Gå til innhold

Hjelp til ca. 5000 kr pc til ung jente


Anbefalte innlegg

Bedre å kjøpe en stor, flott og god skjerm med høy "bakoversveis" faktor + noen høyttalere til musikk og film hun kan bruke i mange år fremover, enn en quake4 maskin hun må ha CPUSLODO for å kune spille på jippii.no

 

Så lenge en pc har nok kraft til å gjøre det som trengs for brukeren (i dette tilfellet - ikke mye enten du tror det eller ei) så er ut-enheter og først og fremst skjerm det som gir størst inntrykk. 

 

Tro meg.  Gå på dynga og finn noe brukendes.  Finner du en celeron 700 eller noe i den dur og skaffer 256 ram og lydkort og harddisk er du i mål.  Så kan du heller gi noe nyere hardware når du bruker det opp.  Hvis du følger gjennomsnittet her inne er det oftere enn du skifter underbukser,

5508267[/snapback]

 

 

Hva skal hun bruke den skjermen til uten pc da?

5508375[/snapback]

Lesevansker? Jeg sier han kan skrape sammen deler fra bekjente/gjøre som disse og ta en tur på gjenvinningsstasjon elns og heller gi sine deler når han skifter ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende det er jeg som er bortskjemmer unger, men siden de er så små og "adorable" så under jeg dem ikke brukte ting fra bekjente eller søppel fra gjennvinningstasjon.

 

3000 på en billig PC + 2000 som andre gaver høres ut som mye glede, enn en 5000 kr pc. De greier rett og slett ikke å merke noe særlig forskjell på innmaten på en PC vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Bedre å kjøpe en stor, flott og god skjerm med høy "bakoversveis" faktor + noen høyttalere til musikk og film hun kan bruke i mange år fremover, enn en quake4 maskin hun må ha CPUSLODO for å kune spille på jippii.no

 

Så lenge en pc har nok kraft til å gjøre det som trengs for brukeren (i dette tilfellet - ikke mye enten du tror det eller ei) så er ut-enheter og først og fremst skjerm det som gir størst inntrykk. 

 

Tro meg.  Gå på dynga og finn noe brukendes.  Finner du en celeron 700 eller noe i den dur og skaffer 256 ram og lydkort og harddisk er du i mål.  Så kan du heller gi noe nyere hardware når du bruker det opp.  Hvis du følger gjennomsnittet her inne er det oftere enn du skifter underbukser,

5508267[/snapback]

 

 

Hva skal hun bruke den skjermen til uten pc da?

5508375[/snapback]

Lesevansker? Jeg sier han kan skrape sammen deler fra bekjente/gjøre som disse og ta en tur på gjenvinningsstasjon elns og heller gi sine deler når han skifter ut.

5508399[/snapback]

 

 

redigerte posten før du svarte

Lenke til kommentar
Kan hende det er jeg som er bortskjemmer unger, men siden de er så små og "adorable" så under jeg dem ikke brukte ting fra bekjente eller søppel fra gjennvinningstasjon.

Ok, var det der for å være morsom eller seriøst?

For det første; Har du sett hva folk finner i den tråden? Hun kommer ikke til å merke en dritt forskjell til sitt bruk likevel. Det kan jeg love deg at en Dell 2005W kommer til å gjøre. + gjerne etpar av de logitech høyttalerne til 300kr som har fått så mye skryt på produktguiden.

 

Han skriver jo dessuten at han har fått penger fra andre til å skaffe en pc og da må de vel kanskje brukes til det?

Lenke til kommentar
Kan hende det er jeg som er bortskjemmer unger, men siden de er så små og "adorable" så under jeg dem ikke brukte ting fra bekjente eller søppel fra gjennvinningstasjon.

 

3000 på en billig PC + 2000 som andre gaver høres ut som mye glede, enn en 5000 kr pc. De greier rett og slett ikke å merke noe særlig forskjell på innmaten på en PC vil jeg tro.

5508536[/snapback]

 

Jeg er nok av samme mening jeg også, og synes det er gøy å kunne skjemme de bort litt når en har muligheten til det. Jeg er også enig i at det er drøyt med 5000 til pc til ei så ung jente. Uansett har jeg nå disse til rådighet, så jeg får vurdere å utvide produktene og kanskje finne en fin skjerm i tillegg.. Venninner har visst flatskjermer, så kanskje det er noe å legge til..

 

Setter stor pris på synspunktene og hjelpen..

 

 

daniello

Lenke til kommentar

Haha, å tro at hun skal ha den PCen til etter hun er konfirmert, er å tro på julenissen! Da har det kommet noe nytt, vet du! Tja, la oss se, 2006 nå, syv år siden, jo, pentium2 hadde akkurat kommet, eller var det pentium3?

Men uansett, tro ikke at du vil ha en PC så lenge.

Lenke til kommentar
Haha, å tro at hun skal ha den PCen til etter hun er konfirmert, er å tro på julenissen! Da har det kommet noe nytt, vet du! Tja, la oss se, 2006 nå, syv år siden, jo, pentium2 hadde akkurat kommet, eller var det pentium3?

Men uansett, tro ikke at du vil ha en PC så lenge.

5509336[/snapback]

 

Ja, innen pc-teknologien kommer det noe nytt i morgen:) Hadde bare en formening om at hastighetene og produktene p.d.d er såpass utviklet, at det kan vare en stund. Har bestemt meg for å finne rimeligere komponenter nå, og se hva jeg kan oppdrive..

Lenke til kommentar
Ja, innen pc-teknologien kommer det noe nytt i morgen:) Hadde bare en formening om at hastighetene og produktene p.d.d er såpass utviklet, at det kan vare en stund. Har bestemt meg for å finne rimeligere komponenter nå, og se hva jeg kan oppdrive..

5509540[/snapback]

 

Selv om Ghz ikke går så fort framover som den en gang gjorde så fortsetter ytelsen å bli forbedret. Om man bare skal surfe og skrive så trenger man jo forsåvidt ikke en super maskin, men software krever mer og mer. Uten å ha lest så mye om det tror jeg at Windows Vista kommer til å kreve sitt. Ikke at jeg tror noen av dagens PCer ikke greier å kjøre den, men gårsdagens PCer vil kanskje oppleve at den går litt treigt? Så om man ikke skal på LAN og skryte av super kongen på haugen spesifikasjon så syns jeg det er bedre å kjøpe low-mid end komponenter hele tiden, og heller oppgradere hvert 12-24 mnd for å ha en brukarbar PC hele tiden.

Lenke til kommentar

opplever at de fleste som er helt nye på en PC ser mest på det samme som de som har brukt en PC lenge nemlig SKJERMEN.. eneste delen man bør/kan legge litt extra kr i..

( er skjermen som er den delen i en PC man har lengst)

 

selve boxen kan man heller kjøpe en helt oki sak til 2000/2500 + eventuelt os

og heller bytte ut etterhvert som man merker behovene kommer.. utviklingen går fort og prisene detter enda fortere (foruten på programvare)...

 

så min anbefaling er så billig box som mulig! gjærne en"dyngemaskin"og legg så mye som man kan i skjermen..

 

 

 

edit :en leif ( er vel mange flere der)

Endret av Nake
Lenke til kommentar

hvorfor gjør det så vanskelig da gutter?

Se heller på denne dere:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316970&cks=PLC

 

PC i deler - AMD S754 Athlon64 3000+, 512MB DDR, FX5500, 200GB, DVD±R/RW

 

Denne koster rundt 4 lapper. den tilfredstiller vel de fleste behovene for en ung jente.

De hadde en annen pc til rundt 4.5 lapper, men den hadde ikke komplett på inne.

 

Vet ikke om det er spurt om før, men hva skal hun bruke datamaskina til?

Lenke til kommentar
hvorfor gjør det så vanskelig da gutter?

Se heller på denne dere:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316970&cks=PLC

 

PC i deler - AMD S754 Athlon64 3000+, 512MB DDR, FX5500, 200GB, DVD±R/RW

 

Denne koster rundt 4 lapper. den tilfredstiller vel de fleste behovene for en ung jente.

De hadde en annen pc til rundt 4.5 lapper, men den hadde ikke komplett på inne.

 

Vet ikke om det er spurt om før, men hva skal hun bruke datamaskina til?

5510466[/snapback]

 

Pc'en blir nok hovedsakelig brukt til spill og musikk/video, samt noe skriving. Det er selvfølgelig ikke snakk om de mest krevende spillene, men spill som nemo, bratz, blåfjell osv i første omgang. Må også si hun er ganske oppegående innen pc, da hun har holdt på en stund på denne..

 

Tusen takk til alle for god hjelp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...