Gå til innhold

Hva er minimumslønn for en 16 åring?

mau5trap

Anbefalte innlegg

Vanskelig å kunne få seg jobb når man er under 18, og kunne forvente å tjene masser med penger. Har selv flere år gått på en "praksisplass" gjennom Aetat der man får 180 kroner dagen + reisepenger til /fra arbeidsplass. Hvis jeg jobbet 20 dager blir det ca kr 5000,- Men nå er det heldigvis litt bedre betalt for min del!!

Anbefales alle som er ute etter en jobb. (som er under 18) Kontakt nærmeste Aetat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan jo spørre her, istedet for å lage en ny tråd.

Jeg jobbet en uke på lefdal, som jeg likte godt (arbeidsuke på skolen) Tror dere jeg har noe sjanse for å få sommerjobb der? (De sa jeg var både hyggelig og hjelpsom and all that stuff =P) Som ryddegutt elns?

Hvor mye er vanlig å få i timen?

PS: Jeg blir 16 i år. :)

5522363[/snapback]

Det er jo ikke utenkelig, selv gar jeg GK og jobber på en elektroforretning. Spurte også på Lefdal, men de ville helst ha folk over 18, men siden du har litt erfaring er det ikke umogeleg.

Lenke til kommentar
finn på noe privat :) Klipp plener, fiks pc'r for folk osv.

Tjener lett 100,- timen da :D

5524576[/snapback]

Enig. Jeg betaler gledelig 150-200kr for å få vasket bilen skikkelig. Er du effektiv så klarer du det på 1 time. (utvendig/innvendig vask). Husk at alle enkeltjobber opp til 1000kr et skattefrie. JA til ungdom som vasker bilen, NEI til Statoil som tar 159kr for en maskinvask.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Skryte, skryte. 16000 går fort når du begynner å bo for deg selv og faktisk må betale for dritten du pakker i, og på deg.

Tilbake til trådstarter, så er det vel ytterst få arbeidsplasser som ikke ligger under tariff. Er det snakk om en butikkjobb, er man underlagt H&K's regler, som har en egen tariffavtale. 62,50 høres rimelig riktig ut i den sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...