Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ta for 8 STORE Donald utgaver?

Anbefalte innlegg

Vurderer å slenge ut noen av mine donald bøker på qxl, siden de bare ligger og støver.

Hva er sånn ca pris jeg bør ta for denne samlingen? ( jeg har egentlig mange flere "småbøker", men regner med at folk ikke er interessert i disse )

Vil ikke drite meg ut og ta en for lav pris, og heller ikke utnytte noens uvitenhet og ta for mye.

Regner med at disse bøkene er sjeldne, og har en verdi pga det.

her er bildene.

( det lille donald bladet i midten er for å vise størrelsen )

post-7927-1138272314_thumb.jpg

post-7927-1138271789_thumb.jpg

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der kom de ja..

Prøv å se på ebay etc hvor mye folk tar for bøkene der?

Men hvorfor selge dem? Det er jo kjempeskatter du har der! :yes:

5500521[/snapback]

Jeg tror noen andre kan nyte dem mer enn meg , rett og slett. Så sparer jeg til en ny pc, hvis jeg kan få noen slanter der er jeg fornøyd :D

PS

Bøkene er på norsk.

SKal sjekke ut ebay, men å sende dem til usa vil vel koste flesk? Kan forøvrig orientere meg der ja. god ide. Sjekka qxl, der var det en som fikk 1000kr bud ( så langt ) for 11 jubileumsutgaver , men disse er jo langt mindre sjeldne regner jeg med, og mye mindre.

Lenke til kommentar

Først og fremst et råd: Ikke selg enda ;) Disse bare øker i verdi. Ellers vil prisen variere etter utgave mm. En 1. utgave av Jeg Mikke Mus boken gikk for over 3000 på qxl for ikke så lenge siden. Ellers vil en senere utgave i god stand ofte ligger på mellom 400-800 avhengig av hvor mange det ligger av disse samtidig eller hvor lenge det er siden en av dem sist ble solgt.

Lenke til kommentar
Først og fremst et råd: Ikke selg enda ;) Disse bare øker i verdi. Ellers vil prisen variere etter utgave mm. En 1. utgave av Jeg Mikke Mus boken gikk for over 3000 på qxl for ikke så lenge siden. Ellers vil en senere utgave i god stand ofte ligger på mellom 400-800 avhengig av hvor mange det ligger av disse samtidig eller hvor lenge det er siden en av dem sist ble solgt.

5500817[/snapback]

jasså ja. De fleste bøkene er i god stand , utenom Jeg onkel skrue, som er ganske slitt utenpå. Jeg kan vel vente litt til med å selge, hehe, men skal ha meg en ny pc om 2-3 måneder.

Du skrev at prisen vil ligge på mellom 400-800kr for hver bok, er dere andre enige? Så, det billigste jeg bør selge denne samlingen for er 3200kr? ( 400x8).Det ligger ingen andre ute på qxl forresten.

( er glad jeg rydda på rommet mitt i helga :) )

Lenke til kommentar

Sist jeg var på søppelplassen så var det en mann som ville kaste ei stor eske med forskjellige donald blader, pockets og sånne som du har der..

Seff måtte jeg grabbe alt fra han..

Hans mening var at "Donald bøker er ikke verdt en dritt når de blir gamle"..

Jeg er brukelig glad for at han tok så feil.. nå sitter jeg med 2 store esker donald stasj fra 70-80 tallet og opp.. noe er vel eldre enn det også :love:

Hver dag du sparer på bøkene, så blir de mer verdt.. :)

Så spar, og tjen shitload med penger om noen år..

Lenke til kommentar
Sist jeg var på søppelplassen så var det en mann som ville kaste ei stor eske med forskjellige donald blader, pockets og sånne som du har der..

Seff måtte jeg grabbe alt fra han..

Hans mening var at "Donald bøker er ikke verdt en dritt når de blir gamle"..

Jeg er brukelig glad for at han tok så feil.. nå sitter jeg med 2 store esker donald stasj fra 70-80 tallet og opp.. noe er vel eldre enn det også :love:

Hver dag du sparer på bøkene, så blir de mer verdt.. :)

Så spar, og tjen shitload med penger om noen år..

5501183[/snapback]

*tatt i betraktning*

Men sånn pr idag, hva er din beregning av prisen på disse 8 bøkene?

Lenke til kommentar
Først og fremst et råd: Ikke selg enda ;) Disse bare øker i verdi. Ellers vil prisen variere etter utgave mm. En 1. utgave av Jeg Mikke Mus boken gikk for over 3000 på qxl for ikke så lenge siden.

Jeg mikke mus , akk den samme jeg har på bildet?

Lenke til kommentar
Har forsiden på det første donald bladet som kom ut et sted, resten tok bikkja. litt synd, for det er vel i stoor verdi nå i dag.

5502775[/snapback]

Hvis det var det første donald-bladet som kom til Norge du mener, så tviler jeg på det. I tilfelle var det nok utgaven som fulgte med for en del år siden

Lenke til kommentar
Beste tror jeg vil være å spørre i en tegneserie butikk..

Eneste jeg vet om i Norge er en i stavanger.. men finnes sikkert flere i andre stor-byer..

5504710[/snapback]

En meget god ide. Du har ikke tilfeldighvis tlf nummeret dit?

Lenke til kommentar

Eneste jeg vet om i Norge er en i stavanger.. men finnes sikkert flere i andre stor-byer..

5504710[/snapback]

5504749[/snapback]

Han her er veldig hyggelig og vet en del om dette. Kjøpte selv noen kjempebøker av ham :)

http://www.gekki.no/

Lenke til kommentar

Donald øker i verdi for hver dag som går, mens PC synker i verdi for hver dag som går. Dårlig investering syns da jeg ;)

La oss si at de er verdt 4000 i dag, og du oppgraderer PCen med 4000 kr :)

Om 2 år, bladene er verdt 5000 kr, mens PCen er verdt 2000.

Om 5 år, bladene er verdt 8000 kr, mens PCen ikke er verdt mere enn oen hundre lapper.

Om 10 år. Bladene er verdt 20000 kr, mens du må betale folk for å hjelpe deg å kaste PCen.

Bare noen tall jeg kom på, men det blir noe sånt.

Lenke til kommentar

5504710[/snapback]

5504749[/snapback]

Han her er veldig hyggelig og vet en del om dette. Kjøpte selv noen kjempebøker av ham :)

http://www.gekki.no/

5504791[/snapback]

Tusen takk for linken. Skrev mail til han :)

Unwill, jeg skjønner godt hva du mener, men jeg trenger cash nå, og da blir det hardt å vente i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...