Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet dere om Amazon eller andre nettbutikker nevner verdi på pakkene hvis man velger å få tilsendt pakken som gave? Har planer om å kjøpe en del filmer fra amazon.com og huke av for gave-sending. (Gjelder forsåvidt CDUniverse.com og Play.com også).

 

Har Tollvesenet rett til å kreve sitt da?

 

Takk på forhånd. :)

 

Gave tjenesten på amazon går ut på at man kan bestille en gave, ferdig pakket i gavepapir, sendt dirrekte til mottaker hvis ikke jeg har missforstått. Gave-tollgrensa gjelder hvis en privatperson sender en gave til en i Norge. Så hvis du kjenner noen i USA så kan de kjøpe ting for deg go sende deg de som gaver og sette 1000NOK som verdi på pakka. Men når pakken er sendt fra en bedrift så ser tollvesenet glatt over gave-merkingen og behandler den under 200NOK grensa.

 

Amazon og Play merker med korrekt verdi.

Lenke til kommentar

En smule OT, men fordi det er snakk om Play.com går det vel bra. Er passelig sikker på dette, men trenger en liten forsikring.

Om jeg kjøper noe klær fra Play.com blir de, som alle dvder ol, sendt hver for seg og så lenge de enkeltvis er under 200,- skal alt gå bra? Hørte noe om at klær var tollbelagte, men regner ikke med at det gjelder hvis de koster under 200,- / stk.

Lenke til kommentar

Sendes seperat ja, og holder du deg under 200,- har du ingenting å frykte. :)

 

Edit:

Hvordan er det med leveringen på DVD Pacific? Hva bør man velge av "USPS International Priority Air Mail", "Swedish Post International Premium Mail" og "Swedish Post International Standard Mail"? Looking for noe som tar cirkus 1-2 uker, ikke noe lenger.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe Léon Directors Cut? :)

Sist jeg sjekket var den tyske utgaven den beste, og har ikke hørt noe som tyder på at det har endret seg.

Opprinnelig kom den i en ganske ok steelbook, vet ikke om den gjør det fremdeles.

 

Takker, da er den bestilt. :) Er ikke noen alt for god på tysk akkurat, men jeg kom meg i hvert fall gjennom bestillingen. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har mottatt en DVD fra amazon.co.uk som nekter å fortsette å spille etter ca 1t20min, og har funnet ut på hjelpesidene deres at de da vil ha filmen sendt tilbake. Jeg mener å ha lest at andre brukere har hatt tilsvarende problemer, men har krevd portoen tilbakebetalt fra selger. Da engelsken min er noe varierende, lurte jeg på hvordan dere ordlegger dere i epost. Og hva/hvilke ordreinfo er det de også vil ha tilbakesendt? Har ikke lenger kvitering eller innpakning DVDen kom i.

 

EDIT: Det er bare ca 3 minutter som ikke DVD spilleren klarer å lese, filmen fortsetter fint etter dette, er dette grunn nok til å kreve ny vare?

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Det er mer en god nok grunn for å kreve ny vare.

 

Alt av info du trenger for å sende i retur finner du på kontoen din, bare å gå inn på ordren som det gjelder så finner du ordrenr. osv. trenger ikke kvittering. Jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med det andre steder.

 

Når det kommer til tilbakebetaling av frakt så trenger du heller ikke nevne det i eposten, skal holde i massevis å legg med kvittering for frakten i en konvolutt. Siden kvitteringen for frakten er i norske kroner så legger jeg alttid ved et lite regnestykke som viser kursen og hvor stor summen er i pund/eruo/dollar for å gjøre det lettere for dem, dette har alltid funket for meg. Og frakten har alltid blitt betalt tilbake, det skal sies at med de norske fraktprisene så kan det hende at du ikke får betalt tilbake mer enn det det koster for dem å sende pakken tilbake til deg. Har ikke skjedd med meg, men min bror har vært borti det en gang...

 

Jeg har aldri hatt en retur hos amazon.co.uk så det kan jo være greit å spørre om du skal merke pakken med et returnr, er noen som bruker det og noen ikke.

Lenke til kommentar

Som Manx sier, at DVDen ikke spiller hele veien gjennom er mer enn god nok grunn til å få ny.

Hvis du uttrykker deg godt, og er heldig, er det godt mulig du slipper å styre med å returnere den defekte disken også.

Ordreinfoen ligger i systemet hvis du reklamerer gjennom Amazon (UK)s webmail (gå inn på ordren, og trykk på 'Thinkiing of returning an item?', så er ordrenummer inkludert). Trenger du hjelp med å ordlegge deg på engelsk kan vi ta det per PM.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, hjelpesidene deres var igrunn ganske rett frem. Det eneste er at det virker som om ingen kommer til å lese begrunnelsen om hvorfor jeg ønsker å bytte DVDen, og det står ettertrykkelig at jeg må betale returen (det står ingenting om refundering). Eneste problemet mitt nå er mangel på printer, og de etikettene de ønsker printet ut får jeg heller ikke til å maile til kjente med printer. Blir å sende inn DVDen for så å håpe på det beste :)

 

Igjen, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Aldri returner noe til avsender uten å ha avtalt det, uten deres referansenummer er det sannsynlig de ikke ser hvor/hvem pakken kommer fra, systemene deres er ikke basert på annet enn å sjekke opp mot autorisert retur.

 

Jeg har hatt et par ting fra forskjellige Amazon'er opp gjennom årene der det har vært en eller annen feil (sendt feil/feil versjon, dobbelt opp, eller ikke lesbar/hakkende disk), seinest for noen måneder siden, har fått ny vare/refundert for vare på alt, og har tilgode å måtte sende noe som helst i retur til dem (dobbeltforsendelsene har jeg fått beholde).

Det med at man må betale for reur har med retur av feilkjøp å gjøre; Amazon UK har returrett innen en viss tid også ved rene feilkjøp som kun er kundens skyld.

Et godt råd ved defekte/vanskelige disker er å liste opp hvor mange, og gjerne hvilke avspillere man har prøvd på, det hender det er avspiller som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...