Monique Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Fikk endelig bestemt meg for type mobil og valgte en SE k750i. Denne kommer i efta eller i morgen. Mobilene har vel litt batteri for sjekking og testing når de kjøpes, hvordan behandler jeg batteriet derfra på beste mulige måte med tanke på fremtiden? Skal jeg "leke" ut den batterikapasiteten som er på når jeg får den og så makslade? Hvor lenge - mange timer - lades den første gangen? Avslått eller stå på under lading? Hvor mange ganger anbefales å makslade og tømme i førsten? Alle tips til best behandlig av batteri mottas med takk. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Huff. Dette er et emne folk aldri blir enige om. Men ny batteriteknologi bryr seg egentlig ikke så hardt om hvordan lading foregår. Det viktigste å unngå er faktisk å tømme batteriet helt. Når jeg får en ny telefon i hus, lader jeg den først til den sier den er ferdigladet, og så lar jeg den stå i noen timer til, som ofest ender det på en 6-8 timer totalt. Deretter bruker jeg telefonen normalt, og da lader jeg som regel når indikatoren viser at det nærmer seg slutten. Såkalt "klattlading" er ikke skadelig. Har fremdeles unngått å rævkjøre et batteri på denne måten Lenke til kommentar
Monique Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Huff. Dette er et emne folk aldri blir enige om. Men ny batteriteknologi bryr seg egentlig ikke så hardt om hvordan lading foregår. Det viktigste å unngå er faktisk å tømme batteriet helt. Når jeg får en ny telefon i hus, lader jeg den først til den sier den er ferdigladet, og så lar jeg den stå i noen timer til, som ofest ender det på en 6-8 timer totalt. Deretter bruker jeg telefonen normalt, og da lader jeg som regel når indikatoren viser at det nærmer seg slutten. Såkalt "klattlading" er ikke skadelig. Har fremdeles unngått å rævkjøre et batteri på denne måten 5500870[/snapback] Der kan du se...trodde jeg skulle tappe helt, lade i minst 12 timer og så tappe helt og makslade en to, tre ganger. Klattlading gjør jeg sjelden. Takk for tips da Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det finnes en rekke gode tråder om dette fra før, bl.a. her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=382876 Søk og les deg grønn. Denne tråden er overflødig og stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg