Gå til innhold

Epox 4g4a+ suger

Boralis

Anbefalte innlegg

hentet dette kortet i morges på posten og har siden da sittet og testa det konklusjonen er mildt sagt nedslående ytelsene når det gjelder overlokking er dårligere med dette enn med msi 845e, på msi kjørte jeg stabilt på nesten 2,9 på dette kommer jeg ikke over 2,7 og setter jeg minne høyere enn 333 så går alt i stå, dette lukter definitivt på en lynrask retur for størrre nedtur enn dette skal man lete etter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et kort uten den chipsetkjøleren med EPOX logo på?

Altså, ikke sånn som denne:

4G4A-Cooler.jpg

Så at en annen bruker på forumet også hadde mange feil på et kort fra absoluttdata. At det ikke går å oppdatere bios høres jo også rart ut.

Har du forresten økt v.core og v.dimm?

Lenke til kommentar

Hvis du leter litt i forumet, så finner du at 2 brukere som også har kjøpt det Epox kortet (fra absoluttdata) har hatt problemer med det. En av dem hadde heller ikke den kjøleribben (kanskje begge to?)

Står det noe på DEBUG-led'en når du booter da?

Begge de to andre hadde nemlig minnefeil

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Epox 4G4A+ ifra Absoluttdata.no

Knall trivelige folk forresten, vel, her er min historie:

Fikk først et kort, og jeg la merke til 3 ting:

En annen Northbridge kjøler, en uten Epox logo.

Minnefeil

Ingen støtte for 333 Mhz DDR (selv om folk sier det)

Ba om å få et annet, ettersom dette var defekt. Det godtok ikke hvilken som helst minnebrikke jeg prøvde. Fikk det med Ekspress pakke, over natten alltså, nå er jeg mer fornøyd.

Dette er et kort med Epox skrevet på kjøleribben. Alltså den typen dere har sett i reviews... Pussig...

Uansett, jeg kjører min P4 2Ghz på 2,4 og rammen kjører jeg på 320 Mhz @ cas 2.

Med mitt POV GF4 Ti4200 128 MB XP får jeg over 12800 poeng i 3dmark 2001 SE, når alle tester er kjørt i standard og all den bullshiten.

Så, nå er det ordnet... Men jeg synes at det ikke var så bra på å overklokke. Liksom, det feiler når jeg nærmer med 2,5... TVERT! Har fått det inn i Windows på 2.66 EN GANG. Men det klikket straks.

Temperaturen ligger på 25 i kabinettet og 43-47 på CPU. Tror det er mangelen av en vifte på northbridge eller mangelen av kjøling noe annet sted på hovedkortet... For minnet er godt for 400 Mhz... Og tempen er lav...

Vel, vel :razz:

Lenke til kommentar

Så du har fortsatt ikke DDR333 støtte?

Har du siste bios?

Edit: Ser at folka på vr-zone.com vaffal har kjørt kortet på 160fsb, så det er vel kanskje ikke mangel av kjøling på kortet som er problemet.

Ser at du har en prossesor med 400 bus, kanskje man må ha en med 533 bus (133 FSB) for å kjøre DDR333?

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-09-14 17:42 ]

Lenke til kommentar

SNEKKER:

Det er mulig at MSI har ikke agressive "decode" av minne og andre tinger som man ofte kan ikke stille inn i BIOS og derfor kan du ha samme minnebrikker på MSI på 200MHz men et kort med agressive "decoding" vil minnet kun gi deg 166MHz. Gjør tester og sjekk resultater ikke se blint på MHz og FSB her.

Epox har til det siste hatt veldig agressive "decode" instillt i hovedkortene sine og derfor har dem vert dem raskeste for AMD fe.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Okei, nå har jeg sett på testen fra Tweak.dk

De har testet EPoXkortet med en annerledes chipsetkjøler.

De skriver følgende om ramdividerne: "Uanset hvilken FSB hastighed man vælger kan man på DDR SDRAM modulerne vælge 4:3, 1:1, 4:5 eller AUTO."

For meg ser det da ut som, at hvis du kjører en P4 med 400 bus (dvs 100fsb) så vil minnehastigheten du kan kjøre på bare være 150/200/250 DDR! :eek:

Kjører du derimot en P4 med 533 bus (133fsb) så vil du få 200/266/333 DDR.

Det ser for meg ut som om EPoX kortet er fremtidsrettet, og ikke egner seg for P4 med 400bus, om man skal kjøe minne på DDR333.

Tweak.dk fikk kortet til å boote i windows med 177fsb, dog ikke stabilt (P4 2.26@3ghz)

De fikk kortet stabilt på 170fsb (P4 [email protected])

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...