Gå til innhold

En satans learning-curve på DOA4?

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ok, jeg fikk dette spillet i Posten idag, og jeg er regelrett forbannet over at folk som ikke har nispilt andre slosspill er totalt oversett her. Jeg har klart å komme til bossen, uten at jeg har den fjerneste anelse om hvordan jeg utfører et counter-attack, blokke skikkelig eller utføre noen triks som faksitsk er artige.

Jeg synes sålangt dette har vært en nitrist affære, spillet legger jo overhode ikke opp til at nye spillere skal lære seg spillets mekanikk (å sloss mot en bot som ikke slår eller gjør noe tilbake teller vel strengt tatt ikke), så for min del blir det veldig mye random trykking på taster.

Grafikken er i tillegg veldig under standard for hva man skulle forvente av 360en. Karakterene ser veldig Xbox/PS2-ish ut.

Uansett, er det bare jeg som føler at dette spillet er et helvette å lære seg, eller er det bare jeg som suger som det jaller etter i beat'em'ups?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, jeg fikk dette spillet i Posten idag, og jeg er regelrett forbannet over at folk som ikke har nispilt andre slosspill er totalt oversett her. Jeg har klart å komme til bossen, uten at jeg har den fjerneste anelse om hvordan jeg utfører et counter-attack, blokke skikkelig eller utføre noen triks som faksitsk er artige.

Jeg synes sålangt dette har vært en nitrist affære, spillet legger jo overhode ikke opp til at nye spillere skal lære seg spillets mekanikk (å sloss mot en bot som ikke slår eller gjør noe tilbake teller vel strengt tatt ikke), så for min del blir det veldig mye random trykking på taster.

Grafikken er i tillegg veldig under standard for hva man skulle forvente av 360en. Karakterene ser veldig Xbox/PS2-ish ut.

Uansett, er det bare jeg som føler at dette spillet er et helvette å lære seg, eller er det bare jeg som suger som det jaller etter i beat'em'ups?

5502202[/snapback]

Jeg syns spillet er gøy. Men du har rett, det er uten tvil det hardeste fighter spillet som finnes. Jeg syns de skulle beholdt counter'n som den var i DOA3. altså at du har 0.25 sec på å reagere imotsetning til 0.13 sec som du har i DOA4

Grafikken er bra, den klager jeg ikke på, men jeg syns spillet er i tøffeste laget for nye spillere. Team Ninja kan det der å lage spill som gir folk hodebry

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

0.13 sekunder til å reagere er faen meg helt latterlig, lurer egentlig på hva Team Ninja tenker med. Dette er et spill du må være hardcore fighting fan for å kunne nyte, for alle andre er det bare ren aggresjon man får over dette spillet.

Det er helt greit å lage et spill som appelerer til de harde masser, men idet du fjerner alle som ikke har spilt fighting games i evig tid fra kundemassen din, vil jeg tørre påstå at du har gjort en fatal feil.

Skal spille DOA4 intenst nå i helgen, og dersom jeg finner det like jævlig å spille innen neste Fredag tar nok dette turen tilbake til Komplett, gitt.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Hehe. Du er IKKE den eneste som har vurdert å bytte det tilbake.

Er få karakterer jeg greier å slå bossen enkelt med. Det er ikke alle karakterene som er like vanskelig da....du kan jo begynne med å spille gjennom Bass sin story, den er gøy og ikke så alt for vanskelig. Pluss at Bass har noen utrolige gode knep. Og sliter du online så er Hitomi dødsbra å bruke, lett å komme inn i også.

Men jeg gleder meg til neste Mortal Kombat spill, det er mer fightespill for min smak. Hvis de kunne gjort noe fancy som å lage en mode med vanlig fighting, og en mode alà Shaolin Monks så hadde Mortal Kombat blitt et fantastisk spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har nå forsøkt å bli bedre i spillet, men problemet mitt er at jeg ikke rekker å trykker på alle knappene fort nok. 0.15 sekunde er altfor liten tid, jeg klarer iallefall ikke å feilfritt trykke heftige comboer på den tiden.

Nei, dette er neppe spillet for meg. Veldig synd at informasjon om hvor latterlig vanskelig det er har kommet frem i reviews.

Lenke til kommentar

Jeg syns også DoA4 er fryktlig vanskelig å lære seg. Føler at jeg sitter her og forsøker å trykke kjappest mulig på flest mulig knapper samtidig. Hvilke triks jeg foretar meg er helt tilfeldig. Jeg er ingen stor DoA-fan, og føler at jeg burde ha spilt de foregående spillene for i det minste hatt en mulighet for å gjøre det bra her. Virker som jeg kan gi opp hele DoA-serien allerede, trist.

Kjøpte spillet hos EB, og jeg kommer til å bytte det inn igjen innen 10 dager. Tror jeg bytter det inn i Mario & Luigi (DS) eller kanskje CoD2 (360).

Lenke til kommentar

5502202[/snapback]

Du har ikke hatt spillet en dag en gang, og du klager over at du ikke får det til. Hva forventer du? At du skal være mester i et spill etter noen timer? Det at du ikke har en fjerneste anelse om hvordan du utfører counterattacks blir litt dumt. Samme med hvordan du tar artige triks. Triks som er artige er vanskelige å få til, for at du ikke skal kunne bruke dem hele tida. Hvis du har interesse av å lære forskjellige triks, er mitt tips til deg å prøve sparringmodus. Her blir det vist hvilke knapper som du kan trykke på for å få til forskjellige kombinationer og triks. (counterattacks er også der :thumbup: )

Gi spillet en sjanse til.. Spillet er lett å lære, men vanskelig å mestre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, er enig i at det er vanskelig å countre i starten ja. Men etterhvert så får du det til, er bare å ikke bry seg så mye om det og fokusere mest på å sparke og slå starten. :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet ennå (får det i morgen), men på 3'rn var det iallefall alt for enkelt å utføre counte'r når man kom inn i det. Var til tider slik at det var lettere å få inn et motangrep enn å få inn slag/spark på motstanderen, og det syntes i hvertfall jeg var jævlig teit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg har ikke spilt spillet ennå (får det i morgen), men på 3'rn var det iallefall alt for enkelt å utføre counte'r når man kom inn i det. Var til tider slik at det var lettere å få inn et motangrep enn å få inn slag/spark på motstanderen, og det syntes i hvertfall jeg var jævlig teit.

5504098[/snapback]

Ja, må si meg enig der. Var alt for lett å countre på DoA3 når du hadde spilt litt. Er litt vanskeligere på 4'rn så jeg syns hvertfall det er bedre, da slipper du at alle står å kun countrer hele tia. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Til RRhoads: Tingen er at man får grisejuling så latterlig fort. De kunne heller bygd opp så spillet ble vanskligere, utifra hvilken karakter du brukte.

Iallefall, dersom man går rett på story mode, kan du bare drite på deg - de fleste spill pleier jo å gå forsiktig i starten, for så å kaste litt tyngre ting mot deg etterverdt. Gradvist bygd opp hvor god AIen blir, for selv på sparring mode og lvl 1 CPU har jeg et stort problem med å ta bottene her.

Det skulle vært en skikkelig tutorial mode, ikke bare Exercise (som kun er å lære bort triks), samt at de forskjelige angrepene burde vært kategorisert så man lettere kunne vite hvilket angrep man bør ta for å countre ting.

Jeg har egentlig ingenting imot at spill er vanskelig, det er jo som regel en god utfordring - men man bør starte relativt mykt, så spilleren klarer å bygge seg opp en viss orientering rundt spillet og mekanikken der.

Selv med den spinkle tutorial-modusen har jeg fortsatt en god del rundt gamemechanicsen som overhode ikke føles rett.

Uansett, skal jo spille det mer over helgen, og håper å se noen fremskritt da. Selv om det ofte føles som to skritt frem, og tre tilbake.

Lenke til kommentar

Selv har jeg bare spilt nr 3 i DOA-serien, men for meg var ikke det noe problem. Nå skal det sies at jeg var en aktiv SF2 og MK spiller da jeg var yngere og vant flere turneringer, men slik jeg ser det er ikke DOA så veldig mye vanskeligere enn andre fighting-spill.

For all del ikke trykk vilt omkring på knappene, det blir du bare surrete i huet av og ikke minst frustrert. Sett deg ned og studer komboer etc. Lær deg kontrollene å kjenne. Last ned moves-list fra nettet, skriv den ut og kos deg! Det er den beste metoden å komme i gang på.

http://www.doacentral.com/ - Alt om DOA.

Det er en veldig bra community rundt DOA-serien med flere sinnsykt gode spillere. Ikke vær redd for å spørre på forum, folka der er veldig greie og hjelper mer enn gjerne nubs med motivasjon.

Endret av hwfreak
Lenke til kommentar
Til RRhoads: Tingen er at man får grisejuling så latterlig fort. De kunne heller bygd opp så spillet ble vanskligere, utifra hvilken karakter du brukte.

Iallefall, dersom man går rett på story mode, kan du bare drite på deg - de fleste spill pleier jo å gå forsiktig i starten, for så å kaste litt tyngre ting mot deg etterverdt. Gradvist bygd opp hvor god AIen blir, for selv på sparring mode og lvl 1 CPU har jeg et stort problem med å ta bottene her.

5504419[/snapback]

Ok, det burde vel gått an å satt difficulty til easy(ev. very easy) og ikke bare normal, hard, og very hard.

Vet ikke om det er dette som gjør at spillet er vanskelig for deg, men det høres ut som om du slår eller sparker veldig mye i samme høyde. Dette bør du variere mye mer, for da blir det kjapt mye vanskeligere for ai'en å vite hvor du angriper.

Ellers, så er jeg veldig fornøyd med sparring modus

Lenke til kommentar

Hmmm....handlet spillet igår. Godt å se at det ikke bare er meg som banner og brøler. Er enig i mye av det som står her, men jeg fikk det til etterhvert.

Jeg har aldri spilt DOA før og jeg spiller på default (normal). Sleit som faen i begynnelsen, konfigurerte knapper og la blokke knappen lett tilgjengelig. Etterhvert begynte jeg å få det til. Jeg har runnet to karakterer. Sistebossen på disse (hu gjennomsiktige damen) var et helvete. 11x combos det er umulig å blokke var sinnsykt irriterende, men fant ut hvordan hun kunne bankes. Men avogtil var det bar å slippe kontrolleren og se at man ble slammet fra full helse til null på 4 sekunder.

Det ble litt for vilt og ukontrollerbart til tider, men tror at tålmodighet er nøkkelordet her. Vil også presisere at jeg stort sett ikke visste hva jeg holdt på med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, er vanskelig i starten ja. Husker jeg prøvde mange ganger mot Alpha 152 (eller hva nå hun heter). Men etter 8 timer spilling den første dagen hadde jeg gått igjennom spillet med alle, og dagen etter hadde jeg mange nye kostymer. Men den 3. dagen så ble alt slettet.... :wallbash:

Lenke til kommentar
Hehe, er vanskelig i starten ja. Husker jeg prøvde mange ganger mot Alpha 152 (eller hva nå hun heter). Men etter 8 timer spilling den første dagen hadde jeg gått igjennom spillet med alle, og dagen etter hadde jeg mange nye kostymer. Men den 3. dagen så ble alt slettet.... :wallbash:

5505230[/snapback]

Hvorfor ble alt slettet? Er dette noe jeg kan forvente kan skje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Her er det en tråd om det, vet ikke om det er sånn på den europeiske versjonen, men "better safe then sorry" ;) Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...