Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var jo bare nydelig da! :love:

 

Men ser ut som en japansk side. Er det trygt å handle fra den da?

Og hvilken valuta brukes på den siden? Prøvde med japanske yen, men da kostet den bare 1 krone.

 

EDIT: Finnes det en side, på engelsk, hvor jeg kan finne info om hva som er inni den boksen?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Den var jo bare nydelig da! :love:

 

Men ser ut som en japansk side. Er det trygt å handle fra den da?

Og hvilken valuta brukes på den siden? Prøvde med japanske yen, men da kostet den bare 1 krone.

 

EDIT: Finnes det en side, på engelsk, hvor jeg kan finne info om hva som er inni den boksen?

Som mange andre land er det i Japan vanlig å skille med , eller . for hver 000 (at det er 3 'desimaler' burde være en god indikasjon), så prisen (ganske riktig i japanske yen) blir ¥9,860 med frakt, eller rundt regnet NOK500 med frakt, før mva+gebyr (kommer ganske sikkert med DHL kurér, enste frakt de tilbyr til Europa for tida).

 

Info om settet @DVD Therapy, eller deres import/samlerforum, (advarsel! Blir fort dyrt å besøke! Info om mange fristelser, noen OOP, de fleste litt kronglete å få tak i).

Og Amazom Japan er akkurat dét: Den japanske Amazon nettbutikken, og like trygg og velrenommert som de andre. Trenger du mer hjelp enn det du får gjennom 'Would you like to see this page in English?' (over legg i handlekurv) er det en guide skrevet av meg linket til i første post i denne tråden.

 

Edit: Sneket seg inn en 0 for mye i norsk pris.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Før i tiden pleide amazon.co.uk å fjerne britisk VAT når man gikk til kassen, slik at det ble litt billigere enn hva som sto oppgitt når du la filmen i handlekurven. Slik er det ikke nå lenger. Er det slik det skal være, eller er det bare hos meg det ikke "tar"?

Hvis det står 'Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant' er prisen allerede uten VAT/MVA så det er ingenting å trekke fra.

Hvis det står 'Dispatched from and sold by Amazon.co.uk.' trekkes VAT/MVA fra.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Ser amazon.com selger M Impossible 3 på Blue Ray for 28 dollar(ca 160 norske kr). Vil det si at produktet er under tollgrensa på 200 kr, eller kommer den over ved at det regnes med frakt o.l?

Hva vil totalprisen med frakt osv. komme på for filmen?

 

Takker for svar! Aldri handlet fra US før.

Lenke til kommentar

Produktet er under tollgrensa, ja. På varer som koster under 200,- telles ikke fraktprisen med, så du kan med andre ord fint kjøpe noe til 199,- + 40 i porto uten problemer. Men frakten teller dermed med hvis varen er over momsgrensa fra før. Men ja, ingen problemer med M:I 3 med andre ord. Totalprisen må du nesten finne ut selv ved å gå de forskjellige trinnene i kjøpsprosessen til du kommer til fraktsiden, ettersom du har flere fraktalternativ på Amazon. Det tregeste alternativet koster ikke spesielt mye, blir kanskje ca. 200 totalt.

Lenke til kommentar
Produktet er under tollgrensa, ja. På varer som koster under 200,- telles ikke fraktprisen med, så du kan med andre ord fint kjøpe noe til 199,- + 40 i porto uten problemer. Men frakten teller dermed med hvis varen er over momsgrensa fra før. Men ja, ingen problemer med M:I 3 med andre ord. Totalprisen må du nesten finne ut selv ved å gå de forskjellige trinnene i kjøpsprosessen til du kommer til fraktsiden, ettersom du har flere fraktalternativ på Amazon. Det tregeste alternativet koster ikke spesielt mye, blir kanskje ca. 200 totalt.

 

Takker så mye! :thumbup: Da blir det bestilling.

Lenke til kommentar
Kjør på.

 

Bare husk at det er soneinndeling på en del Blu-ray-filmer da. Ikke at det har noe å si nå siden M:I 3 er sonefri, men hvis du ikke visste det så vet du det til neste gang hvert fall, er kjipt å ende opp med en film som man ikke kan spille av. :p

 

Jepp, har sjekka det! Vært ok med norsk tekst, men det finner jeg faktisk ikke...

Lenke til kommentar

Har god erfaring med det jeg. Det er jo engelsk teksting på alle, uansett nasjonalitet (hvert fall som jeg har sett). I tillegg er det på mange av mine en haug forskjellige tekster, og veldig mange UK-BD-er har norsk tekst. I tillegg har jeg faktisk kjøpt en del amerikanske, som også har norsk tekst. For eksempel hele Harry Potter-serien har norsk tekst også på de amerikanske utgavene, med unntak av den første filmen. Grunnen til dette er vel at siden discene er sonefrie så sender de vel bare de samme discene til alle land. Den første har dog ikke norsk tekst siden den i USA gis ut som "(...) and the Sorcerer's Stone", i motsetning til over dammen her.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3256070/Met...go/Product.html

 

Noen som vet om denne er region 0(NTSC) eller region 2?

 

Øverst står det--> Please note: that this is a Region 0 NTSC disc so please check the compatibility of your viewing equipment before ordering. For further info please refer to our FAQ's.

 

Hvis man ser nederst ved region står det at det er region 2.

 

Hva er riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...