Northland Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Hm, har hørt en del sanger som er en slags type mixe sang. Kule rythmer og takter. Her er en del eksempler så kanskje gjør d lettere og forstå hva jeg mener: BT- Kimosabe Linkin Park - Cure for the itch Linkin Park - Session Bass boy - I love big speakers Linkin Park - Cure for the itch Er nok d beste eksempelet.. Det som jeg trenger hjelp til/lurer på er om noen som vet hva denne "sjangeren" heter, eventuelt om sanger som er lignene di jeg har nevnt. Helst siste nevnte. Har prøvd og finne grupper/artister som har lignene sanger uten resultat, siden jeg da ikke helt vett hva jeg skal lete etter Håper noen fatter hva slags type musikk jeg mener, og at noen vet om noe.. Takker for svar! Endret 26. januar 2006 av Street-gloW Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Hvis der kule takter du er på jakt etter så er det Meshuggah du bør høre på (ikke at de ligner noe som helst på det du nevnte...) Sjekk ut Apollo 440, Portishead, Prodigy og Venetian Snares. Ikke HELT likt det du nevner, men har litt av de samme trekkene. Endret 26. januar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Tips: Let etter gode band / artister, og gi blanke hva slags sjanger de spiller. Et ekte band har sin egen lyd, og spiller ikke kjedelig oppskrifts-sjanger. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Tips: Let etter gode band / artister, og gi blanke hva slags sjanger de spiller. Et ekte band har sin egen lyd, og spiller ikke kjedelig oppskrifts-sjanger. 5504700[/snapback] men ja, de bandene der går nok under nu-metal Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Nu-metal? 5504219[/snapback] Sangene han nevner er mer solo-sanger av DJ'n i Linkin Park enn noe hele bandet har laget, og det er mer elektronisk musikk enn noe nu-metal... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Tips: Let etter gode band / artister, og gi blanke hva slags sjanger de spiller. Et ekte band har sin egen lyd, og spiller ikke kjedelig oppskrifts-sjanger. 5504700[/snapback] Det at et band har særpreg gjør ikke at de ikke kan puttes i sjanger, fks Lamb of God kan helt klart kalles thrash-metal. Men man hører med en gang at det er det bandet, det er ingen som høres ut som det. Hvis man liker en sjanger så er det naturlig å lete mer i den da man gjerne kan like mer som er i den. Derimot å låse seg til en sjanger er helt tåpelig spør du meg... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Derimot å låse seg til en sjanger er helt tåpelig spør du meg... 5505253[/snapback] tror det var det han mente. var ihvertfall slik jeg tolket det. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Ettersom jeg har hørt lite på hva trådstarter nevner så blir kanskje dette et skudd i mørket: Arcturus -> link, hør på låten Kinetic. Endret 27. januar 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Når du nevner det så har Arctuurs i hvertfall partier eller elementer av det trådstarter leter etter i noen låter. Samme gjelder Ephel Duath. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Street-gloW! her er det en sang som du garantert kommer til å like. Rob D - Clubbed To Death Lenke til kommentar
Northland Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Det er vell heller sånn at jeg syns det er kult og hørre på.. Er ikke snakk om å låse seg til sjangeren, men mer finne lignene musikk. Siden jeg da ikke vett om så mye, spør jeg om hjelp.. Men la meg si det sånn da, bare hør Linkin Park - Cure For The Itch, og si fra vis dere vett om lignene type musikk.. Mye av det dere har nevnt er er innom det jeg mener, så det er bra! Virker som om noen forstår hva jeg mener hvertfall Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg vet nøyaktig hva slaks sjanger du er ute etter, jeg har både Hybrid Theory og Meteora(ikke spør meg hvorfår) og det er derfår jeg posted den sangen til deg får jeg vet det er den type musikken du er ute etter Lenke til kommentar
Northland Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Ja, den er ganske kul den.. Noen så vett om fler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå