Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvordan er det å bestille t-skjorter fra USA til under 200,-?

Fint så lenge du finner rett størrelse...

Hehe... Men blir det mye ekstraavgifter som frakt og sånt? Har bare ikke peiling på hva sånt ligger på.

Vel, det kommer an på forhandleren. Men så sant prisen du betaler er <200,- kr, slipper du unna mva. (25% + et gebyr på noen kroner, som jeg ikke helt husker størrelsen på). eBay-forhandlere kan du sikkert få til å skrive mindre verdi + markere pakken som gave. Play.com har forresten en del kule t-shirts, men vær obs på størrelsen - har gått på et par bombert der selv.

Lenke til kommentar
Og hvordan er det å bestille t-skjorter fra USA til under 200,-?

Fint så lenge du finner rett størrelse...

Hehe... Men blir det mye ekstraavgifter som frakt og sånt? Har bare ikke peiling på hva sånt ligger på.

Vel, det kommer an på forhandleren. Men så sant prisen du betaler er <200,- kr, slipper du unna mva. (25% + et gebyr på noen kroner, som jeg ikke helt husker størrelsen på). eBay-forhandlere kan du sikkert få til å skrive mindre verdi + markere pakken som gave. Play.com har forresten en del kule t-shirts, men vær obs på størrelsen - har gått på et par bombert der selv.

Store i størrelsen, eller?

Lenke til kommentar
Og hvordan er det å bestille t-skjorter fra USA til under 200,-?

Fint så lenge du finner rett størrelse...

Hehe... Men blir det mye ekstraavgifter som frakt og sånt? Har bare ikke peiling på hva sånt ligger på.

Vel, det kommer an på forhandleren. Men så sant prisen du betaler er <200,- kr, slipper du unna mva. (25% + et gebyr på noen kroner, som jeg ikke helt husker størrelsen på). eBay-forhandlere kan du sikkert få til å skrive mindre verdi + markere pakken som gave. Play.com har forresten en del kule t-shirts, men vær obs på størrelsen - har gått på et par bombert der selv.

Store i størrelsen, eller?

Ja, et par har vært det. Én var alt for liten, men det var litt min skyld også. Bestilte small etter en brukeranbefaling om at t-skjortene var sykt store i størrelsen. Arrrr, trust is shit.

 

Hvor mye blir det i frakt for en DVD eller t-skjorte? Stod ikke noe i første-posten.

Det kommer an på stedet. Play.com opererer med frakt innbakt i prisen.

Lenke til kommentar

Hvor lenge venter dere før dere kontakter butikken om en ikke-levert vare? Kjøpte en Blu-ray film på Axelmusic for 20 dager siden og den har enda ikke dukket opp. Sist gang jeg kjøpte derfra tok det 4-5 dager.

Ser at det står at du skal vente minst 14 dager før du kontakter dem om dette...

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Venter ikke noe stort lenger enn det de ber om. Men de fleste har jo forskjellige tider å forholde seg til, hos DVD Pacific så må mann vente i 45 dager før mann kan si i fra...

 

Men hvis det har gått 20 dager og de sier at du skal vente i 14 så er det bare å si i fra. Men jeg har også vært borti at jeg har sagt i fra etter 14 dager også sender de meg ny vare, så tar det selvfølgelig en ukes tid så dukker orginalen opp.

Lenke til kommentar

Veeel.... hvilken butikk er det snakk om? Dette vil jo variere fra butikk til butikk.

 

 

Det beste er jo å rask gå inn på kontoen din i butikken og sjekke om de har hentet ut ordren eller om det er mulig å kansellere. På Play kan man gjøre de hvis man er rask, men de er ofte svært raske med å begynne å behandle ordren.

Lenke til kommentar

Det koster skjeldent noe å registrere seg på en web-butikk. Men det er noe man må gjøre for å få handlet. Det er ikke en konto slik man tenker på bankkonto, men en kundekonto der informasjon om deg og det du handler lagres. Det er for at de trenger å ha din kundeinformasjon i systemet sitt. Alle transaksjoner må knyttes opp mot en kunde ellers blir det trøbbel i bøkene.

Lenke til kommentar

OK.. Jeg regnet med det, men jeg er alltid forsiktig med å registrrere meg plasser med fullt navn og adresse ol, med tidligere dårlige erfaringer fordi jeg ikke leste den lille skriften...

På den Amazon siden sto det ingenting, men det er altså gratis?

Endret av Schnell
Lenke til kommentar

Koster vel ikke noe. Har egentlig ikke opplevd at det koster noe i butikker. Steder det kan koste noe er de som selger en tjeneste. Da vil noen ganger det å registere seg være det samme som å tegne et abonement. Men da er det ganske tydelig. Om det hadde kostet noe å registrere seg for å handle ville blitt litt som om du skulle måtte betale for å få lov til å gå i kassa på Elkjøp.

Lenke til kommentar
OK.. Jeg regnet med det, men jeg er alltid forsiktig med å registrrere meg plasser med fullt navn og adresse ol, med tidligere dårlige erfaringer fordi jeg ikke leste den lille skriften...

På den Amazon siden sto det ingenting, men det er altså gratis?

 

Det kan fort bli dyrt å registrere seg hos Amazon, men det er fordi man risikerer å handle for mye. Selve registreringen er gratis.

Lenke til kommentar
Fikk purring fra CDON i dag på noen filmer jeg VET jeg har betalt.

Hva skal jeg gjøre? :hmm:

 

Hvis du bruker nettbank så er jo det veldig greit, er jo bare å finne de betalte regningene der :)

Har gjort det. Sende mail til dem i går og kopierte inn alt som hadde med handelen å gjøre (av det jeg fant på nettbanken). Håper det ordner seg da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...