Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Guide for kjøp av filmer på nett

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aner ikke hvordan de pakker så store bokser. I dette tilfellet så vil det i så fall være "kjøleskapet" som blir ødelagt, ikke dvdboksen som er inni. Kommer jo litt ann på hvor mye det tåler. Enig i at det er irriterende at bokser neon ganger blir litt krøsta i hjørnene, Men min erfaring er at de fleste kommer fram uskadd.

Og det blir +25% og tollgebyr. Siden denne havner på over 1000,- er tollgebyret på 190,- eller noe i den duren.

Tollgebyret er på 120,-. Var ihvertfall det når jeg bestillte noe varer for over tusenlappen.

Lenke til kommentar

Hvilke(n) butikk gjelder det?

Har akkurat hatt en bestilling på Amazon og den har i alle fall status som shipped, og det skjedde under et døgn etter bestilling.

Play hadde jeg noen bestillinger rett før og rett etter nyttår. De var ikke lynraske, men det hender det jo rett som det er. Tok ikke lenger tid enn normalt.

Lenke til kommentar

Gjelder både Amzon.com og .co.uk, DeepDiscount og play. Har ikke gått 24 timer siden den siste ordren, men satt med følelsen over at det ikke skjedde noe særlig forrige gang jeg bestilte også. Jeg bruker nettbutikk oftere og oftere da jeg slipper å stå i de milelange køene som ofte er i DVD-butikkene i Bergensområdet, men avogtil får jeg inntrykk av at jeg står i kø i nettbutikkene også ;)

Lenke til kommentar

ahh, men når du står i kø i nettbutikken kan du gjøre noe annet i mellomtiden. ;)

Hvis forrie gang var i november-desember så er det jo en viss sansynlighet for at det var litt backlog.

Sjekker orderhistory på Play og ser at i romjula var det 1-3 dager mellom bestilt og postet, men det var bestillt sent fredags kveld. Over nyttår tok det 2 dager og det va også bestilt fredag. Jeg har intrykk av at de jobber døgnet rundt på play, men det kan jo hende de ikke har fult like stort trykk i helga.

Nå har jeg ikke sjekket de andre, men Play garanterer ikke shipping innen 24 timer. teksten lyder "aims to arrange shipment of all ‘in stock’ items within 24 hours of receiving your order". Altså "det er vårt mål" ingen garanti.

Lenke til kommentar
Altså "det er vårt mål" ingen garanti.

Det gjelder vel de fleste nettbutikker. Skulle gjerne hatt en alarm hos dem som ringer hver gang det kommer en ordre fra JacEr, Norway. De må da skjønne at disse ordrene må prioriteres høyere enn alle andre?

EDIT: As we speak fikk jeg mail fra play om at de hadde sendt ordren min, ca 18 timer etter bestilling. Mer enn godkjent.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Haha :D Kjøpte Star Wars Episode 4,5 og 6 til 4.99£/stk på play.com. Limited 2-disc edition med norske undertekster. I Norge (platekompaniet.no) koster de 249kr/stk, og er uten norsk tekst :p

Hvrfor skriver du om det her fremfor "siste kjøpte film"-tråden?

Hvorfor stiller du et så idiotisk spørsmål? Svaret er jo selvsagt at jeg ikke visste bedre. Trodde man pleide å komme med gode tilbud på filmer fra ulike internettsider i denne tråden jeg...

Lenke til kommentar

Jeg kunne trengt litt hjelp med registrering av adresse på play.com

Nå har jeg fylt det ut slik:

- Cardholders Name: xxxx xxxxx
- Adress Line 1: xxxxveien 12
- Adress Line 2: 2830 Raufoss
- Adress Line 3:
- Postcode: 2830
- Country: Norway

Likevel får jeg "Adress Declined". Noen som kan tenke seg til hva feilen er, eller har opplevd det samme?

Takker for all hjelp :)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...