Xell Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Dragen: det blir gitt et eksempel der varens verdi er over 200 og da skal det betales mva også for frakt. Rett etter dette inlegget kommer du med et utsagn om at det ikke skal betales moms på frakt. Der etter kommer jeg med 2 eksempler som viser når du skal betale frakt på vare og ikke. Da seir du at du ikke har påstått noe annet. Når Moviehart sier at han sier akkurat det samme som meg (hans eksempel er det samme som mitt med varens verdi over 200). Og så påstår du at de ikke er inkl. frakt hvis du kommer over 200,- Hva er det du egentlig mener. Det er nettopp slike "halvkommentarer" i hytt og pine som gjør at folk stadig vekk kommer tilbake til spørsmål om mva. Til opplysning; tollgrensen på 200kr gjelder varens verdi. Dersom varens verdi overstiger tollgrensen skal det betales toll og avgifter. For de fleste varer er det ingen toll, men en merverdiavgift som det skal betales for hele sendingens verdi. Altså varens verdi + fraktkostnadene. Endret 17. juli 2008 av Xell Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 Da er det isåfall noe nytt, da jeg ikke ble trekt for frakt før jul 2007. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hva mener du med trekt for frakten? At du måtte betale mva fordi frakten trakk sendingens verdi over 200? eller at du ikek betalte mva for frakten? Endret 17. juli 2008 av Xell Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 Det ble trekt 75,- fra Tollvesenet på VISA-kortet mitt for en julegave til 300,- fra Amazon. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 Igjen, når du sier, til 300kr er det med eller uten frakt? Synes det var veldig fint avrunnede verdier der. et alternativt når slikt skjer er at de ikke har merket pakken med fraktkostnader, men kun en verdi på 300,- et eksempel på bestillng fra amazon i dag ville vært noe i nærheten av; vare; 55,95$ frakt; 6,49$ total; 62,44$ til kurs; 5,11 i NOK; 319,- mva; 79,75 mva uten frakt; 55,95*5,11*0,25=71,50 og siden tollvesenet ikke nødvendig vis bruker samme valuttakurs som banken din kan du bli trukket litt forskjellig vor bestillingen en det tollvesenet beregner som fersendelsens verdi. Og med såpass lave portoer som amazon har så skal det ikke store forskjellen til i valutakurs før de 9 kr er spist opp. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 de 75 kronene er sansynligvis ikke frakt eller toll, men ett fortollingsgebyr. posten tar også 75 kroner i fortollingsgebyr. Jeg har handlet litt hos norsk filminstitutt, de er kanskje ikke den billigste butikken. men har funnet en del filmer her som man ikke har funnet andre plasser http://www.nfi.no/filmbutikken/ Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 Toll/avgifter ved netthandel. Postens fortollingspriser. Reglene er klare nok når det gjelder fortolling. Utførelsen varierer og derfor vil noen ha opplevelser som ikke samsvarer med reglene. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2008 Jippi, fikk Lotr i dag Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Dette ser ut som eit godt tilbod: Alien Quadrilogy 9DVD £9.99 Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 "Kupongar" frå The Hut, varer fram til midnatt 20. juli: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=794603 HUT50 - 50p off (no minimum purchase) HUT1 - £1 off (£10 minimum purchase) HUT2 - £2 off (£15 minimum purchase) Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Dette ser ut som eit godt tilbod:Alien Quadrilogy 9DVD £9.99 Det må være et flott tilbud, så den kostet over 500 kr på play.com Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Må man betale toll på cdon hvis varen er over 200? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Må man betale toll på cdon hvis varen er over 200? Nei, hos CDON.no er norsk merverdiavgift inkludert i prisen Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Toll/avgifter ved netthandel. Frakt for varen kan komme i tillegg. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto trenger du ikke betale toll og avgifter for DVDen. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser. Kan komme i tillegg? Så hvis jeg kjøper en ting for 180 NOK med 60 NOK i frakt så er det mulig at jeg må betale toll og avgifter? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Toll/avgifter ved netthandel. Frakt for varen kan komme i tillegg. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto trenger du ikke betale toll og avgifter for DVDen. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser. Kan komme i tillegg? Så hvis jeg kjøper en ting for 180 NOK med 60 NOK i frakt så er det mulig at jeg må betale toll og avgifter? Kan som i at det gjør ikke noe at totalverdien inkl. frakt er 200 kroner eller mer så lenge vareverdien er under 200 kroner. Så nei, ingen risk for avgifter med vareverdi 180 kroner og frakt 60 kroner. (Vet ikke hvilke unntak de snakker om men for film er du trygg) Ha en fin dag. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Dagens 2-disc-tilbod hjå cdon.com: Aliens vs Predator/The Day After Tomorrow 9,- Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Dagens 2-disc-tilbod hjå cdon.com:Aliens vs Predator/The Day After Tomorrow 9,- Vi har en egen tilbudstråd: Her! Denne tråden er hvis man skulle trenge hjelp når det kommer til bestilling fra diverse nettsider... Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Dagens 2-disc-tilbod hjå cdon.com:Aliens vs Predator/The Day After Tomorrow 9,- Vi har en egen tilbudstråd: Her! Denne tråden er hvis man skulle trenge hjelp når det kommer til bestilling fra diverse nettsider... Jepp, blingsa litt der... Takk for rettleiinga. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. august 2008 Rapporter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Dette omhandler ikke akkurat DVD-filmer, men jeg spør likevel. Hvordan er det å bestille plakater fra f.eks Play.com? Dukker disse opp i postkassa eller må de hentes på postkontoret pga lengden? Kan jeg være sikker på at de kommer frem i god behold? Endret 9. august 2008 av MrBrown Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 9. august 2008 Rapporter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Dette omhandler ikke akkurat DVD-filmer, men jeg spør likevel. Hvordan er det å bestille plakater fra f.eks Play.com? Dukker disse opp i postkassa eller må de hentes på postkontoret pga lengden? Kan jeg være sikker på at de kommer frem i god behold? Tror ikke de sender plakater til norge. Noe som er veldig dumt for de har jo en del bra plakater. Endret 9. august 2008 av TheKaptain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå