Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde eg og tenkt å spørje om, eg har Å i etternavnet og adressa samt Ø i postadressa. Det bør vel gå bra å bruke AA og OE som erstatning? Posten går jo først og fremst til Norge, det klarar dei vel. Då må vel det norske postvesenet klare å forstå at ein dobbel-A eller OE kan bety Ø eller Å?

 

Er dette noko dei har endra nyleg forresten? Det som er litt tåpeleg er at eg har hatt ein konto der i fleire år. Oppdaga kun dette problemet med ÆØÅ når eg skulle legge inn ei ny postadresse. I navnet mitt på kontoen står det Å.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Men det kan være at jeg tulla litt med postnummeret. Adressa mi er jo xxxxveien 12 2830 Raufoss, men jeg skreiv bare xxxxxveien 12 Raufoss, siden "Postcode" sto lenger ned på sjemaet. Har endret dette nå, så får jeg se om det blir godkjent :-)

 

Hvis det ikke funker får jeg prøve å bytte ut "ø" med "oe" :-)

Lenke til kommentar

Faktisk nei, og nei. Valid from og Issue number brukes ikke for norske kredittkort, er særegen info som brukes i forbindelse med Maestro og Solo-kort (og muligens Visa Electron som er åpnet for nethandel).

Har du 'vanlig' Visa eller Mastercard kan du la være å fylle ut den delen.

Lenke til kommentar
Rimelig sikker på at jeg har vært borti skjema der man var nødt til å fylle ut valid from også fordi ellers kom det bare opp at man måtte fylle ut hele skemaet blabla. Men for all del, funker det uten så kjør på.

Det er i så fall fordi de har lagd et felles skjema som dekker alle kort-typer, ikke fordi det er info som normalt brukes til alle.

Jeg har også opplevd det, men det er ganske mange år siden (og de endret skjemaet sitt etter å ha blitt spurt).

Lenke til kommentar
Blir ikke så forbanna dyrt med dagens kurs på 5,2$ da(+ frakt og toll, vel og merke). Da får du begge filmene separat, og selve Grindhouse-filmen, + 3 discer bonusmateriale. Ingen andre som tilbyr Grindhouse som èn film i øyeblikket.

 

Spm er bare om jeg betaler nå, eller i mars? Kjipt hvis dollaren ligger på 7,8 i mars, for eksempel.

CD Wow bruker betalingsformidlere, og det betyr at konto belastes i det øyeblikket du bestiller varen.

Anbefaler forøvrig å:

1. Lage konto på forhånd, før bestilling, og bestille fra denne. Gjør det mye enklere å følge med om/når pakker sendes (Wow har innimellom hatt problemer med å skaffe nok eksemplarer av enkelte utgaver de har solgt).

2. Unngå bruk av Paynova betalingsformidler i bestillingsprosessen (det har vært stilt spørsmål ved sikkerheten rundt dem; En del folk som kun har brukt dét kortet hos Wow med Paynova har fått noen svært tvilsomme belastninger). Det gjøres så vidt jeg husker enklest ved å velge Other Cards nedenfor Visa og Mastercard, da går transaksjonen gjennom WorldPay (og du har også der mulighet til å velge Visa eller Mastercard).

Lenke til kommentar
Hvordan ligger det an når man bestiller varer som ikke er sluppet enda? Blir man trekt med en gang, eller trekkes beløpet når varen slippes? Litt kjipt hvis dollarkursen skulle finne på å stige til skyene i mellomtiden.

 

Grindhouse-boksen er farlig fristende, nemlig.

 

 

Var farlig fristende ja, så jeg tok og bestilte den fra amazon.jp. Prisen med frakt blir 10 030 yen noe som blir 540 kr. og da blir den levert på døra :)

 

De trekker heller ikke penger fra deg før den blir sendt...

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen "finere" versjon av The Shawshank Redemption enn denne på play.com?

Og hvor kan jeg kjøpe alle Star Wars filmene til en billig penge?

 

EDIT:

Finnes den svarte Transformers Steel boksen noen plass på internett? Har sett den i butikken hos free record shop men har ikke funnet den på nett enda.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...