Gå til innhold

Problemer med DVD-R

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle brenne ut en film på DVD-R for å teste dvd-spilleren min, og dvd-spilleren støtter dvd-rw, dvd+rw, dvd r, divx, svcd, mpeg osv.

Når jeg brenner den ut på en DVD+R plate jeg har (sony og spilleren er også sony), blir filmen svart/hvit. Mens hvis jeg spiller den samme plata på pcen, blir det farger.

Det var en image fil jeg brant.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det var i NTSC, ville oppløsningen vært feil i forhold til skjermen og det ville ikke blitt vist noe i det heletatt. Det er ikke problemet.

Det er en film jeg fikk av en kamerat.

Brukte Nero 6 til å brenne image fila. Men det ser ikke ut til å funke, og hvis det er som du sier, kanskje Nero 6 ikke konverterer ntsc til pal. Kameraten min brukte nero 7 og han sa det funka fint på begge hans dvd-spillere.

Endret av uranus
Lenke til kommentar

Nero konverterer ikke en image fil fra NTSC til PAL.

En DVD med NTSC videosignal vil uansett vise bilde selv om ikke oppløsningen er den samme som PAL på et vanlig TV-apparat, spørsmålet er bare hvordan DVD-spilleren håndterer signalet og TV-apparatet viser det.

Hva type opptak er det og hvor kommer det fra? Utlandet? Norge? Hvorfor er du så sikker på det er PAL?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt det er PAL.

Jeg vet ikke hvor filmen kommer fra jeg, er engelsk film ihvertfall. Men jeg prøver med Nero 7 jeg, så ser vi hva som skjer.

Men jeg har en amerikansk DVD jeg kjøpte, og den får jeg ikke spilt fordi det står at jeg ikke har rettigheter til det. Kan jeg endre sone på dvd-spilleren? Er en Sony DVD spiller LVP-NS33.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt det er PAL.

Jeg vet ikke hvor filmen kommer fra jeg, er engelsk film ihvertfall. Men jeg prøver med Nero 7 jeg, så ser vi hva som skjer.

Men jeg har en amerikansk DVD jeg kjøpte, og den får jeg ikke spilt fordi det står at jeg ikke har rettigheter til det. Kan jeg endre sone på dvd-spilleren? Er en Sony DVD spiller LVP-NS33.

Vet ikke om den spilleren kan modifiseres eller ikke, det kan kanskje andre svare på. Men problemet ditt er at din spiller og/eller TV ikke er riktig innstilt for NTSC eller støtter dette, at DVD'en gir korrekt bilde på en PC bekrefter nesten dette. Selv om du selv absolutt tror det ikke er årsaken.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...