Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er vitsen med en offisiell releasedato da?

 

Synes ikke dette er noe som burde spekuleres så mye i, men at vi heller burde være ganske fornøgde for at det ofte er slik.. (Er vel kanskje helst de som faktisk får den før releasedatoen som burde være fornøgde da :p, but you get my point)

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig ikke lov å selge filmen før release, da man på denne måten skaffer seg et salgsmessig forsprang/overtak på konkurrentene som faktisk velger å vente til de har lov til å selge den. Da jeg jobba på PK, husker jeg at sjefen klaga inn Spaceworld for å selge et spill for tidlig, da fikk de et brev med streng beskjed om at hvis det skjedde igjen, ville det få store konsekvenser.

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig ikke lov å selge filmen før release, da man på denne måten skaffer seg et salgsmessig forsprang/overtak på konkurrentene som faktisk velger å vente til de har lov til å selge den. Da jeg jobba på PK, husker jeg at sjefen klaga inn Spaceworld for å selge et spill for tidlig, da fikk de et brev med streng beskjed om at hvis det skjedde igjen, ville det få store konsekvenser.

 

Det ble jo en liten stor sak nå nylig da Bokklubben hadde sendt ut et par tusen eksemplarer av Mamma Mia! 2 uker (?) før release dato. Universal var ute og sa at sanksjoner ikke ville være utenkelig.

 

Angående saken jeg hadde gående med play (Band of brothers boks som kom uten disc 1). Fikk etter litt om og men tilbakebetalt hele portoen på 250 kr tilbake til UK :) At jeg fant epost-adressen dems gjorde ting velding mye lettere.

Lenke til kommentar
Er det vanlig at det tar fryktelig lang tid å fortelle varer?

Kommer helt an på hvor mye du har å si.

 

Nå i dag. 11 dager senere har ikke denne pakken kommet hjem til meg. Det er snakk om et bilde her, ikke dvd filmer, men tar det i denne tråden likevel.

 

Bør jeg begynne å bli bekymret for den?

Neida. La det gå en uke til hvert fall. Det er jo ikke uvanlig at varer ligger til fortolling i en uke, mange har sikkert også opplevd lenger, og de er sikkert like treige til å prosessere brevet du svarte på. Den kommer nok, skal du sjå.

 

Quoter denne igjen. Nå har det snart gått to uker etter denne posten og fortsatt ingen pakke har ankommet min postkasse. Er det noen mulighet for at jeg kan ta kontakt med posten og høre om hvor det har blitt av denne pakken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...