Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker www.dvdhuset.no, de har bra utvalg og rimelige priser + rask levering.

Bestilte noen filmer fra der for noen dager siden, de kom igår. Fikk med t-shirt og mer.

De har også forskjellige betalingsmetoder. Jeg får jo ikke til å bestille med kort på nettet (Er under 18 år),

så de må ha postoppkrav hvis jeg skal bestille noe. Og det har www.dvdhuset.no ! ; )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som har opplved dette med Axelmusic?

 

Når de hadde det fri frakt tilbudet, bestilte jeg tre DVDer. To av dem dukket opp i postkassen onsdag forrige uke, men jeg har enda ikke sett noe tegn til den siste DVDen. Sender de ofte ordre delt på forskjellige pakker, eller har de rett og slett glemt å pakke ned DVDen min? (den står som "complete & shipped 2/8" sammen med de andre DVDene).

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar

Hadde tenkt til å kjøpe en haug med filmer, blandt annet SW: The Phantom Menace og LOTR: Triology Box Extended Edition.

Problemet er at disse to filmene er "Temporarily out of stock". Jeg er svært utolmodig nå og har lyst til å kjøpe dem, men er litt redd for at det skal ta 100 år før de får dem på lageret igjen. Vet noen omtrent hvor lang tid det vil ta før de får dem på lager, og evt. sender dem?

Lenke til kommentar
Hadde tenkt til å kjøpe en haug med filmer, blandt annet SW: The Phantom Menace og LOTR: Triology Box Extended Edition.

Problemet er at disse to filmene er "Temporarily out of stock". Jeg er svært utolmodig nå og har lyst til å kjøpe dem, men er litt redd for at det skal ta 100 år før de får dem på lageret igjen. Vet noen omtrent hvor lang tid det vil ta før de får dem på lager, og evt. sender dem?

 

Sjekk om dei har filmane på andre nettbutikkar:

http://www.find-dvd.co.uk/EDV9254.htm

Lenke til kommentar
Hadde tenkt til å kjøpe en haug med filmer, blandt annet SW: The Phantom Menace og LOTR: Triology Box Extended Edition.

Problemet er at disse to filmene er "Temporarily out of stock". Jeg er svært utolmodig nå og har lyst til å kjøpe dem, men er litt redd for at det skal ta 100 år før de får dem på lageret igjen. Vet noen omtrent hvor lang tid det vil ta før de får dem på lager, og evt. sender dem?

 

Sjekk om dei har filmane på andre nettbutikkar:

http://www.find-dvd.co.uk/EDV9254.htm

 

Her har du den til ca 10 pund + 2 pund i frakt

 

http://www.amazon.co.uk/Star-Wars-Episode-...4957&sr=8-1

Lenke til kommentar
Hadde tenkt til å kjøpe en haug med filmer, blandt annet SW: The Phantom Menace og LOTR: Triology Box Extended Edition.

Problemet er at disse to filmene er "Temporarily out of stock". Jeg er svært utolmodig nå og har lyst til å kjøpe dem, men er litt redd for at det skal ta 100 år før de får dem på lageret igjen. Vet noen omtrent hvor lang tid det vil ta før de får dem på lager, og evt. sender dem?

 

Jeg har venta på "Frankenstein/Bride of Frankenstein" i et par måneder uten at de har fått den inn. Så det varierer nok veldig fra vare til vare.

Lenke til kommentar

Morn godtfolk, har et to spørsmål her, om play.com.

 

1) Er de virkelig helt fraktfrie? Også til Norge?

 

2) Og hvis jeg husker riktig, så er det en tullete tollregel i Norge om at om man handler over et visst beløp (200 kr?) fra utlandet, så må man betale et sinnsykt beløp i moms. Hvis jeg har rett, gjelder dette også for play.com sine varer? Hvis ja, finnes det noen måte å unngå dette på?

Lenke til kommentar
Morn godtfolk, har et to spørsmål her, om play.com.

 

1) Er de virkelig helt fraktfrie? Også til Norge?

 

2) Og hvis jeg husker riktig, så er det en tullete tollregel i Norge om at om man handler over et visst beløp (200 kr?) fra utlandet, så må man betale et sinnsykt beløp i moms. Hvis jeg har rett, gjelder dette også for play.com sine varer? Hvis ja, finnes det noen måte å unngå dette på?

 

1. De har "gratis" frakt ja, den er bakt inn i prisen, så mange ganger lønner det seg å hande fra f.eks. amazon.co.uk som trekker fra den britiske momsen (17%) før man betaler.

 

2. Hvis den enkelte pakke går over 200 kroner så må du betale 25% mva + et gebyr på 97 eller 185 kroner hvis prisen skulle gå over 1000 kroner. Nei du unngår ikke det fra play siden de merker pakken med riktig sum, men de sender hver film for seg selv, selv om du bestiller 10 filmer i en ordre. Så selv om du bestiller filmer for 800 kroner, men hver film koster under 200 hver for seg så vil du ikke få ekstra på toppen.

Lenke til kommentar
2. Hvis den enkelte pakke går over 200 kroner så må du betale 25% mva + et gebyr på 97 eller 185 kroner hvis prisen skulle gå over 1000 kroner. Nei du unngår ikke det fra play siden de merker pakken med riktig sum, men de sender hver film for seg selv, selv om du bestiller 10 filmer i en ordre. Så selv om du bestiller filmer for 800 kroner, men hver film koster under 200 hver for seg så vil du ikke få ekstra på toppen.

 

Åh, herlig, da er det bare å slippe seg løs når stipendet snart kommer på konto! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...