yen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har henvendt meg til nettbutikkene som selger Acer Aspire 1641 og 1642 for å høre om de kan leve med harddisker med 5400 rpm i stedet for 4200 som ser ut til å være standard på disse.Svaret er nei fra samtlige,mitt spørsmål er da om det er en komplisert affære å kjøpe separat harddisk og bare bytte ut - jeg kan trygt kalles amatør når det gjelder sånt - jeg er klar over at garantien da går fløyten,men er det ofte du har bruk for den når det gjelder disse maskinene ?Er det noen som har erfaring med dette og kan gi noen råd ? yen Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Så lenge du kjøper en disk som fysisk passer (2,5" IDE ATA / Serial ATA) skal dette være 100% plug and play. Husk at gjenoppretting-partisjon må du da lage selv på den nye disken (ikke nødvendig, men kjekt å ha) i tillegg til å opprette vanlige partisjone, formatere og legge inn operativsystem. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er ikke så veldg vanskelig, så burde gå bra. Å bruke et image programe å legge partisjonen på en dvd så lenge kan være en enkel måte å overføre alt fra den medfølgende disken til den nye. Ellers så er diskene standard. Bare husk å sjekke om den aceren du skal ha er SATA eller IDE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå