deloner Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hei Kjøpt ny pc, men vil bytte skjermkortet som er sis 315 64mb. Jeg skal bruke det til å se divx filmer på tv, så det jeg er mest ute etter er et skjermkort som har et bra tv-out, men skal også spille litt. Er det noen her som kan anbefale et bra kort til rundt 1500? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Abit GForce 4 ti4200 64/128MB. Meget bra og støysvakt kort med gode overklokkingsegenskaper. TV-ut er like bra på dette kortet som andre GF4 kort. Vil du ha bra TV ut bør du jo gå for ett av Matrox sine Dualhead kort som er overlegne når det gjelder 2D ytelse og tv-ut kvalitet, men de ligger bra bakpå når det gjelder 3D ytelse. Matrox Parhelia er nok fortsatt for dyrt hvis du vil bruke ca. 1500 kroner. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Tror kanskje jeg ville ha valgt et Asus Geforce 4TI4200 128MB AGP TV-Out DVI... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Av 3D-kort er det vel ATI med sine Radeon-kort som gir best TV-ut signal (samme med Hercules). De nye Radeon 9000 og 9000PRO skal ha meget gode videoegenskaper. De ligger også i prisklassen du nevnte (1000-1600kr). Sitat fra AnandTech om 9000(/PRO): ATI's FULLSTREAM technology, giving the R200 the ability to run pixel shader programs on video streams. Using FULLSTREAM and supported video playback software (only RealPlayer at time of publication), ATI can smooth out the blocky compression artifacts that are normally seen in low bandwidth video. This is done by running an AA (anti-alising) type program on the incoming stream of a video. ATI har alltid vært kjent for gode DVD-, tv-ut- og video-egenskaper. Selvfølgelig er det andre kort som slår 9000(/PRO) i 3D-ytelse, men her får du mye for pengene samtidig som det har full støtte for DirectX 8.1. Personlig skal jeg gå for et slikt kort. Les denne artikklen hos AnandTech for mer info. Håper jeg har vært til hjelp :smile: Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Abit Siluro Geforce4 Ti4200 64MB AGP, DDR, TV-Out, DVI, Retail: 1435,- (easypc.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå