Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk film fra play i dag, sendt 30/6. På andre tider av året pleier pakkene fra Play.com å være merket "Priority", og da pleier de å komme omentrent like raskt som amazon.co.uk sine leveringer (2-3 dager). Spesielt under sommer- og julesalg mangler pakkene dette stempelet, og pakkene kan bruke alt fra 3-20 dager til de ender i postkassa. Vet ikke om det er fordi de sender containervis (e.l.) under salg, og derfor sparer penger på postgang, at det gjerne tar lenger tid fra pakken er pakket til postvesenet faktisk får tak i den.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille Vampire Hunter D: Bloodlust fra play.com, men under informasjonen er det kun oppført engelsk tale. For meg er det et must å se denne med japansk tale og engelsk tekst. Er det noen som vet om japansk tale er en mulighet selv om det ikke er oppført, eller må jeg på jakt etter en annen utgave?

Lenke til kommentar

20 dager er det mest ekstreme tilfellet jeg har vært borti, selv i disse sommersalg-tider pleier det sjelden å ta mer enn toppen en uke. På play.com sine sider står det at man skal vente i tre uker (21 dager) før man kontakter dem angående forsvunnet post.

Lenke til kommentar

Det tar sin tid i disse dager ja. Er nok mange som er ute å bestiller film til sommeren. Bestilte en film her for en stund siden og det tok 17 dager fra den kom på lager (forhåndsbestilte dvden) til den kom ned i postkassa. Andre ganger har det ikke tatt mer enn en uke.

 

Har også en ladning på vei nå i disse tider. Bestilte natt til søndag og alle filmene har ikke blitt sendt før nå. Før har de blitt sendt over natten nesten. Så de har nok en del å henge fingrene i der borte.

Lenke til kommentar

De siste bestillingen mine på play har tatt en drøy ukes tid fra de er meldt sendt til jeg har de. Fikk en ladning i går som jeg fikk sendebekreftelse på 29.06.

 

MrBrown; det der er en av de kjipeste tingene med play. Inholdsbeskrivelsen er svært varierende. Deter ofte filmer ikke står oppført med norsk teks men så viser det seg at de har det. Det eneste jeg kan si er at det som står oppført er det eneste man kan garantere (det er som regel riktig det som står). En ting du kan gjøre er å gå på feks dvdcompare og se om det er stor sannsynlighet for at dette er en utgivelse som mangler det du er ute etter.

Lenke til kommentar

Er det din første bestilling derfra? I så fall kan det forklare hvorfor det har tatt så lang tid. Kanskje det har vært noe tull med registerering i systemet. Normalt legger du inne en ordre, da er status "Order Placed". Så er det noen som tar tak i den ordren (normalt i løpet av et døgn) da står det "Order Taken" (altså har noen tatt i mot bestillingen din). Så går de og finner ting på lageret og pakker og skjekker ut varen. Da står det "Packed". Og til slutt "Posted". Med denne statusen får du også normalt en epost som forteller deg at denne filmen er sendt. Hvor lang tid det tar fra du får status postet til du får varen er utenfor Play sin kontroll. Det har mer med post og tollsystmene å gjøre.

 

Jeg tror aldri jeg har hatt order placed uten endring så lenge uten at grunnen har vært at varen ikke er på lager.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg 2 av de 3 pakkene jeg bestilte fra Play.com. Antar at jeg får den siste i morgen, siden pakken ble sendt en dag senere enn de to andre. Da altså gått 9-10 dager i frakt. Men det går helt greit, siden nå skal jeg kose meg med 2 sesonger av Scrubs.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Frankenstein/Bride of Frankenstein fra Play nå nettopp. Det står "Temporarily out of stock. This item will be dispatched as soon as it arrives". Vil det si at de bestiller filmen, og at den faktisk kommer? eller vil det si at de ikke har den, og det er uvisst om den kommer inn og evnt. når ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...