Northcity Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 hei alle metal fans på forumet.. jeg lurer på hvilke band dere mener er teknisk gode og medlemmer i de bandene. jeg mener at Rhapsody er det power metal album som er teknisk best...altså alle i det bandet er teknisk gode. særlig Luca Trulli i forhold til metallica er rhapsody enda bedre...rent teknisk og det er det man ser på i bandene.. hva mener dere? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Skylark, Gaia Epicus og Manticora. Vokalisten i Blind Guardian bør også nevnes. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du er klar over at Metallica hverken er et powermetal-band eller spesielt teknisk gode? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Uh, sånn seriøst liksom..? =S Symphony X, uten tvil. Men på den andre sida... -Skylark -Gaia Epicus -Manticora -Blind Guardian. =D *skribleleif* Endret 26. januar 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du er klar over at Metallica hverken er et powermetal-band eller spesielt teknisk gode? 5502441[/snapback] Enig i det første Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Og det siste. Teknisk? Metallica? *knegg* Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Masterplan (og alt Jørn Lande vært med på hvis det er snakk om vokal) Pagan's Mind Generelt sett, prog-power metal band er ofte ganske tekniske... Og Metallica er ikke særlig teknisk nei... Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Kamelot skal nevnes (Herlig vokal) og Hammerfall. Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 jeg sa jo at metallica ikke er spesielt teknisk gode jo! de er flinke men ikke teknisk:) men Luca Trulli er faen meg god ass Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hjelper ikke være teknisk flink når man bare lager møkk Svært få flinkiser som også lager bra musikk (etter min mening, tar gjerne imot eksempler som beviser det motsatte). Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Ikke alle band lar teknikken overskygge melodien: Evergrey's style is a solid power/progressive metal blend (this is not a show-off tech band), but they do present themselves on occasion. Sangen "The Masterplan" er et godt eksempel -> link. Endret 26. januar 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du er klar over at Metallica hverken er et powermetal-band eller spesielt teknisk gode? 5502441[/snapback] Det siste der du sa kan nesten regnet som blasfemi. Master of Puppets, jeg bare nevner det. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Luca Turilli er skikkelig kos, ja ellers burde jo Blind Guardian og Masterplan nevnes. ellers så er bassisten i Manowar nevneverdig i denne tråden også. Endret 27. januar 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Luca er teknisk konge ass..noen av de soloene tar generelt av! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kamelot skal nevnes (Herlig vokal) Enig, en del sære låter, men mye bra ellers. Roy Khan (fra Elverum, faktisk), er en glimrende vokalist, som tidligere har vært med i Conception, som ga ut 4 album på 90-tallet. Absolutt verdt å sjekke ut. Kan vel også nevne Ark, med Jørn Lande og Tore Østby (sistenevnte også fra Conception). mvh Pantera Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du er klar over at Metallica hverken er et powermetal-band eller spesielt teknisk gode? 5502441[/snapback] Det siste der du sa kan nesten regnet som blasfemi. Master of Puppets, jeg bare nevner det. 5504699[/snapback] Uh... Metallica er fett det, men spesielt teknisk har det absolutt aldri vore. Uansett, så har vel Metallica fint lite med denne topicen å gjere. =) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Insania er jo greit, hvis alle kan definere det som powermetal Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Luca Turilli er skikkelig kos, ja ellers burde jo Blind Guardien og Masterplan nevnes. ellers så er bassisten i Manowar nevneverdig i denne tråden også. 5505220[/snapback] Blind Guardian er skikkelig kos, ja Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det siste der du sa kan nesten regnet som blasfemi. Master of Puppets, jeg bare nevner det. 5504699[/snapback] WAUW LOOK AT MY ÜBERCOOL PENTATONICZ!!11 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det siste der du sa kan nesten regnet som blasfemi. Master of Puppets, jeg bare nevner det. 5504699[/snapback] WAUW LOOK AT MY ÜBERCOOL PENTATONICZ!!11 5507193[/snapback] Høres det bra ut så gjør det ingenting hvilken skala som brukes... Og hvis man ikke bruker noen skala så kan det ha en tendens til å høres litt merkelig ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå