Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

God dag godtfolk. Jeg trenger hjelp igjen, jeg er på jakt etter Løvenes Konge, bryr meg ikke så alt for mye om hvilken utgave det er, så lenge jeg får sett den på engelsk. Sett gjennom de fleste nettbutikkene, Amazon, play, PK, DDD, Ezy, Criterion, Pacific men uten hell. Noen som vet om det er mulig å få tak i denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hjelp sptr det at man må burke euro som valuta for handel utenfor storbritania. Det var en kort periode som man måtte skifte til euro, men så virket det plutselig med pund igjenn.

 

Det ser ut til at suro-prisene ligger litt høyere enn pund-prisene, noe som er logisk siden portoen helt sikkert er dyrere. Så vi får være glad til at vi får lov til å hanle i pund.

Lenke til kommentar

Handlet på play.com for en uke siden og da betalte jeg i Pund for filmer fra Playcom mens filmer fra PlayTrade måtte betales i Euro. Mixet jeg filmer fra Playcom og PlayTrade i samme handlekurv måtte alt betales i Euro. Euro er dårlig butikk så kjør egne handlekurver for Playcom og PlayTrade.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det har kommet en fetere utgave av The Dark Knight enn denne:

 

http://www.amazon.co.uk/Dark-Knight-Batmas...5019&sr=8-4

 

Eventuellt om det er planlagt en utgave i nær framtid.

 

I fetere utgave mener jeg en som er gjort litt ekstra med. Den trenger ikke nødvendigvis å være bedre enn den jeg linket til. Men en samme type kanskje. Bare ikke de kjedelige 2 disc covrene.

Lenke til kommentar

Fikk en liten oppklaring i saken angående det bildet jeg snakket om tidligere i tråden. Grunnen til at jeg ikke har mottat det, er fordi Posten Norge AS klarte det kunststykket å returnere pakken til avsender fordi de manglet info om pakkens innhold og verdi.

 

Helt latterlig spørr du meg siden de gjorde dette uten å informere meg om det. De kunne i hvert fall prøvd å sende en mail til amazon for å spørre om hva innholdet var i stedet for å returnere varen noe som tar mye lengre tid og koster sikkert en god del mer også.

 

Så jeg sendte de en mail der jeg spurte om det ikke var noen sjanse for meg å motta pakken noe lengre, samtidig som jeg skrev en mindre snill forklaring på hva jeg mente om det hele.

Lenke til kommentar
Helt latterlig spørr du meg siden de gjorde dette uten å informere meg om det. De kunne i hvert fall prøvd å sende en mail til amazon for å spørre om hva innholdet var i stedet for å returnere varen noe som tar mye lengre tid og koster sikkert en god del mer også.

 

 

Hvis det er det som er grunnen så er jo det ganske fantastisk, er jo derfor de sender oss et brev for å be oss bekrefte innholdet. At de ikke gidder å sende en mail til Amazon for å gjør det skjønner jeg jo, men å returnere pakken uten å ha bedt deg gjøre det er ganske godt gjort. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var altså slik at jeg mottok et brev fra Posten som visstnok handlet om akkurat dette, at pakken manglet verdi osv. Men det visste ikke jeg noe om, fordi det brevet var alt for dårlig forklart. De sa at det stod en returdato i det brevet, men den stod helt øverst til høyre i brevet så jeg forstod det som den datoen jeg måtte returnere brevet innen.

 

Jeg forstod det som at det brevet var et spørsmål om de skulle fortolle pakkene mine, eller om jeg ville gjøre det selv. Og så stod det en ting til i det brevet, om at jeg måtte sende ved faktura på den pakken jeg hadde fått, men det tolket jeg som om jeg skulle sende ved hvis jeg valgte det andre alternativet, fordi dette stod under det alternativet.

 

Så på en måte er det egentlig min feil at dette skjedde. Men det var vell på grunn av et veldig dårlig forklart brev at jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle gjøre det. Så Posten kunne ha averget det hele ved å ta seg bryet med å skrive 2-3 setninger til på det brevet så jeg skjønte alvoret!

Lenke til kommentar

Det blir vel fort vekk ett års tid siden jeg sist fikk et slikt "Melding om ufortollete sending" brev i posten, men det jeg har pleid å gjøre er å ringe Posten Norge på tlf. 810 00 710, der får en en del valg som til slutt får en på tråden med tollvesenet.

En kan så gi dem fullmakt til å åpne pakken og se etter vedlagt verdidokumentasjon inne i pakken. I noen tilfeller er det heller ikke inne i pakken vedlagt noen form for dokumentasjon. Så da sender en dem en mail ([email protected]) med vedlagt skjermbilde fra nettbank og ordrebekreftelse. Når du sender mail må du dessuten huske å føre på det referansenummeret som står på brevet man får i posten. Skjermbilde av ordrebekreftelsen er egentlig bare nødvendig for å presisere hvor mye av det totale trekket frakten utgjør. I tilfeller med fraktkostnader (som du sikkert vet skal ikke fraktkostnader medberegnes i tilfellet med pakker på under 200 NOK, som da ikke er mums-pliktige) er det viktig å skrive i mailen at dokumentasjon av fraktkostnader er vedlagt, så en forsendelse ikke trenger å bli mums-pliktig uten at det egentlig var nødvendig.

 

Håper denne forklaringen er god nok, denne fremgangsmåten har i hvert fall fungert for meg ved et par anledninger.

Lenke til kommentar

Igrunn bare et lite spørsmål hvorfor enkelte ting tar lang tid og hvorfor noen ting går kjapt.

 

En kompis og jeg preordret TDK [bD] ifra play for en stund siden. Begge ble shipped 4. desember. Han mottok sin kopi 8. desember, mens jeg ennå ikke har sett noe til min.

Vi bor ikke langt ifra hverandre (1 mil for de som lurer), og jeg blir bare så eksremt pissed at frakttider kan variere så utrolig.

 

Har jeg noe å whine over, eller er jeg utålmodig som vanlig?

Lenke til kommentar

Slik er bare posten. Det er en risiko man må ta ved å bestille fra utlandet (spesielt Play.com) hvis det er noe man venter litt utålmodig på. Av egen erfaring kan frakttid fra Play variere alt fra 3-4 dager til rett over to uker. Veldig sprikende, med andre ord. Jeg har fått ting som har vært sendt samme dag ifølge Play med nesten en ukes mellomrom. Så det er ikke godt å si helt hvordan postsystemet alltid fungerer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...