Cultofluna Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Når jeg konfigurerer X med xf86config så skjer det aldri noe mer enn at jeg får mye snø på skjermen før det sier stopp. Jeg har installert Debian på en Compaw Evo N800c med ett mobility radeon 7500 kort. Om jeg prøver å starte opp KDE så får jeg feilmeldingen Cannot connect to the X server Når jeg skriver startx så kommer feilmeldingen: Fatal server error: failed to initialize core devices.. Noen som har en ide om hva jeg skal gjøre? Trenger svar fort Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 CORE DEVICES. Kan fint være f.eks. mus eller keyboard som ikke er riktig konfigurert. Jeg vil gjette på mus. Åpne konfigurasjonsfilen og finn(under mus): Option "Device" "/dev/antatt-musedevice" Bytt ut /dev/antatt-musedevice med korrekt device. For å sjekke hvilken device som gjelder kan du prøve cat /dev/psaux (eller /dev/input/mice) og bevege på musa. /dev/psaux fungerer sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå