Strong Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Hei.. Fikk mitt nye Abit KN8 SLI Nforce4 HK idag... Gikk greit å montere, og inst gikk fint. Men under inst av NIS2006 (norton), så kom den første blåskjermen... Maskinen restartet og alt var tilsynelatende ok.. Men i løpet av de første 2 timene, så har jeg fått 4 blåskjermer og maskinen har restartet.. Jeg inst alle drivere til HK før Norton ble inst.. Har det hovedkortet, en AMD64 3000+ som ikke er overklokket, og 2x512 Coirsair XLS.. Noen andre som har vært borti dette før?? Har ikke flashet bios, da jeg regner med den er av en nyere sort.. Men har ikke sjekket det. Vidar Endret 27. januar 2006 av Strong Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hva sier feilmeldingen da? Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Hmm, skjermen som kommer står der bare et sek eller 2 før den restarter... Så får ikke sett det.. Men, har sjekket at jeg hadde versjon 13 av biosen, og det er kommet en versjon 14... Skal flashe den nå, se om det blir bedre da.. Vidar Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Prøv å starte opp i safe mode. Hvis den er stabil der, så avinnstaller Norton. Prøv så om systemet blir stabilt i normal mode. Gjeninstaller Norton igjen, og se hvad som skjer. Det kan ha skjedd en feil under installationen av denne. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hva sier feilmeldingen da? 5501479[/snapback] Vet iallefall at nVidia IDE driverene har en tendens til å forårsake bluescreen. Snakker av erfaring Prøv å avinstallerere dem og se om det hjelper. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Kjenner en som hadde blå skjerm, han kjøpte bare et nytt Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) hei. Har kjøpt samme kort som deg og hadde samme problem. fikk blåskjerm 4 ganger. Skjedde som regel etter at jeg deaktiverte nVidia firewall. La inn windows på nytt å droppet å innstalere nVidia firewall. Etter det har jeg ikke fått noen blåskjerm. Så aldri hva som sto på blåskjermen. Ble borte etter 1 sek før maskinen restartet. Endret 26. januar 2006 av amiga600 Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Har hørt om flere som har problemer med den nVidia firewall. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 hei. Har kjøpt samme kort som deg og hadde samme problem. fikk blåskjerm 4 ganger. Skjedde som regel etter at jeg deaktiverte nVidia firewall. La inn windows på nytt å droppet å innstalere nVidia firewall. etter det har jeg ikke fått noen blåskjerm. Så aldri hva som sto på blåskjermen. Ble borte etter 5501710[/snapback] Dette høres ut som en fornuftig ide... Har også deaktivert den, og mulig det er da det ble problem.. Men gidder ikke å inst win på nytt, er jo bare å avinst Nvidia ForceWare NetWork Access greiene... Og har akkurat flashet til siste versjon Bios, + at jeg laster ned siste versjon av nVidia chipset drivere... Vet det er en som sa det mulig kunne være de, men prøver hvertfall de siste før jeg evt avinst de igjen.. Takker så mye for svarene Vidar Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Har et helt annet kort enn deg, men fikk også blåskjerm med Nvidia firewallen, så dette er et relativt vanlig problem. Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Bah.... bare blåskjerm på blåskjerm her.... Tok å fjernet partiosjonen som het C: nå, og en ny fersk inst (igjen) av WinXP er på vei inn.... Håper det blir bedre da...... igjen, takker for svar... Vidar Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Hmm, nå blir jeg snart gal !! Har for andre gang på 45 min nå fått den samme blåskjermen midt under WinXp inst.... Står noe sånt som det her " Cant find page in nopage " eller noe i den dur. Og så dumper den fysisk minne... Argh,. hater sånt som dette... Skal jeg bare prøve igjen å fjerne partisjonen, legge til ny partisjon og så inst win på nytt ?? Vidar Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hmmm... Vet ikke hva det kan være. stygg ripe i XP cd`en? Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Nei... Cd'en er fin den.. Har inst mange ganger av denne cd'en, senest igår på min laptop-. Satt akkurat å leste på en amerikans forum for Abit om en som hadde samme problem Han hadde da 2x512 "billigminne" som var årsaken. Ble bra så snart han kjøpte nytt minne.. Men jeg har hatt mine Coirsair XLS 512 2.2.2.5 i over 1 år nå, og har kjørt de på nForce4 plattoform før stabilt som bare det.. Så tviler på det er rammen... Men man vet jo aldri... Holder på å inst igjen akkurat nå, får se hvor langt jeg kommer Vidar Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 kjører billig minne jeg og;) 2*256 og 1*512 pc2100 brikker. Var redd det skulle skape problemer men så langt går alt bra. Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Mulig det kan være dette (fra et amerikans abit forum) I had this exact same problem, BSOD randomly for no apparent reason. Was totally inconsistent, some days it would work fine, other days i'd get BSOD after 2 minutes. Tried re-installing, updating to the newest drivers, resetting CMOS, tried different hardware etc. Sometime windows would just hang on re-install... Eventually came accross this post, changed the setting from T1 to T2 and now it's completely stable, so if you're experiencing any problems similar to those i have described i'd definately suggest trying what these guys suggest Cheers guys Skal vente til WinXp er ferdig inst nå, så skal jeg evt prøve å forandre fra 1T til 2T for å se om det hjelper... Men veldig surt å kjøpe 2x512 2.2.2.5 minne til ca 1000kr hver hvis de ikke kan brukes skikkelig :/ Vidar Endret 26. januar 2006 av Strong Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 fikk du forresten skrudd fast hovedkortet nederst i høyre hjørnet?? den nederste ide porten gjorde det umulig hos meg.. Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 fikk du forresten skrudd fast hovedkortet nederst i høyre hjørnet?? den nederste ide porten gjorde det umulig hos meg.. 5502462[/snapback] Nei, den prøvde jeg ikke på engang. Men om den mangler så betyr vel ikke det noe skulle jeg tro... Men ikke særlig gjennomtenkt av Abit å legge en IDE port så og si over ene skruhullet Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) vet;) ganske idiotisk. Greide å gjøre en tabbe da jeg skulle instalere kortet i kab også... så ikke at I/O shield som skal være bak hadde noen huller som var tette. så da jeg prøvde å få det til å passe, bøyde jeg SPDIF-utgangen så den løsnet på to av punktene som var festet på kortet tenkte jeg hadde ødelagt det... men prøvde å starte opp .. og alt fungerer som det skal. har ikke teste om utgangen virker da... men kommer ikke til å bruke den med det første. Endret 26. januar 2006 av amiga600 Lenke til kommentar
Strong Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Har fått inst WinXP igjen nå... Og fikk inst Grafikk driverene, chipsettet og mens jeg holdt på å la inn RealTek AC97 driverene bare plutselig rebootet maskinen.. Gikk da inn i Bios og forandret Dram inst til 2T, og håper det skal løse problemet. Holder på å inst NIS2006 igjen nå... Nei satan !!! ikke før jeg hadde skrevet det, så bootet maskinen igjen, HEL*********.... nå ble det varmt her inne,..... hmmm, ...... Nei., lese mere på nettet..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå