efikkan Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Hei Jeg har lagt merke til den voksende mengden med nesten identiske nettbutikker. De følgende butikkene er nesten identiske: Amentio, Flatskjermer.no, Cshop.no, Stretto.no, Datahandelen AS, Advance.no og DirectBuy. Dette er sju butikker, og det eneste jeg ser som skiller de, er fargevalg og pris. Lagerstatus er oftest identisk. Er de 7 butikkene egentlig den samme butikken? Er det den samme som driver butikkene? Hvis butikkene er den samme, hva er da formålet med det? Er poenget å unngå at butikken skal få dårlig rykte? Er slike butikker til å stole på? Jeg takker for alle svar. Endret 26. januar 2006 av efikkan Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Dette har vært diskutert tidligere i en annen tråd her. Tror konklusjonen ble at de har samme leverandør, og speiler leverandørens lager.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Dette har vært diskutert tidligere i en annen tråd her. Tror konklusjonen ble at de har samme leverandør, og speiler leverandørens lager.... 5502192[/snapback] Ok, takk. Men jeg synest likevel at det er litt rart og mistenkelig. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det blir færre og færre som har eget lager. Istedet selger de rett ut av distributørens lager og bruker distributørens system for å vise varer/lagerstatus på webshop. Det er ihvertfall slik jeg har forstått det. Resultatet blir nærmest like webshopper, - for mange av butikkene er jo også webdesignet & navigasjonssystemet likt. Ikke noe suspekt med det. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 også er det nok fordi noen webshops har kjøpt samme webshop oppsettet.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 De har kjøpt samme "kode" for webshop, de benytter samme grossist og har gjerne samme kalkyler sett i forhold til grossistens lager - og alt hentes direkte fra grossist. Altså en full løsning der man ikke gjør noe som helst, bare tjener penger og alt går automatisk. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 [begin hijack] Hei Alastor, hvem er dama? Og er det en tatovering jeg ser der nederst til høyre :: yumm :: [/hijack] ontopic: kan også nevnes at det er det samme prinsippet som ligger bak framveksten av kjedene - å senke kostnadene ved å øke omløpshastigheten, og volum, på varene. Så når en vare sluttes å produseres av produsent forsvinner den fra webshoppene fort og samtidig - ganske kjipt når man ser etter en erstatning til favorittdingsen som akkurat tok kvelden. Men det blir da lavere priser av det tydeligvis. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 http://img390.imageshack.us/img390/9223/moonchild7mx.jpg Om du var interessert i hele bildet. Forøvrig, slike start-pakke-webshopper er sikkert greie, men det som bekymrer meg er hvor mye de legger i kundeservice - og hvem som tar seg av dette. Lenke til kommentar
substeve Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 http://img390.imageshack.us/img390/9223/moonchild7mx.jpg Om du var interessert i hele bildet. :: YUMM :: Forøvrig, slike start-pakke-webshopper er sikkert greie, men det som bekymrer meg er hvor mye de legger i kundeservice - og hvem som tar seg av dette. 5518725[/snapback] Tror nok at det i lengden står og faller på kundeservicen - se på framveksten av Newegg i USA og den økende minus-holdningen til Tigerdirect. Er mest bekymret for mulig ensretting av varer - fram til idag synes jeg vi har hatt en bra utvalg, og med butikker som Microplex og tilbakekomsten av Netshop ser det lyst ut. Men det er klart det koster å føre høykvalitets- og spesial-produkter for spesielt interesserte - og med mulige "super-butikker" som tilsynelatende selger like gode varer til en lavere pris kan noen få det tøft. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dette har vært diskutert tidligere i en annen tråd her. Tror konklusjonen ble at de har samme leverandør, og speiler leverandørens lager.... 5502192[/snapback] Ok, takk. Men jeg synest likevel at det er litt rart og mistenkelig. 5502296[/snapback] Ikke rart du synes det når du ikke gidder å lese og gjøre litt research før du poster. Jeg svarte på en slik tråd for ikke så alt for lenge siden. Det hele er ganske logisk. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dette er altså ingen "start-pakke" hvor man gjør ingenting og tjener mase penger - alle sammen har samme leveradør av web-shop. - Dette er en aktør som tilbyr et standard web-shop oppsett etter en ASP modell der du for en fast månedspris får et basis webshop system med katalog fra de distributørene du har avtale med. - Distributører, påslag, service etc er opp til hver enkelt webshop. - Alle får sitt eget design, men mange av hovedelementene i løsningen blir ganske like ... Det er akkurat det samem for alle webshopene som bruker Multicase. - F.eks Netshop, MPX, gamle Komplett etc etc.. (og halvparten av distributørene i det norske markedet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå