Assan Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg skal formater og instalere windows på min nye pc. Hvilken xp bør jeg velge? Xp home? Xp Pro? Xp 64 greia? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Har du valget så bruk XP Pro, men husk å sett passord på administrator kontoen. Om du ikke bruker så mange avanserte funksjon ift nettverk og sikkerhet, så kan du like gjerne bruke xp home. Ingen vits å bruke 64 bits windows, det er mer krevende, for øyeblikket, pga litt driver-problemer.. Søk litt rundt her inne, les litt om de forskjellige variantene. Vet at forskjellene mellom os'ene har blitt diskutert godt opp og ned, så det er bare å bruke litt tid her inne. Det finnes ingen fasitsvar på hva som passer deg best! Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Velg Pro. Da får du den fullverdige versjonen av XP. Ikke en nedgradert versjon som home er. Jeg ville helt klart valgt Pro. Endret 26. januar 2006 av hingsten Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det eneste problemet med XP 64bit er driverproblemer, men ytelsemessig er det bra. Hvis du ikke velger 64bit, så velg Pro. (om du ikke vil ha Linux da) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Og skal du bruke x64 håper jeg du har hardware som støtter det iallefall. Men Xp pro er vel det mest fornuftige valget. Best funksjonalitet. Lenke til kommentar
Assan Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Har OS betyding for pcens ytelse! Altså vil OS innvirke på feks scooren i 3dmark2005? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har du valget så bruk XP Pro, men husk å sett passord på administrator kontoen. Fordi? Har OS betyding for pcens ytelse! Altså vil OS innvirke på feks scooren i 3dmark2005? Nei. Pro har kanskje litt eit par prosessar som drar litt meir minne, men ikkje av merkbar betydning. Kva behov har du? Professional er dyrare enn Home, og det er langt frå alle som har behov for dei ekstra funksjonane. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 En viktig grunn til å velge XP-Pro er at MS har bestemt seg å fase ut support for XP-Home først.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 En viktig grunn til å velge XP-Pro er at MS har bestemt seg å fase ut support for XP-Home først.... 5521026[/snapback] Så du kan ein dag oppleve at ein sikkerhetsoppdatering er tilgjengeleg på Pro men ikkje Home? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 En viktig grunn til å velge XP-Pro er at MS har bestemt seg å fase ut support for XP-Home først.... 5521026[/snapback] Så du kan ein dag oppleve at ein sikkerhetsoppdatering er tilgjengeleg på Pro men ikkje Home? 5521033[/snapback] Jepp ! Du finner en lengre tråd om saken her i forumet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå