zjulik Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 En venninne har brukt F-Secure antivirus, siden det fulgte med ny laptop. Nå var det på tide å fornye abonnementet. Vel, hente ned ny versjon, starte installer - og så sier installeren noe sånt som at "Lavasoft Adaware er funnet på maskinen - vennligst avinstaller dette for å komme videre". Merk at venninnen har gratisversjonen av AdAware, og den har ikke noe til enhver tid kjørende adblock-prosess. Det er bare det vanlige spywarescan-programmet som en må kjøre manuelt ved behov. Uten å ha søkt noe på dette, synes jeg det lyder veldig mistenkelig. Hadde min NOD32 bedt meg fjerne AdAware, så hadde jeg satt store streker i margen på NOD og sannsynligvis funnet meg noe annet! Har noen andre opplevd dette? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Har ikke vært borti noe slikt, men HVIS det er Fsecure som kødder ville jeg hevet det lang F .... i vold og brukt pengene mine et annet sted. Hva jeg vil ha installert på min PC er min sak og ikke AV produsenten sin avgjørelse. EDIT: De bruker ikke tilfeldigvis en og samme shared dll fil? Da kan det jo tenkes at det er så enkelt at man må avinstallere/installere ADaware på nytt. Endret 27. januar 2006 av b21a Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tja, F-secure 2006 har egen antispywaredel og noe stort dårligere enn adaware er vondt og finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå