Vonbo Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hei. Regner med løsningen på dette blir php, så jeg poster det her: Jeg har et javascript som sender følgende kodesnutt når jeg trykker på submitknappen i ett skjema: CODE function allSelect() { List = document.forms[0].chosen; if (List.length && List.options[0].value == 'temp') return; for (i=0;i<List.length;i++) { List.options.selected = true; } } Noe som resulterer i denne url'en på neste side: CODE http://www.minside.no/index.php?chosen=3&chosen=4 Hvis jeg mottar verdien slik $_GET['chosen'] får jeg kun 4 ut. Kjører jeg denne get'en 2 ganger får jeg 4 på begge. Hvordan mottar jeg de forskjellige verdiene som returneres i samme variabel? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Det går ikke. Urlen må isåfall være index.php?chosen[]=3&chosen[]=4 og da vil $_POST['chosen'] være et array, der $_POST['chosen'][0] er 3 og $_POST['chosen'][1] er 4. Kjør en foreach du, men husk å validere input; iallefall sjekke at du får et array (is_array) Endret 26. januar 2006 av dabear Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 hvordan får jeg tak i informasjonen som sendes fra skjemaet da? Her er skjemaet: <FORM action="index.php?id=02" onSubmit="allSelect();" method="get"> <TABLE CELLPADDING=10 CELLSPACING=0 BORDER=0> <TR><TD><P>Produkt<BR> <SELECT NAME="possible" SIZE="4" MULTIPLE WIDTH=200 STYLE="width: 200px"> <OPTION VALUE="1">1: Excel</OPTION> <OPTION VALUE="2">2: Office Echange</OPTION> <OPTION VALUE="3">3: Visual Studio</OPTION> <OPTION VALUE="4">4: Macromedia Dreamveawer</OPTION> </SELECT></TD> <TD><A HREF="javascript:copyToList('possible','chosen')">>></A><BR> <A HREF="javascript:copyToList('chosen','possible')"><<</A></TD> <TD><P>Søket inkluderer<BR> <SELECT NAME="chosen" SIZE="4" MULTIPLE WIDTH=200 STYLE="width: 200px"> <OPTION VALUE="temp">Velg i listen til venste</option> </SELECT></TD></TR> </TABLE> </form> Hvis jeg velger 2 alternativer fra listen er det kodesnutten i første innlegg som sender av gårde informasjonen. Hvordan kan jeg få tak i den på neste side slik jeg gjør i vanlige skjemaer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå