uranus Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hei! Jeg skulle brenne ut en film på DVD-R for å teste dvd-spilleren min, og dvd-spilleren støtter dvd-rw, dvd+rw, dvd r, divx, svcd, mpeg osv. Når jeg brenner den ut på en DVD+R plate jeg har (sony og spilleren er også sony), blir filmen svart/hvit. Mens hvis jeg spiller den samme plata på pcen, blir det farger. Det var en image fil jeg brant. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Trolig er DVD'en i NTSC format og DVD-spiller og/eller TV-apparat støtter ikke dette. Hva DVD er det? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Hvis det var i NTSC, ville oppløsningen vært feil i forhold til skjermen og det ville ikke blitt vist noe i det heletatt. Det er ikke problemet. Det er en film jeg fikk av en kamerat. Brukte Nero 6 til å brenne image fila. Men det ser ikke ut til å funke, og hvis det er som du sier, kanskje Nero 6 ikke konverterer ntsc til pal. Kameraten min brukte nero 7 og han sa det funka fint på begge hans dvd-spillere. Endret 26. januar 2006 av uranus Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Nero konverterer ikke en image fil fra NTSC til PAL. En DVD med NTSC videosignal vil uansett vise bilde selv om ikke oppløsningen er den samme som PAL på et vanlig TV-apparat, spørsmålet er bare hvordan DVD-spilleren håndterer signalet og TV-apparatet viser det. Hva type opptak er det og hvor kommer det fra? Utlandet? Norge? Hvorfor er du så sikker på det er PAL? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har aldri sagt det er PAL. Jeg vet ikke hvor filmen kommer fra jeg, er engelsk film ihvertfall. Men jeg prøver med Nero 7 jeg, så ser vi hva som skjer. Men jeg har en amerikansk DVD jeg kjøpte, og den får jeg ikke spilt fordi det står at jeg ikke har rettigheter til det. Kan jeg endre sone på dvd-spilleren? Er en Sony DVD spiller LVP-NS33. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Jeg har aldri sagt det er PAL. Jeg vet ikke hvor filmen kommer fra jeg, er engelsk film ihvertfall. Men jeg prøver med Nero 7 jeg, så ser vi hva som skjer. Men jeg har en amerikansk DVD jeg kjøpte, og den får jeg ikke spilt fordi det står at jeg ikke har rettigheter til det. Kan jeg endre sone på dvd-spilleren? Er en Sony DVD spiller LVP-NS33. Vet ikke om den spilleren kan modifiseres eller ikke, det kan kanskje andre svare på. Men problemet ditt er at din spiller og/eller TV ikke er riktig innstilt for NTSC eller støtter dette, at DVD'en gir korrekt bilde på en PC bekrefter nesten dette. Selv om du selv absolutt tror det ikke er årsaken. Endret 26. januar 2006 av _crs_ Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 DVD spilleren støtter ihvertfall NTSC, står i bruksanvisninga. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Da er det TV'en da, se om du finner info hva det støtter også. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Hmm den støtter det visst ikke :/ Pokker, da må jeg bruke 10 00 på ny tv og Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 jeg får ikke brent image til plate på Nero, eller jeg får det, men da funker ikke plata på spillern av en eller annen grunn. Prøv å utforsk plata, og bare brenn audio og video TS, du må eventuellt mounte det i deamon tools eller ett lignende program for å få til dette Lenke til kommentar
beji Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 hvis du skal kjøre divx filmer på denne dvd spilleren så må den være brennt ut på en cd-r/rw plate og ikke på en dvd plate. har testa en spiller med samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå