Hepcat Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Får forskjellige blåskjermer nesten daglig etter at jeg oppjusterte minnefrekvensen til 200 mhz effektivt. Dette gjorde jeg etter å ha kjøpt en ekstra 512mb PC3200 (400mhz) brikke og satt denne i slot 2. Denne har identiske specs med den som fulgte med pc'en bortsett fra at cas latency er 2.5@200mhz på den ene og 3@200mhz på den andre i følge cpu-z. Skal ikke i teorien begge automatisk kjøre på 3.0 og dermed ikke forårsake trøbbel?? (EDIT: I følge everest home edition har begge minnebrikkene en highest cas latency på 5.0 ns@200mhz. Vet ikke hvordan dette henger sammen cpu-z sine tall)) Feilkilder jeg har sjekket: -Kjørt microsoft memory diagnostic fra bootdisk uten å finne feil -Kjørt Western Digital HD diagnostic program uten å finne feil -Kjørt chkdsk /f og /r -Flyttet usb-pluggen til microsoft key/mouse fra front til baksiden -Overheting av prosessor burde være ok, har ligget på ca. 40 grader etter at jeg installerte cool'n'quiet. Har også oppdatert bios, chipset-driver og ac97 etc. via gigabyte sine update-sider. Blåskjermene skyldes alltid unkown device driver (ifølge microsofts feilrapportering) og filer som portcls.sys, tcpip.sys og ntfs.sys klikker. Får i tillegg IRQL NOT LESS OR EQUAL eller KERNEL DATA INPAGE ERROR. Blåskjermene ble videre mindre hyppige etter at jeg avinstallerte daemon tools og oppdaterte driverne, men som sagt; nesten daglig klikker PC under vanlig surfing/mp3-avspilling. Min PC: Gigabyte K8ns nforce3 250 Asus v9560 fx5600 256 mb amd athlon 64 3000 clawhammer Western Digital 80gb s-ata 7200 rpm lite-on dvd-rom aopen cd-brenner floppy minnebrikkene er noname/veritech 2x512 pc3200 (400 mhz) Alle tips mottas med takk! Endret 26. januar 2006 av Hepcat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå