Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store problemermed god pc! :S

Anbefalte innlegg

Hei, det har seg sånn at jeg kjører en AMD Athlon 64 3000+ med 1.5gb ddr ram og nVidia Gforce GT6600 256mb på et K8N hovedkort.... dette her skal i å for seg funke ganske bra tror jeg :S men jeg opplever veldige problemer med den, problemet er lagg, alt henger seg opp i ny å ne... (avhenger av hvor mye arbeid jeg driver med tror jeg) alt stopper opp, musikken som kjører i bakgrunn begynner å hakke som om det er hakk i plata og altannet henger seg opp, så må jeg restarte maskinen, det er litt forskjell på laggen, noen ganger hopper den tilbake å arbeider videre som normalt, men når den har gjort det en del ganger så ender det alltid opp med at jeg må restarte pcen.

Er det noen som har en aning om hva dette kan komme av? jeg skjønner ikke hvorfor sånt skal oppstå med en sånn pc, har lagt ut mange penger i det :(

ps: driver for skjermkortet er oppdatert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor varm er cpu , skjermkort og ram? :)

5502695[/snapback]

CPU: 30 grader

skjermkort: 41-43

ram: vet ikke... kanskje det er ram`en? ligger litt mange kabler over den også:p

men før jeg satt inn skjermkortet funka det fint... da brukte jeg ati radeon 9550 256mb

Lenke til kommentar

øhm... nå hang alt seg å fucka seg igjen, jeg bare venta litt lenger denne gangen, så fortsatte pcen nromalt igjen, men det kom feilmeldinger!

"Windows kan ikke lagre alle dataene for filen c:\programfiler\f-secure\common. flere sånne ... "Windows kan ikke lagre dataene for filen Information\_restore{3A20C6BD-4050-8BDA-E5B0A975F82}-\RP27. Dataene har gått tapt. Denne feilen kan skyldes en feil på maskinvare eller nettverkstilkoblingen. Prøv å lagre filen et annet sted." det kom flere ganger, endte med at jeg fikk bluescreen hvor det stod "dumper fysisk minne" eller no sånt... er det harddisken som fucker? jeg er ikke sikker på om jeg hat satt på slave på den ene harddisken... hoveddisken er påmaster men slave er ikke på den andre harddisken min... er det problemet eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Hvilken strømforsyning har du?

Sjekk maskinen for spyware og virus.

5503815[/snapback]

jeg har en 400w strømforsyning, jeg vet ikke om dette er nok, men tror det... skal formatere i morgen, så får vi se hvordan det går

Endret av Che9al
Lenke til kommentar

http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Ganske gratis

Nummer 2 harddisk, skal være jumpet som slave, eller CS

Er den jumpet som CS, er det viktig at den sitter riktig.

Enten i det mitterste IDE stikket sammen med masteren i primary IDE(IDE0),

eller på et kabel for seg, på secondary IDE (IDE1).

Det er ikke altid CS fungerer, litt avhengig av hovedkort og system.

Når du nå har fått en feilmelling som den ovenstående, ville jeg nok jumpe den til slave.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...