Gå til innhold

Har du for mye spill?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med at jeg har alt for mye spill... :hmm: Dama gir seg over vær gang jeg kjøper et spill for jeg har garantert en hel haug ståendes i hylla hjemme.

Og ho har jo rett...men alikavel så bare MÅ jeg ha et spill om jeg har fått blod på tann av spillet. Jeg bestemte meg for en stund siden å prøve å få spilt ferdig noen av spillene...så nå holder jeg på med Halo2,Call of Cthulhu,Gothic2,Myst End of ages og wow da selvf.

Det hele blir litt for mye....og jeg har en HAUG andre spill ståendes klare.

Er du også av typen som er...ja blitt litt spillegal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man er avhengig kommer vel ikke like mye an på hvor mange spill man kjøper som på hvor mya man spiller.

Jeg skjønner dama di hvis du hele tider sitter å spiller. Men hvis du holder det på ett akseptabelt nivå så skulle jo det gå greit. Med mindre det går utover økonomien på ett høyt nivå.

Dessuten hvis du kjøper spill hele tiden, i alle fall til PC så kan du jo laste ned demoer først. Da blir det litt lettere å bestemme seg for om du virkelig trenger det.

Lenke til kommentar

Jo, jeg har allerede solgt endel spill. Di spillene jeg kjøper nå idag er jo bra spill. Jeg kjøper ikke noe uten å være sikker på at det er bra.

Men problemet er at jeg ikke rekker å bli ferdig med et spill før jeg har skaffet meg et nytt....og så er den onde sirkelen igang. Hehe.

Lenke til kommentar
Jo, jeg har allerede solgt endel spill. Di spillene jeg kjøper nå idag er jo bra spill. Jeg kjøper ikke noe uten å være sikker på at det er bra.

Men problemet er at jeg ikke rekker å bli ferdig med et spill før jeg har skaffet meg et nytt....og så er den onde sirkelen igang. Hehe.

5500934[/snapback]

Jaja, da er man kanskje litt spillavhengig da, hvis man hele tiden kjøper nye spill, i alle fall hvis man kjøper noe nytt hele tiden før man er lei det gamle.

Det er jo ikke noe galt i å ha ett par spill om gangen, men om man da hele tiden får nye spill blir det jo vanskelig å gå tilbake til gamle spill lissom.

Lenke til kommentar

Jeg har vel noen for mange spill, fra virkelig gamle spill som jeg en gang hadde på disketter. Om de fortsatt virker er det ingen som vet, men det er vel fare for at en diskett er skrevet over... Jeg har vel en del spill som er slik at det ikke er mulig å bli ferdig med dem siden et nytt spill kan bli anderledes.

Jeg prøver også å begrense meg strekt på hva jeg kjøper, selv om det ser ut til at nå er en periode med mange bra som kommer gnaske rasktt etter hverandre som AoE3 Civ4, Dungeon Seige 2, NWN2.

Lenke til kommentar

Bekymrer meg ikke så mye over det. Mens noen samler på pc spill (sånn som meg) så er det andre som samler på aviser, kulørte blader, bruskorker, frimerker, hjulkapsler, sminke, viskelær, glansbilder, verktøy, klær......

:p og jeg ser ikke på min mani som den verste ;)

Lenke til kommentar
Bekymrer meg ikke så mye over det. Mens noen samler på pc spill (sånn som meg) så er det andre som samler på aviser, kulørte blader, bruskorker, frimerker, hjulkapsler, sminke, viskelær, glansbilder, verktøy, klær......

:p og jeg ser ikke på min mani som den verste ;)

5515423[/snapback]

Amen! :innocent: Faren min har jævelig mye frimerker og mynter og moren min har fuck meg mange ukeblader og masse annet stæsj, så om jeg kjøper meg 2spill på en måned er vel ikke det så mye i sammenligning ;) .

Lenke til kommentar

Kjøper nesten ikke spill lengre. Spilte mye før, men tidens tann har lagt en demper på spillgleden. Kan tenke meg at datamaskinen min skal ha en stor del av skylden for akkurat den biten, den er nemlig fra år 2000 med minimale oppgraderinger siden den tiden. Har vel rundt 20-30 orginale spill kan jeg tenke meg.

Kjøpte 2 spill denne uken faktisk:

Serious Sam2: 149kr

Quake IV: 299kr

Men har jeg pc til å spille de spillene? Nei, familiepc'n ble sendt inn til reperasjon og jeg har ikke engang dvd-spiller i min datamaskin(ikke at jeg hadde klart å kjøre spillene uansett)

Lenke til kommentar

Hylla mi detter snart ned den også. Alt for mye spill. Men jeg prøver å spille gjennom spillene før jeg kjøper et nytt. :) Men nå blir det vel å legge en del av dem i en bærepose, og kjøre dem ut til nevøen min. Han blir like glad hver gang. :)

Lenke til kommentar

Har sjeldent mer enn 4-6 spill i hylla, men prøver mer eller mindre alt som kommer... De jeg ikke liker, eller ikke ser for meg at jeg kommer til spille mye/om igjen bytter jeg og får pengene tilbake. De spillene jeg beholder pleier jeg som regel å spille ferdig, for så å bytte de inn i nye spill igjen. På den måten får jeg prøvd det meste, bruker litt mindre penger enn nødvendig, og jeg slipper å ha 70 spill som kun venter på å bli spilt...

Lenke til kommentar

Har selv hatt loftet fullt av spill jeg aldri bruker. Og i forfjor kom jeg på en genial løsning der jeg i tillegg til å bli kvitt x-anntall kubikk med spill, fikk ekstremt god samvittighet.

Jeg tok en telefon til barneavdelingen på Ullevaal sykehus, og spurte om de var gira på å få noen halvnye spill. Det var de så absolutt.

Og jeg skal vedde på at det er en del lignende institusjoner som har spillutstyr, men som ikke akkurat prioriterer å kjøpe spill.

Derfor. Vær snill - gi dem bort!

Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig, kjøper jeg sjeldent dataspill sånn generelt.

Det går for det meste i BitTorrent, men spill jeg virkelig liker, og har glede av, kjøper jeg alltid. Ofte får jeg ikke testet nok i demo-versjonen, og derfor laster jeg ned.

Men som sagt, spill jeg liker, kjøper jeg - Jeg støtter utviklerene. (De gode :p)

.. dessuten vet jo de fleste hvordan stabiliteten er når det kommer til piratkopierte spill :roll:

Endret av meinhold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...