Gå til innhold

Siemens CF110

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå er vel karakteren satt på som følge av prisklassen mobilen havner i, og 5 er derfor en fortjent karakter.

5509015[/snapback]

Det er den absolutt ikke. Siemens har jo selv telefoner til 200kr (AX7x) som har like høy oppløsning på skjermen.

Makan til lave kriterier er det lenge siden jeg har sett. Hva er det som trekker den opp fra en "standard" til en 5'er? At skjermen skrur seg på og fungerer?

Denne oppløsningen (eller høyere) er temmelig standard - også i denne prisklassen. Med andre ord, er den i utgangspunktet midt på treet.

For å vurdere "Skjerm og menyer" må positive og negative sider trekkes frem:

Postive: Lyssterk.

Negative: Lav oppløsing, ikke spesielt pen meny, treg meny

La oss ta utgangspunkt i at skjermen/meny er helt standard - da er en 3'er riktig karakter. Siden det her er flere punkter som trekker ned, kan ikke det gis høyere enn 2.

5515175[/snapback]

Det fins store forskjeller på mobilskjermer også. Jeg tror de fleste er enig i at to forskjellige skjermer ikke nødvendigvis er like bra bare fordi spesifikasjonene er identisk. Det fins eksempler på skjermer som er dårligere enn den på CF110 selv om spesifikasjonene er like.

Når det gjelder menyene, om de er pene eller ikke, så er det en subjektiv mening som ikke kan vektlegges når vi skal gi karakter. At vi i det hele tatt nevnte det var mer som en opplysning enn noe som bør trekke ned.

Men for å summere så er skjermen på CF110:

Positivt: Lyssterk, fysisk relativt stor, god fargegjengivelse, skarp.

Negativt: Noe lav oppløsning.

Så summarum på menyene:

Positivt: Oversiktlige, logiske, lette å navigere i.

Negativt: Treg i respons.

Altså, plussene utjevner de negative sidene. Derfor mener vi at en femmer er på sin plass, ihvertfall når en tar i vurdering at telefonen koster knapt over tusenlappen i nettbutikker.

Lenke til kommentar
Det fins store forskjeller på mobilskjermer også. Jeg tror de fleste er enig i at to forskjellige skjermer ikke nødvendigvis er like bra bare fordi spesifikasjonene er identisk. Det fins eksempler på skjermer som er dårligere enn den på CF110 selv om spesifikasjonene er like.

Selvfølgelig, derfor nevnte jeg eksempel på AX7x, som er både lyssterk/gode farger, til (under?) halve prisen.

Så summarum på menyene:

Positivt: Oversiktlige, logiske, lette å navigere i.

5516415[/snapback]

Er de virkelig mer oversiktlig og logiske enn både Sony-Ericsson og Nokia? I så fall burde jo dette være presisert? I stedet skriver jo dere at det nærmest er å forvente pga den har så få funksjoner. (forresten: hvordan kan den være lett å navigere, når den er treg?)

Siden jeg ikke har sett telefonen i praksis, skal ikke jeg påstå at en 5'er er feil - men poenget mitt er at ut i fra teksten dere har skrevet, og sammenlignet med andre tester dere har, ser det helt feil ut. Hvis det faktisk er så bra som en 5'er, må det jo presiseres hva som gjør det så mye bedre enn andre telefoner i klassen. Å skrive enkelt med et ord at den er lyssterk/oversiktlig blir for vagt. Når det er snakk om en 5'er må det komme klart frem at en er svært god på flere punkter.

Tok en kjapp titt på andre tester i samme prisklasse, og her deler dere ut 3'ere, til tross for at det ikke er nevnt noen spesielle minuser, som f.eks. trege menyer...

:dontgetit:

Konklusjon: Hvis dere skal gi delkarakterer, må dere nesten gi et inntrykk av hvorfor den får den karakteren.. Dette gjelder for øvrig ikke bare denne testen. Har lagt merke til flere tester hvor dere gir delkarakterer som ikke står i stil til teksten dere skriver i det hele tatt... (husker senest det var en telefon som scoret 5/6 på trådløs teknologi, uten å ha noenting annet enn det som er å forvente (D600?)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Når skal Siemens få et nytt menysystem, ikke nok med at det er stygt, det er jo forferdelig tungvindt og!

5514148[/snapback]

Menysystemet til siemens er jo et av de mest brukervennelige på markedet. Dette har blitt poengtert av amobil flere ganger, bla i S65 testen

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt den. Synes den er kul og hendig. Skjermen er lyssterk og forholdsvis stor når man tenker på størrelsen. Tastene er gode å skrive med og den har bra kvalitet på lyden. Synes byggkvaliteten er ok og den har fin design. Bakfra ligner den på en zippo lighter. Skyve tastaturet er deilig å glir lett fram og tilbake. Så gjennstår det å se om den tåler tidens tann.

Telefonen er så liten at jeg regner med at den går i gulvet på første fest, og så har jeg lagt merke til at den blir varm når du snakker lenge i den. Batterikapasiteten er heller ikke noe å rope hurra for.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...