sistah Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Har en PC med ad77 infinity hovedkort (er jo noen år gammel - pc'en altså) Når jeg nå skrur gjøken på - så starter den vifta - det blinker i led'en til PLexwriter - og det er oxo lys i led'ene til nettverkskortet og led som indikerer at det er strøm til PC'en. Det er ikke lys i led som skulle ha indikert at den bruker hardisken eller noe slikt.... den bruker å lyse når den henter data etc... That's it.... Hadde samme problemet i går - men etter noen timer valgte PC'en å boote likevel... Jeg fikk akkurat flytta data til et annet medium og oppgradert BIOS'en. Oppgraderinga hadde som man skjønner ikke den megaeffekten jeg håpet på. Nå råder angsten, og jeg håper noen har noen teorier om hva som kan være galt... Håper jeg kan unngå å åpne kassa - men er jeg nødt så gjør jeg det... takknemlig for svar Nå starta den igjen - noen som raskt har tips for hva jeg kan gjøre mens den ern er i live? Endret 26. januar 2006 av moonwmn Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
sistah Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. 5503332[/snapback] Jodda - jeg har nå lastet ned diagnoseprogrammet. Og brent det på en CD. Som det neket jeg er vet jeg ikke hva jeg gjør videre... Kom på at jeg ikke har defragmentert hardisken siden jeg fikk den (4 år : )) Skal oxo gjøre det.... det er mye folk her på sidene gjør ser jeg - men lite som har virkning...... Lenke til kommentar
Tommy Joe Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. 5503332[/snapback] Jodda - jeg har nå lastet ned diagnoseprogrammet. Og brent det på en CD. Som det neket jeg er vet jeg ikke hva jeg gjør videre... Kom på at jeg ikke har defragmentert hardisken siden jeg fikk den (4 år : )) Skal oxo gjøre det.... det er mye folk her på sidene gjør ser jeg - men lite som har virkning...... 5505473[/snapback] Heisann! Får du i det hele tatt bilde på skjermen din? Hvis du gjør det, og du har brent over diagnoseprogrammet riktig, skal det være så enkelt at du putter den CD'n i spilleren og starter PC. Det er mulig du må inn i BIOS, og sette BOOT-rekkefølgen riktig for at den skal starte fra CD, men alt dette foutsetter at maskinen starter og du får bilde på skjermen din. Får du ikke bilde på skjermen har du et større problem, og har du lite greie på PC bør du kansje få hjelp av noen som er litt mer dreven. Er maskinen 4 år gammel kan det hende det er lite lønnsomt å levere den inn til et verksted. Endret 27. januar 2006 av Tommy Joe Lenke til kommentar
sistah Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Jodda - jeg får bilde når den booter. Kan nå litt om PC da.... satt å trøblet med Boote-rekkefølgen igår. Han tar diskettstasjonen først - så CD rom om så harddisk. Saken er at selv om jeg har CD'en inni spilleren - så booter han den ikke inn. Må jeg sette at han skal boote fra cd først? Lenke til kommentar
Tommy Joe Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jodda - jeg får bilde når den booter. Kan nå litt om PC da.... satt å trøblet med Boote-rekkefølgen igår. Han tar diskettstasjonen først - så CD rom om så harddisk. Saken er at selv om jeg har CD'en inni spilleren - så booter han den ikke inn. Må jeg sette at han skal boote fra cd først? 5505625[/snapback] Heisann! Var ikke meningen å legge det frem på den måten at du hadde null peiling.. Da kan det virke som om CD'n du brente ut ikke er bootbar. Jeg gjorde et forsøk å lastet ned ISO utgaven, brente imaget i Nero, og det fungerte. Vet ikke hva du har gjorde, men om det du ikke brente ISO imaget, kan du prøve det. Iallelfall der jeg pleier å lykkes når det gjelder bootbare CD'er. Lenke til kommentar
sistah Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 1000- Takk for svar... Maskinen har nå takket for seg totalt - og jeg valgte da å åpne kassa... Der var det støv overalt - spesielt på viftene... Jeg har nå fjernet det groveste - uten at det ser ut til å ha noen effekt.... er det vanlig at man skal vaske inni en PC også? har liksom nok med resten av leiligheta..... Er det ikke hardisken som er gåen da? når den ikke vil boote? det lyser på hovedkort og lydkort... I min iver tok jeg også ut batteriet på hovedkortet - uten effekt.... så - kjøpe ny PC - eller ikke hmmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå