Lantador Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det var under flyreisen fra Oslo - Trondheim tirsdag den 24. januar at begge pilotene som styrte flyet la inn en sykmelding. Det blE stor panikk på flight SK 302 da begge pilotene mottok en sms melding med følgende beskjed: «Det er go harry fom tir24jan og hver dag fremover inntil motsatt beskjed blir gitt over dette nett. Lurt å få sykemelding fra lege. Ikke snakk m media eller svar på mistenkelige henvendelser. Meldingen gjelder alle uansett LH, SH, sim, lifus. Hold dere informert via nye mm, flash evt snakk med kollegaer. Ny sms kommer når situasjonen tilsier det,» Etter å ha lest denne meLdingen skal begge pilotene ha sendt inn en sykmelding via sms til hovedkontoret til SAS Braathens hvor de sykmeldte seg med umiddelbar virkning på ubestemt tid. Begge pilotene skal deretter hA forlatt cockpitten og satt seg ute blandt passasjerene. Personer SBC har vert i kontakt med sier at det var ingen som var i cockpiten i over 30 min. Ann B (30) som var passasjer under reisen sier: Det var helt sykt! De nektet å styre flyet. Etter mye om og men klarte flypersonellet å overtale flygerne til å fullføre flyturen slik at de kunne lande trygt på bakken. Det hele ordnet seg da de ringte opp igjen personen som sendte meldingen og fikk avklart at sykmeldingene skulle legges inn ETTER fullførte flyresier. Flygernes flygerkommisjon sier i en pressemelding i dag at det vil bli gjennomført rutinemessig kontroll av hva det var som skjedde under episoDen. En talsmann SBC har vert i kontakt med sier at dette er helt uhørt, og at slike situasjoner ikke skal oppstå igjen Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er det sant? Mere skummet enn humor, hvis det er det. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hva er problemet med sas pilotene fortiden? er det lønn? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 En av tingene de krangler om, er at nå må de ha sykemelding fra lege. De kan ikke bare sykemelde seg selv lenger. (Er det jeg hørte på tv) Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Egenmelding-ordningen settes nok i jepoardy når de holder på sånn ja De som er issuet er at ledelsen vil oppløse SAS konsernet slik at pilotene ikke skal høre til alle landene, men til kun norge. Det påløper uffatelige ekstrakostnader når en pilot fra oslo skal flys til København for å fly et fly fra københavn til Paris og så transporteres hjem til Oslo igjen. Men pilotene har skrevet under på en avtale om at dette ikke skal skje, og derfor er de sinte. Pilotene klarer visst ikke å se hvor lite lønnsomt SAS oppererer. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hadde jeg suttet i et fly der pilotene gikk bak og satt seg, så hadde jeg selv gått fram og tatt over kontroll og lekt Flight Sim IRL. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Serr. Disse pilotene kunne ikke være riktig skrudd sammen. tenk hvis det hadde skjedd no gæli, og flyet hadde styrta ell no. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Dagens fly greier å styre, lande og ta av bare med hjelp av autopilot. Pilotene er der bare for at passasjerene skal føle seg trygge og i tilfelle autopiloten feiler. Nortimot de eneste de gjør er å lande og ta av, og grunnen til at de gjør det er fordi at det ikke skal bli så kjedelig og for å opprettholde skillsa. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 jojo. Men alikevell. Hadde jeg vert i et fly der pilotene plutselig hadde satt seg med passasjerene hadde jeg blitt tullete! tenk hvis det hadde skjedd noe da. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 ja, det er altid dette tenk visst. Hadde vært seriøst kjipt visst noe skulle ha skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå