Lugmeister Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Har bestilt filmer fra play.com3 ganger i det siste. Første gangen sendte de alle tre filmene samtidig og de ankom etter tre dager, alle var i bobleplast konvolutter. Andre gangen ble filmene også sendt samme dag, første filmen som var i bobleplast kom etter 3-4 dager og de to andre i papp emballasje brukte nesten 14 dager ekstra. Nå siste gangen fikk jeg første filmen i bobleplast etter ett par dager og nå 4-5 dager etterpå så har jeg fortsatt ikke mottatt film nr2 så er vel sikkert sendt med papp emballasje. Lurer på hvorfor det sendes i forskjellig emballasje og at noen pakker tar lengere tid. Endret 19. desember 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Har aldri tenkt over om det er forskjell i leveringstid etter innpakning... Bestilte 2 DVD'er som ble sendt 5/12, og de kom for 2 dager siden. På samme bestilling var det 3 BD'er, som ble sendt 4/12... de har ikke kommet enda. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 tror ikke det er embalasjen det har å si på. Har bestilt bråter med filmer som har kommet i bunker på 5 eller fler med en herlig blanding av konvolutt og eske, altså har det kommet fram semtidig selv om de har forskjellig emballasje. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 20. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2008 Fikk 2 av de 3 BD'ene i dag. De kom i papp, akkurat som de 2 andre DVD filmene. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Må jeg velge Euro på Play.com? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Må jeg velge Euro på Play.com? Nei, ikke for å handle hos play. Mulig at du må ha euro for å handle via playtrade. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Men blir det samme pris om man handler med Euro eller Pund? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Nei, det er ikke fordelaktig og handle med euro slik kursene er for tiden. Bruk pund, det lønner seg! Bare for å ta ett kjapt eksempel på en vare jeg akkurat tittet på hos play; Female Agents på BD koster enten £17.99 eller €25,49. £17.99 blir ca. 186 kroner. €25,49 blir ca. 249 kroner. € er dessverre snart på 10 kroner Endret 21. desember 2008 av mjau Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Takker, må visst kansellere alt, men er verdt det. Da får jeg jo nesten den ene gratis. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 21. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2008 Men hvor oppdatert er kursen til Play? Jeg bestilte noe på Amazon.com for en drøy måned siden, og de opererte med en dollarkurs på litt over 7, mens banken opplyste om at den lå rundt 6. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) dersom du velger dollar som valuta så blir du blir trekt fra kredittkortet i dollar , da er det bankens/kortselskapets kurs den dagen det blir trekt + en liten kurspåslag er vel rundt 1 prosent om jegikke husker feilmen varierer kanskje noe fra bank/kredittkortselskap. . Endret 22. desember 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Men hvor oppdatert er kursen til Play? Jeg bestilte noe på Amazon.com for en drøy måned siden, og de opererte med en dollarkurs på litt over 7, mens banken opplyste om at den lå rundt 6. Det er ikke butikken som konverterer fra $ til kroner, men kredittkortselskapet (Mastercard/Visa). De vil i tillegg legge på 1,75% ved valuttaendring (dette er prisinformasjon du finner i alle banker). Men hvis du fant dollarkurs på rundt 6kr for litt over en måned siden synes jeg det er litt snodig. Kursen har ligget på rundt 7 kroner siden midten av oktober. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2008 Greit, kanskje det var lenger siden, eller kanskje jeg blingsa. Men mener å ha opplevd at dollarkursen har vært høyere der enn hos banken. Men det høres jo ut som logiske forklaringer dere kommer med, er nok bare jeg som har vært uoppmerksom. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2008 Det kan jo også ha vært en liten oppgang i ollarkursen fra du sjekka når du handla til det faktisk ble registrert og belastet konto. Men at det har vært snakk om nermere en krone tviler jeg på. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Tar dette her. Jeg har tenkt til å bestille 3 Blu-ray filmer fra tilbudet til play.com - ta 3, betal for 2. Saken er den at to er på lager, mens den siste ikke er på lager. Hvis jeg bestiller nå, vil de da sende de to første før den siste eller? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, de vil sende det som er på lager og så fortløpende sende det som ikke er på lager når det kommer. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 play splitter nesten bestandig opp ordren din så filmene blir sendt ut en og en. Har hendt at man kanskje har fått to stykker dersom totalprisen blir under 200. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Takk for svar. Hvor lang tid tar det vanligvis å få pakker fra play.com? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Pleier å ta mellom syv og ti dager for min del. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 26. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2008 For meg så tok det mellom 4-18 dager selv om pakkene var sendt samme dag. så tror det norske postvesnet eller tollen har skylda på forsinkelsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå