Manx Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 200kr-grensen har vel vært uforandret i 20 år elns, mens inflasjonen har vært rimelig høy gjennom de siste 20 år.. På tide å heve grensen til 500 eller 1000kr snart? Ja! Du bommet litt, den har vært sånn siden 1973... De 200 kronenen fra '73 er nå oppe i 1091 kroner hvis de skulle ha regnet med inflasjonen (inflasjons-kalkis.) Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Tragisk at denne grensen ikke har blitt hevet på 35 år. Det er en helt annen verden i dag enn det var den gangen, og som nevnt er de 200,- verdt mye mer i dag. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Hvis man er litt kreativ sånn i ny og ne så trenger man ikke å bekymre seg over den grensen heller, men den skulle ha vært justert opp for lenge siden... Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Noen som vet om det finnes en samleboks med alle Simpsons sesongene? Eventuelt en plass jeg kan få kjøpt alle sesongene billig. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Finnes en japansk versjon eller noe med alle sesongene. Ellers må man kjøpe en og en sesong. Det har hittil kun blitt utgitt sesong 1 til og med 11. Det billigste du får er på Elkjøp. LINK Kjøp den med alle 10 sesongene, hvis du ikke har noen fra før. Dette er kun internettpriser. Koster en million mer i den vanlige butikken deres. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Hvis du kjøper alle samlet, dvs 1-10 i et pakketilbud de har, koster de 149,-/stk Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Jepp, men det er visst utsolgt. De hadde det tilbudet i sommer, da kunne man kjøpe en enkelt sesong for 149,- kroner. Da kjøpte jeg alle sesongene jeg ikke hadde. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Er jo helt enig i at den bør bli reist, men det er heller ikke dumt å kunne beskytte arbeidsplasser og få inn skatt av at vi kjøper ting i Norge. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 En liten økning kan umulig skade mye. Bare man dobler den, er man på god vei. Er ikke mye man får i handlekurven på Amazon før man går over tollgrensa. Men hvordan er det hvis man kjøper en vare som har verdi over 1000? Er det fortsatt 100 kr + 25%? Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Fortsatt 25%, men blir høyere tollgebyr eller hva det nå heter. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Tragisk at denne grensen ikke har blitt hevet på 35 år. Det er en helt annen verden i dag enn det var den gangen, og som nevnt er de 200,- verdt mye mer i dag. Nå er jeg absolutt for at tollgrensen skal heves noe, men det argumentet der kan brukes begge veier. Man kan argumentere med at på grunn av at småimport over internett er så tilgjengelig for mannen i gata er det enda viktiger å beskytte importnæringen. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Er det mulig å betale med Visa Electron på play.com? Leste noe om det, selv om jeg tviler på at det virker. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Økt tollgrense vil føre til økt konkurranse, som vil føre til lavere priser i norske butikker, som igjen vil føre til økt salg i norske butikker, som igjen fører til mindre import. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Er det mulig å betale med Visa Electron på play.com? Leste noe om det, selv om jeg tviler på at det virker. Noen utenlandske kort fungerer å handle på nettet med, men har ikke hørt om et norskt electron som fungerer enda. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Er det mulig å betale med Visa Electron på play.com? Leste noe om det, selv om jeg tviler på at det virker. Noen utenlandske kort fungerer å handle på nettet med, men har ikke hørt om et norskt electron som fungerer enda. Nordea sine går ann å bruke. De har kortnummer. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Okei, har dessverre ikke Nordea, men SpareBank1. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Noen som har gode eller dårlige erfaringer med Zailor? Ser de har mange gode tilbud der nå Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Har handlet der noen ganger, og aldri hatt problemer. Bestilte Gold Edition av Battlefield: Bad Company til PS3 tidlig i høst, men fikk i stedet den vanlige utgaven (og som var påklistret en stor lapp hvor det sto "Bundle product - only to be sold with hardware" blabla). Etter kjapt svar på mail sendte de Gold Edition, før jeg i det hele tatt hadde returnert den jeg fikk feil. Kjøpte sist noen julegaver og ett par BD til meg selv, og det kom kjapt i posten. Zailor er vel, så vidt jeg har skjønt, samme firma eller hva det nå er, som også har playx og dvdstrax? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Har mange gode tilbud, mulig jeg bestiller noen titler etter jul. Hvis flere har erfaringer rundt butikken kom gjerne med de. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Kun positive erfaringer med Zailor. Lave priser og rask levering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå