Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det som er kjipt med play er at mange filmer har veldig lite informasjon. Å søke etter subtitles gir deg de filmene som det ligger inne på informasjonen. Greit hvis man skal kjøpe presang som her, men jeg har kjøpt masse filmer som ikke det har stått noe på angående teksting og mange av de har norsk tekst. Og alle har som regel minst engelsk tekst. Jeg pleier ikke bry meg, men har mange venner som helst vil ha tektet, og en del sier at det er bedre med engelsk tekst enn ikke noe. Men det varierer sikkert fra person til person.

Lenke til kommentar
har ikke helt skjønt detta med frakt, alt over 200kr blir det mva på,

 

vil det altså si at om jeg da kjøper en film(http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCRE...&item=74690)

 

så blir det 199 for filmen pluss 18kr i frakt, altså 217kr, er det det som blir beløpet slik at jeg da må betale moms, eller slipper jeg unna med at det er 199kr?

Koster en vare under 200 norske kroner uten frakt er en fritatt fra mums, og fortollingsgebyr. Men koster en vare mer enn 200 norske kroner må en betale mums på varens pris såvel som fraktkostnadene, i tillegg kommer fortollingsgebyret som ligger på 85 kroner.

 

Du trenger med andre ord ikke betale noe ut over de 217 kronene for Blu-rayen du linket til.

Lenke til kommentar

Litt sent svar:

 

Nei, du får ikke det. Sesong 4 kommer ikke engang ut i Norge før i januar, og det ser ikke ut til å være planlagt noen release av en komplett samleboks her i landet. Men hvis du ikke trenger norsk tekst og du har en DVD-spiller som tar sone 1, så får du sikkert noen DVD-sjapper til å importere den amerikanske boksen for deg hvis det er kredittkort eller noe annet som er problemet. Hvis problemet er teksting/sone, så sorry mac.

Lenke til kommentar
Litt sent svar:

 

Nei, du får ikke det. Sesong 4 kommer ikke engang ut i Norge før i januar, og det ser ikke ut til å være planlagt noen release av en komplett samleboks her i landet. Men hvis du ikke trenger norsk tekst og du har en DVD-spiller som tar sone 1, så får du sikkert noen DVD-sjapper til å importere den amerikanske boksen for deg hvis det er kredittkort eller noe annet som er problemet. Hvis problemet er teksting/sone, så sorry mac.

Man sparer vel mye på å kjøpe sesongene hver for seg i Norge da? Bestiller man fra utlandet blir det jo toll...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...