Gå til innhold

Hente inn ekstern meny?

Anbefalte innlegg

hvordan kan man hente inn en ekstern meny? javaScript? CSS? Vil ha en som er enkel å vedlikeholde, uten å bruke stupide frames... :S Heeelp Den skal være helt enkel, listing av sider, ca 30 av dem, ingen drop downs el, som er det eneste jeg finner når jeg søker etter tutorials+css på google..

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er jo å bruke php include. Med andre ord må du enten ha alle sidene i php og putte inn en

<?php include("menyfilen din") ?>

eller så lager du en side hvor du like godt kan ha alt designet på siden(header/meny/footer), og der du vil ha innholdet legger du inn et script a la dette:

<?php $page = $_GET['page'];
if (preg_match('/(http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $page)) echo "Hacking attempt"; 
elseif (!empty($page))
{
 if (file_exists("pages/$page.htm")) {
include("pages/$page.htm");
 } else {
echo "<h1>Error 404</h1>\n<p>Finner ikke siden!</p>\n";
}} else {
 include("pages/minside.htm"); }
?>

Så putter du alle sidene (i eksempelet tenker jeg at du lagrer dem som .htm) og legger dem i mappen pages (kan selvfølgelig endres). I menyen lager du linkene som index.php?page=sidenduvillinketil (pages/sidenduvillinketil.htm blir lastet)

Lenke til kommentar

som sagt ønsker jeg IKKE å bruke frames. På ingen måte. Jeg har nå en inline frame som ikke vises pga ingen bord og stor nok størrelse, men det er jo ultraharry.

kan dessverre ikke bruke php, da web-host ikke støtter php eller asp. Freewebs, ja. (yeye)

Kan hente inn en ekstern javascript-meny med document.write og alt det der men finnes det andre måter?

Hvilken form for meny har dere?

Å skrive inn samma meny på hver side er ikke et alternativ. Gjør vedlikehold og utvidelse umulig nærmest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...