Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Litt sent svar:

 

Nei, du får ikke det. Sesong 4 kommer ikke engang ut i Norge før i januar, og det ser ikke ut til å være planlagt noen release av en komplett samleboks her i landet. Men hvis du ikke trenger norsk tekst og du har en DVD-spiller som tar sone 1, så får du sikkert noen DVD-sjapper til å importere den amerikanske boksen for deg hvis det er kredittkort eller noe annet som er problemet. Hvis problemet er teksting/sone, så sorry mac.

Man sparer vel mye på å kjøpe sesongene hver for seg i Norge da? Bestiller man fra utlandet blir det jo toll...

Det må du vurdere selv, nå svarte jeg bare ut ifra at du var interessert i samleboksen. Men prisen for samleboksen inkludert moms og fortollingsgebyr vil bli ca. nøyaktig 1000,-, så får du da se om det er mulig å få enkeltsesongene billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer. Største problemet er at en del filmer har dårlig informasjon om hvilke tekster som er på de. Skal du være helt sikker på at det er norsk tekst så søk på subtitles og norwegian. Ellers så kan du se på det på denne måten; står det noe om subtitles (fesk at det er engelsk, tysk, italiensk osv), men det ikke står noe om norsk er det sikkert ikke norsk. Står det ingen ting på sutitles så kan det hende at det er norsk tekst på, men at det bare er dårlig info på denne varen.

 

Fler og flere nye realeser har veldig mange sutitles på samme dvd og da er det ofte norsk på, men ingen garanti.

Lenke til kommentar

Det er ikke toll på musikk og film, men alle varer som føres inn i landet (med untak av bøker... vet ikke om det er flere ting) må man betale merverdiavgift (mva) for. Og den er lik den mva du betaler når du kjøper film og musikk i norske butikker, altså 25%. I tillegg kommer det en avgift til posten for å behandlre pakken. Denne er på 80,- eller 175,- avhengig om verdien på pakken er under eller over 1000,-

 

Svaret på dette spørsmålet står jo forklart nederst i første post i denne tråden.

Lenke til kommentar

Har nå fått både DeepDiscountDVD og Amazon.co.uk i halsen etter mindre enn bra kundebehandling. Kan noen fortelle meg vitsen med å leite som en gal etter produkter som er merket med "in stock", bare for senere å få vite at de er tom for den aktuelle varen? DD klarte faktisk å sende meg en mail der de skrev at det var mitt bankkort som var årsaken til problemet, og at ordren nå er kansellert. Fordelen nettbutikker har, er at ekspeditørene slipper min vrede når frustrasjonen bobler over, skulle gjerne hatt tak i en av dem og filleristet dem skikkelig...

Lenke til kommentar

Jeg får problemer etter at jeg har lagt 9 ting i handlekurven. Får bare blanke sider både i IE og firefox. Jeg som ville handle alt på en handlekurv :/ Avventer litt, visst ikke må jeg nesten lage forskjellige handlekurver.

 

Noen som gidder å teste med å legge 9 forskjellige ting i kurven for så og browse videre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...