hitokiri Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Amerikanske Cingular har nå eneretten til smilefjesene på mobilen din. Les mer Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Sykt, smilefjes mener jeg at man ikke kan ta enerett på. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Enda et trist eksempel på hvor latte man er på det amerikanske patentkontoret... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Enda et trist eksempel på hvor latte man er på det amerikanske patentkontoret... 5500963[/snapback] Ord. Minner meg om den Donald-historien der Onkel Skrue tar patent på luft. Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Aha, så det er kanskje derfor min SXG75 ikke har mulighet for å legge smilie-bilder inn i en SMS, men når noen sender : + ) til meg så vises det som smilie-bilde. Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Em.. Det går fortsatt an og sette inn smailyer i meldinger.. Og de viser fortsatt når jeg får meldinger.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er det mulig? Mykje idiotisk folk får patent på, men smilefjes? Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Gjelder denne patenten bare i USA eller omtrent overalt? Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg er ingen jusekspert, men dette gjelder nok ikke Norge. Men motorola lages vel i usa og kanskje bli påvirket? Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Shhhh: Ville tro at det bare gjelder for produkter _solgt_ der patenten gjelder. Hvis ikke, så vil jeg også tro at Motorola produserer flest av telefonene sine utenfor USA, men dette er bare noe jeg tror. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Tror jeg skal ta patent på komma, punktum, kolon, utropstegn og spørsmålstegn på mobiler, om de velges fra en liste av tegn. O_o Herregud så patetisk patentsystemet i USA er.. jeg får .....FNATT! Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Min Qtek 8310 har smilefjes i T9-ordboka, de kommer opp når jeg trykker flere punktum på rad. Den har også grafiske smilefjes i symbolene. Jeg har aldri brukt smilefjes i meldinger, men dersom det er brudd på denne latterlige patenten skal alle meldingene mine inneholde smilefjes fra dags dato! Edit: Glemte smilefjes Endret 26. januar 2006 av Scandim Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er det mulig. Merkelig at ikke Sony Ericsson tar patent på 1 knapp for å aktivere mp3 på walkman telefonene, slik at alle andre må bruke kryptiske menyer for å gjøre det samme, eller kamera funktionen for den del. For oss i Europa burde det ikke være et problem, det er vel bare folk i statene som får en amputert ordbok på telefonen. Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er det mulig. Merkelig at ikke Sony Ericsson tar patent på 1 knapp for å aktivere mp3 på walkman telefonene, slik at alle andre må bruke kryptiske menyer for å gjøre det samme, eller kamera funktionen for den del. For oss i Europa burde det ikke være et problem, det er vel bare folk i statene som får en amputert ordbok på telefonen. 5502519[/snapback] har dom d? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 herregud, hvor dum kan folk egentlig være? nok et eksempel på hvor hjerne-sprengte folk er i statene. Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 herregud, hvor dum kan folk egentlig være? nok et eksempel på hvor hjerne-sprengte folk er i statene. 5502558[/snapback] gørra flyter ut! :!: Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 har ikke microsoft inne en lignende patent angående bruk av smiley i IM klienter? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 har ikke microsoft inne en lignende patent angående bruk av smiley i IM klienter? 5503514[/snapback] Microsoft har patent for brukt av luft til nedkjøling av pcer for hva vi vet Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Amerikanske Cingular har nå eneretten til smilefjesene på mobilen din.Les mer 5500945[/snapback] Når man skriver en notis om nye patenter kan det jo være praktisk å legge ved en lenke til det aktuelle patentet... US 2006/0015812 A1: http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser...=DN/20060015812 Siden patent nummeret slutter på .A1 er vel dette fortsatt en søknad? Med andre ord ikke et godkjent patent? I tillegg, dersom man prøver å lese patent-teksten er ikke situasjonen så veldig mørk. For meg ser det ut til at de patenterer en dedikert fysisk knapp med bilde av en smiley, som skal brukes til å aktivere smiley-menyen i telefonen. Det vil fortsatt være lov for andre å ha smiley-menyer som bare kan aktiveres via grafiske menyer (ved bruk av mus eller andre generelle navigeringsknapper). Alle kravene ser ut til å basere seg på en fysisk knapp på telefonen, alternativt en virituell knapp med bilde av en smiley på en berøringssensitiv skjerm. Vanlige GUI knapper på vanlige skjermer berøres derfor ikke av patentet, såvidt jeg kan skjønne. Lenke til kommentar
frankma Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 dette er en søknad... det er en us patent, dvs gjelder ikke utenfor USA. For at en patent skal gå igjennom må det være noe nytt og/eller en bruksmåte som aldri før er brukt. Smileys på mobiler har jo vært i bruk lenge, så om denne går igjennom er det noe rart. Leste ikke hele søknaden, men det virker som om smilefjesene skal legges inn m.h.a. en tast og med en meny som kommer opp. Uansett: om den går inn gjelder den ikke i resten av verden med mindre de søker såkalt verdenspatent som ikke gjelder i hele verden selv om navnet skulle tilsi det... regner med det sitter fornuftige folk på patentkontorene rundt om i verden som avviser denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg