Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Takk for svar, men det er ikke Amazon.com sin skyld denne gangen. De viste meg pakken på postkontoret, og det står tydelig merket at pakkens verdi er $33,48, mens shipping & handling er $12,97. Mistenker tollvesenet for å ta lett på hvem de gir sommerjobb.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Trenger litt hjelp med å definere hva en boks inneholder :) Skal kave meg til å kjøpe Lord of the rings filmene, men vil ha extended editions ala denne. De har forøvrig også en 12-disc boks her.

 

Spørsmålet mitt er da: Inneholder 12-disc boksen de eksakt samme versjonene bare pakket sammen i en og samme boks? Altså samme omslag, specs, osv.

 

Takker for svar!

Endret av hsds
Lenke til kommentar

Når jeg skal registrere meg på Play.com så får jeg beskjed om at adressen skal være minst 2 linjer. Men adressen min er ikke lang nok til det. Eller er det slik at det er postadressen som skal skrives inn i et av feltene?

 

Og det har vel ingenting å si hvilken kurs jeg velger når jeg bestiller, når jeg likevel ikke betaler med hverken Euro eller Pund?

Endret av Midi
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen Jackie Chan filmer fra YesAsia. En del av de dubbede filmene jeg har gjør meg gal pga. ufattelig dårlige og dubbede lydspor. Derfor vil jeg ha med de originale kinesiske lydsporene og engelsk tekst, noe det finnes en del av hos YesAsia.

 

Ser at det er fraktfritt hvis du bestiller over US$25.

 

Men det jeg lurer på, er;

-Hvis jeg bestiller mange filmer på en gang, blir de pakket og sendt hver for seg a'la play eller blir alt pakket i en pakke og totalsummen påført?

-Hvordan er erfaringene med å handle hos YesAsia?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen Jackie Chan filmer fra YesAsia. En del av de dubbede filmene jeg har gjør meg gal pga. ufattelig dårlige og dubbede lydspor. Derfor vil jeg ha med de originale kinesiske lydsporene og engelsk tekst, noe det finnes en del av hos YesAsia.

 

Ser at det er fraktfritt hvis du bestiller over US$25.

 

Men det jeg lurer på, er;

-Hvis jeg bestiller mange filmer på en gang, blir de pakket og sendt hver for seg a'la play eller blir alt pakket i en pakke og totalsummen påført?

-Hvordan er erfaringene med å handle hos YesAsia?

Flere Hong Kong-kinesere jeg kjenner via nettet hevder ganske bestemt at YesAsia har triadekontakter, men har til gode å høre at noen har hatt trøbbel med bestllinger derfra, jeg har ihvertfall bare gode erfaringer (da de en stund påstod tollfrihet til hele Europa [gjald egentlig bare til England, der de bulk-importerte og forhåndsbetalte mva når over grensa der], og to av mine pakker ble ilagt mva refunderte de både mva og gebyrer uten å mukke).

Men de deler ikke opp pakker, så forhold deg til grensa og gjeldende valutakurser (med fri frakt fra $25 er vel det neppe et stort problem).

 

Ellers vil jeg påpeke at for en del Chan-filmer er fremdeles de britiske Hong Kong Legends-utgivelsene trolig de beste (og ja, de har kinesisk tale med gode engelske undertekster). Men det avhenger litt av hvilke filmer du skal ha.

Lenke til kommentar
Flere Hong Kong-kinesere jeg kjenner via nettet hevder ganske bestemt at YesAsia har triadekontakter

 

Tøft :D

 

 

Ellers vil jeg påpeke at for en del Chan-filmer er fremdeles de britiske Hong Kong Legends-utgivelsene trolig de beste (og ja, de har kinesisk tale med gode engelske undertekster). Men det avhenger litt av hvilke filmer du skal ha.

 

Må nesten støtte deg der, HKL utgivelsene er meget bra både når det gjelder bilde og lyd, mye bra ekstra matriell også.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

HKL utgavene er veldig bra, og jeg har nesten alle Jackie Chan filmene som de har gitt ut (Police Story 1 og 2, Armour of God, City Hunter, Wheels on Meal, osv.)

 

Men det er noen filmer de ikke har gitt ut, som jeg veldig gjerne skulle hatt med de originale kantonesiske lydsporene...som sagt er noe av dubbingen på det jeg har kriminelt dårlig!

 

Tips eller forslag til andre steder jeg bør lete?

Lenke til kommentar

Nei, det skal de ikke ha.

 

En ting om Play.com

 

Det er tre adressefelt under "address"

 

Gitt at jeg skriver adressen min i første feltet og at det er eget felt for postkode.

 

Hva skal da i andre og respektivt tredje linje? Hva har dere der?

 

Har adresse, område og Hordaland i 3. linje.

 

(lurer fordi jeg ikke har fått kontoen min til å funke)

 

Eventuelt kan dere gjengi hva som står i adressefeltene deres.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sjekket hos meg og jeg har bare repitert postnummer. Adressen er 2 linjer bestående av gatenavn+nr og postnummer+poststed. Det er veldig irriterende at utenladnske nettbutikker ikke skjønner at adresser ikke skrives på samme format i hele verden. Svært ofte ender jeg opp med adresse på formatet

 

Navn

Gatenavn nummer

By (eller tettsted)

Fylke

Postnummer Norway

 

Da dette er nogen lunde likt adresseformatet i Storbritania og USA.

 

Men det er ikke så farlig da det meste finner veien så lenge du har fått med navn, postnummer og Norway ett eller annet sted i adressen.

Lenke til kommentar

Som regel så blir de sendt ganske fort hvis de er på lager. Har opplevd å legge inn bestilling fredags kveld eller lørdag som blir sendt på søndag så helg har tydelig vis lite å si. Men spørsmålet kan være tigjengelighet. Selvom den sto som In stock kan det jo ha vært få av den på lager og du har vært uheldig. Hva står egentlig ordrestatusen til?

Lenke til kommentar

Cdon.com vil ikke la meg kjøpe ting etter at jeg kjøpte ny pc. Når jeg bruker siste versjon av Firefox kommer jeg ikke engang til siden for å skrive inn kortinformasjon.

 

Cdon.com's kundeservice sa at Java, ActiveX, Cookies og SSL 2.0/3.0 måtte være aktivert, så jeg regner med at dette er feilen, men jeg må si at jeg ikke aner hvordan jeg ser om disse funksjonene er skrudd av eller på. Noen som kan hjelpe?

Endret av Shadowlands
Lenke til kommentar

MrBrown: La inn en ordre i går og den står som packing nå. Hvis det ikke skjer noe på orderen din så ville jeg skjekket om de produktene du har valgt fortsatt står som In Stock.

 

Shadowlands: begyn med å laste ned og installer Java og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...