Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Kan posten la enkelte pakker ligg igjen på postkontoret for så å sende de ut neste dag igjen? Da jeg henta posten i dag fant jeg kun en film av de 11 som jeg bestilte. Og den filmen ble sendt den 9. juli, mens 4 andre ble sendt 8. juli.

 

Så kan det være at posten har fått filmene, men ikke sendt de ut på grunn av dårlig plass i postkassen? Det lå tross alt 3 bøker i postkassen også så den var ganske så full.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lotr boksen og Potc 3 ble sendt samme dag, og Potc 3 fikk jeg på fredag, så hvor Lotr har gjort av seg er et mysterium :( Dersom jeg ikke får den, sender play en ny da?

 

Det kan ta tid. Jeg bestilte:

 

Batman Legacy Box Set (4 Discs) Posted: 05/07/2008

 

The Last Boy Scout Posted: 07/07/2008

 

Å jeg fikk The Last Boy Scout i dag.

 

Bestilte også Talladega Nights på Amazon.co.uk på Mandag,å fikk den i dag. Tok bare 2 dager.

Er nok som Movieheart sier, at de legger igjen noen pakker på Postkontoret å sender de ut neste dag.

Endret av TheKaptain
Lenke til kommentar

1: Vet ikke helt sikkert, det er vell bare å skjekke når du skal betale.

 

2: Du må betale moms hvis varens verdi overskrider 200 og da prisen på frakt medregnet.

 

3: Dette er også noe du kan skjekke ut når du kommer til betalingen.

 

Vet det ble litt dårlig svar, men gidder ikke å registrere meg bare for å finne ut dette.

Lenke til kommentar
Kan posten la enkelte pakker ligg igjen på postkontoret for så å sende de ut neste dag igjen? Da jeg henta posten i dag fant jeg kun en film av de 11 som jeg bestilte. Og den filmen ble sendt den 9. juli, mens 4 andre ble sendt 8. juli.

 

Så kan det være at posten har fått filmene, men ikke sendt de ut på grunn av dårlig plass i postkassen? Det lå tross alt 3 bøker i postkassen også så den var ganske så full.

 

Det skulle egentlig ikke forundre meg. Jeg har opplevd flere ganger å ha hatt akkurat full postkasse 2 elelr 3 dager på rad når jeg har bestilt mange filmer av gangen. Egendlig skal de jo legge ved hentelapp og legge igjenn resterende pakker på postkontoret. Jeg har også fått beskjed om at dersom de har veldig mye pakker i bilen hender det at de legger en sånn "var ikke plass i kassa"-lapp selvom det er masse plass i kassa de. Men i det siste ser det ut til at de heller fordeler det over flere dager. Det kan selvsagt også være helt tilfeldig og at det er den rekke føglen de har fått de inn til utkjøring.

Lenke til kommentar
1: Vet ikke helt sikkert, det er vell bare å skjekke når du skal betale.

 

2: Du må betale moms hvis varens verdi overskrider 200 og da prisen på frakt medregnet.

 

3: Dette er også noe du kan skjekke ut når du kommer til betalingen.

 

Vet det ble litt dårlig svar, men gidder ikke å registrere meg bare for å finne ut dette.

 

Hvor mye kommer moms på da? Kommer det ann på hvor mye man bestiller for?

Lenke til kommentar

jupp akkurat det jeg også tenker. Men har opplevd andre ytterpunktet også. noen gang får jeg postkassa stappfull. Andre ganger har jeg bestilt masse og får hentelapp og tenker at kult da får jeg alt på en gang. Går på posten og opdager at hentelappen kun er på 3 filemer eller deromkring. Spurte dama der engang hvordan det kunne ha seg at disse ikke fikk plass når jeg hadde fått dobelt så mange i kassa for noen uker siden. Da sa hun at dersom postmannen har veldig mange store pakker med seg så hender det at en del av de blir kjørt rett til postkontoret og at "forstor forsending eller andre problemer"-lapp bilr lagt i kassa.

 

Det er velig frustrerende å få slike lapper 3 dager på rad.

Lenke til kommentar
1: Vet ikke helt sikkert, det er vell bare å skjekke når du skal betale.

 

2: Du må betale moms hvis varens verdi overskrider 200 og da prisen på frakt medregnet.

 

3: Dette er også noe du kan skjekke ut når du kommer til betalingen.

 

Vet det ble litt dårlig svar, men gidder ikke å registrere meg bare for å finne ut dette.

 

Hvor mye kommer moms på da? Kommer det ann på hvor mye man bestiller for?

 

Jeg har aldri betalt moms på varer på DVDstrax. De sender filmene hver for seg, slik at du slipper toll med mindre en av varene koster over 200 alene. Jeg er uenig i Moviehearts punk 2. Så lenge ikke selve filmen koster over 200, så trenger du ikke å bekymre deg. Prisen på frakt er ikke medregnet.

Lenke til kommentar
1: Vet ikke helt sikkert, det er vell bare å skjekke når du skal betale.

 

2: Du må betale moms hvis varens verdi overskrider 200 og da prisen på frakt medregnet.

 

3: Dette er også noe du kan skjekke ut når du kommer til betalingen.

 

Vet det ble litt dårlig svar, men gidder ikke å registrere meg bare for å finne ut dette.

 

Hvor mye kommer moms på da? Kommer det ann på hvor mye man bestiller for?

 

Det kommer an på hvor mye det koster ja. Kan ta et lite regnestykke på det her:

 

La oss si at filmen du skal kjøpe koster 290 kroner.

 

290,- (original pris) + 10,- (frakt) = 300,-

 

Så må du gange dette beløpet med 25% som er moms satsen her i Norge:

 

300,- x 25% = 75,-

 

300,- + 75,- = 375,-

 

I tillegg kommer det et lite gebyr på rundt 100,- kroner for selve tollhandlingen.

 

Så det vil si at om filmen koster 300,- kroner medregnet frakt, må du fort regne med å betale et par hundre kroner ekstra.

 

 

EDIT:

 

Jeg har aldri betalt moms på varer på DVDstrax. De sender filmene hver for seg, slik at du slipper toll med mindre en av varene koster over 200 alene. Jeg er uenig i Moviehearts punk 2. Så lenge ikke selve filmen koster over 200, så trenger du ikke å bekymre deg. Prisen på frakt er ikke medregnet.

 

Det var også det jeg mente. At hvis varen ikke overskrider 200,- kroner trenger du ikke å betale moms. Ser at det kunne misforståes så jeg beklager det.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Det er feil Dragen. Dersom varens verdi overstiver 200kr betaler man mva på varens verdi + frakt.

 

Dersom varens verdi er under 200kr, men sendingen inkludert fraktksot kommer over 200 skal men ikke betale mva på noe av det.

 

altså:

varekost 195,- frakt 10,- ingen mva og totalkost 205,-

varekost 205,- frakt 10,- mva 0,25*215, fortollingsgebyr til posten 97,- (? husker aldri det beløpet nøyaktig), totalkost 365,75kr

 

Det kipeste med butikker som sender filmene seperat er at det blir veldig mye i gebyr til posten for filmer rett over 200kr. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...