Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SNIP

Varen ble sendt for 23 dager siden eller noe, og var på lager. Hadde en ordre før det som tok 19 dager, og kompisen min venter fortsatt på noe som var sendt for 28 dager siden. Når jeg sier at jeg godt kan vente 10 dager, er det fordi Play alltid har vært griseraske. Jeg har opplevd å bestille varer på mandag og fått dem på torsdag. Derfor blir jeg lettere oppgitt når de bruker så sabla lang tid, og inntrykket fra de andre trådene her er at Play generelt leverer tregt om dagen.

 

Og nei, varen går ikke over tollgrensa før de nye tollkursene trer i kraft i morgen.

Lenke til kommentar

En mulig forklaring på moderat økning i frakttid; Play preser antakeligvis prisnene på frakt ved felles selndinger og store kvanta. Dvs at når en ordere står markert som "sendt" i status betyr det at den er pakket og puttet i en kontainer. Det betyr ikke at posten eller tilsvarende har hentet kontaineren. I disse uskire finanstider er det ikke usansynlig at det tar litt lenger tid for Play.com å fylle disse kontainerene. Forskjell i frakttid kan være at noen gnager så er kontaineren nesten full når din ordere ble pakket og andre gnager er den nesten tom. Jeg opplever det i hvertfall ikke slik at "før var det alltid sånn" og "nå er det alltid sånn". Det er stadig noen som klager over at det har tatt lang tid sammtidig som at andre nylig har hatt ordrere som gikk raskt igjennom. Slik har det i hverfall vært så lenge jeg har handlet på Play. Og selvsagt kan det hende at ting går galt, så går det lang tid så får man smøre seg med tolmodighet og dukker den ikke opp, plerier Play å være rimelig raske med å sende ny vare. Har det gått mer enn 3 uker så er det bare å melde dette til Play så sporer de pakken. Dersom den er borte i systemet får du ny.

Lenke til kommentar

Har som sagt ingen problemer med å vente lenge på filmene, da jeg har tresifret antall usette filmer i hylla. Problemet mitt blir at nå har jeg ingen glede av å motta varen, fordi den vil da stige fra 180 til nærmere 330 kr. Da kan jeg jo like så godt handle den i Norge. Menmen, får skylde på verdensøkonomien og slutte å handle varer som flørter med tollgrensa.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å fremlegge argumentet for tollvesenet. Da må du gjerne dokumentere hva varen kostet og når den ble sendt (den må selvsagt være sendt på et tispunkt hvor den gikk under tollgrensa). Har hørt at folk har gjort dette tidligere. Det værste som kan skje er at tollvesenet sier nei, fordi du som kunde skal være oppmerksom på at det er en risiko å handle varer som ligger tett oppundere tollgrensa. I beste tilfelle slipper du mva og gebyrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...