Gå til innhold

Skal formatere. men oppstart disket funker ikke..

Anbefalte innlegg

Hey.. skal formatere C disken min.. så har jeg først laget en oppstart disket ved og hive inn en disket i disk stasjon, formatere og legge inn noen oppstart filer som det står når du formaterer, MS-DOS eller no.. Men så prøvde jeg jo og starte med disketen i, men funket ikke.. den finner den osv.. men når jeg prøve og skrive format C: så skriver den at noe er invalid eller at det ikke er riktig filformat..

Noen som veit hva problemet er?

Må jeg bruke 98 windows oppstart disket? eller hva? Har nemlig ikke det.. men går det ann og laste ned de filene på nett og legge inn på disket??

Men... Prøvde også og starte opp med XP cden.. Men den klarer ikke og boot'e.. Noe jeg ikke skjønner fordi når jeg er på XP så finner den fint CDn og alle filene, og den klarer fint autostart når cden settes i...

Skrivd litt fort.. så kanskje dårlig formulert... har ikke så god tid..:p

Håpe på svar..=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må innom bios og sette første boot >cd-rom, start opp maskinen og trykk enter

da skal installprog. starte. Kjør videre og slett C:> formater og installer XP på nytt..

5502369[/snapback]

Har prøvd dette.. men CD vil ikke starte opp:S Kanskje det er noen filer som mangler? veit ikke jeg ass.. CD er forresten brent..

Lenke til kommentar

Satt C: disken i pcen til faren min istad for og prøve og slette den der.. men funket ikke pga hans C disk klikket med min.. Så satt jeg den tilbake og prøver og starte pcen min vanlig opp nå.. men så kommer det: Feil under lasting av operativsystem.

Noen som veit kanskje hvor jeg får tak i filene til oppstartdiskenten som skal fungere til XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...