.

Lenke til kommentar
Bytter nok over til hello når de skal ha meg over på netcom.

Der skal man kunne velge nett og få samme pris som man hadde før. :)

6008132[/snapback]

 

Det skulle man kunne på Chess også.........

 

-snubbel

6008146[/snapback]

 

 

Nyter det så lenge man kan.... dukker alltid opp nye selskap. Ikkeno problem. :cool:

Lenke til kommentar
I all sin stillhet har nå chess satt igang med å sende ut nye sim-kort. Alle skal over til Netcom!

Ante meg at chess kom til finne på noe dritt etter at de ble solgt. Så da kan glisegutten vollvik bare ta med seg pengene sine(mine), og dra dit peppern gror. Jeg må telenor-nett.

 

Står ikke en døyt om at man må bytte nett i brevet fra chess, men i liten skrift under pin/puk-koder sammen med sim-kortet står det: Operatør-nett: Netcom

 

Så alle med gamle telenor-sponsa mobiler, gled dere. Nå må dere låse opp operatørsperra, for å være chess-kunde :mad:

5503463[/snapback]

 

 

 

Ja det stemmer det ja,har jeg hatt e-mailadressen di skulle du fått sett hva post og teletilsynet svarte om de hånteringen om den saken,fikk nytt simkort jeg og men sende det ubrukt tilbake til Chess og har ordnet meg avtale med Hello,de har Telenordekning og ikke så ille prisa heller,nei vill ikke ha et "selskap" som heltiden kræsjer :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...