Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
siden den koster over 200 må du ta verdien + porto og gange med 1,25. Også må du legge til 80kr i fortollingsgebyr.

 

Hvor lang tid Amazon pleier å bruke på en bestilling aner jeg ikke.

9339567[/snapback]

Ok, takk for svar.

Noen som vet leveringstida til Amazon.com?

9339628[/snapback]

Amazon.com bruker oftest rundt 7-10 dager, Amazon.co.uk derimot er mye raskere. La inn en bestilling på lørdag kveld og i dag kom den i posten. ;)

EDIT: Siden den er over 200 kr. og alt som blir lagt til så havner du nesten på samme pris som å kjøpe den fra CDON til 399 kr. Den er jo da Sone 2 og med norsk tekst i tillegg.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Fy faen så latterlig dårlig de britiske The Ghibli Collection DVD-ene av Laputa: Castle in the Sky, og Porco Rosso er. Ikke bare er valget av bilde til coveret dårlig (Helst Laputa jeg tenker på her). Men bilde er også bitte lite orginalt, de har bare blåst det opp i Photoshop eller noe. Så alle linjene er hakkete og jævlige. Det samme med bildene på baksiden. Gidd å bruke litt tid på å få coveret til å se fint ut liksom.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Fy faen så latterlig dårlig de britiske The Ghibli Collection DVD-ene av Laputa: Castle in the Sky, og Porco Rosso er. Ikke bare er valget av bilde til coveret dårlig (Helst Laputa jeg tenker på her). Men bilde er også bitte lite orginalt, de har bare blåst det opp i Photoshop eller noe. Så alle linjene er hakkete og jævlige. Det samme med bildene på baksiden. Gidd å bruke litt tid på å få coveret til å se fint ut liksom.

9347224[/snapback]

Heldigvis har man da de japanske (+ gjerne et par andre) utgavene (samler- der de finnes) på alle (unntatt Gedo senki, som jeg ikke synes var verdt det). :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg bumper meg selv.

 

Jeg hadde tenkt å benytte meg av criterionsalget på Barnes&Nobles til å få to filmer inn i landet uten toll. Barnes&Nobles kjører 30% på alt av criterion, noe som gjør at hver film koster 20.99$. Så kombinerer jeg det hele med PayPal-salget de også kjører, som fjerner 10 $ av prisen. Da jeg kommer til checkouten ser alt slik ut: (se vedlegg).

 

Hvilken pris vil de sette på pakka?

9339587[/snapback]

Lenke til kommentar

Det er i og for seg riktig datating, men det er summen på fakturaen (minus frakt) som som regel blir skrevet på deklarasjonen, i hvert fall er det det jeg har erfart. Rabatter og rabattkuponger blir trukket fra før du du får presentert summen du skal betale, selv om man sikert kan ha en ang juridisk diskusjon om det egentlig er en form for betaling. Men det letteste er vel å sende dem en mail og høre DoctorMacabre?

Lenke til kommentar
Prisen som skal settes på er hva filmene koster.

Hvis du har priset den ned til 20,99$ på tilbud er det det som kommer på pakka.

Det at du har en rabattkupong eller liknende er bare en form for betaling.

Slik andre har forklart meg det.

9348106[/snapback]

Nei, ikke helt.

En gavekupong/"gift voucher" du/noen har betalt for er bare en form for betaling, og skal mva-belastes på lik linje med "kontant" betaling, mens en rabatt-kupong av typen "promotional voucher" aksepteres som en reell prisreduksjon.

Nå er det så lenge siden jeg har handlet hos B&N (og muligens bare bøker) at jeg er ikke sikker på hvordan de fører frakt og rabatter på tolldeklarering. Men det skulle i utgangspunktet ikke være verre enn at hvis pakken blir stoppet sender du inn dokumentasjon på pris og rabatter. Blir den ferdig fortollet kontakter du fortolling med sporingsnummer og påpeker feilen. De pleier å være ganske medgjørlige hvis man ikke blåser seg opp.

 

Forøvrig, du lurte på Den enfaldige mördaren, de har den inne på norske CDon nå (dog kun i en boks med tre andre Hasse&Tage-filmer).

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært i banken for å skulle kjøpe en sånn "international money order" / "cashiers check", men de visste egentlig ikke helt hva jeg snakket om.. i hvert fall så hadde de ikke noen "utenlandske sjekker", som de kalte det.. Da står jeg med 2 valg.. enten skjønte vi ikke helt hverandre, enten så hadde de ikke..

 

Uansett.. De anbefalte meg å dra ned til ForEx i sentrum (Oslo). Trodde de helt ærlig bare drev med veksling av penger, men kanskje ikke.. kanskje det er bare den på Egertorget som driver med veksling (for det er bare den jeg har vært i), ellers så har man den på Sentralbanestasjonen.. Kanskje begge driver med begge deler, hva vet jeg..

 

hmm.. Er det noen her som HAR kjøpt sånn "international money order" / "cashiers check" og sendt til utlandet (USA)? Kanskje banken jeg gikk i var for lokal?! Var på en i Nordstrand..

 

Noen som har noe tips!?

 

Er det et alternativ å ta ut USD $57.00 og sende de i rekommandert brev til han i USA / Las Vegas!? Hvordan vil det fungere?

 

 

Takker for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
...

9348239[/snapback]

Takker, hvis det kommer toll så er det ikke så farlig, hadde virkelig lyst på filmene :)

 

Hvis de andre filmenei Hasse & Tage-boksen er i nærheten av å være like gode som Den enfoldige morderen vil jeg nok kjøpe den og.

Lenke til kommentar
Hvis de andre filmenei Hasse & Tage-boksen er i nærheten av å være like gode som Den enfoldige morderen vil jeg nok kjøpe den og.

9348681[/snapback]

Deri ligger problemet: Personlig liker jeg Att Angöra en brygga godt (Mmm... Manan!), men Mannen som slutade röka syns jeg er dørgende kjedelig, og Sopor kan jeg ikke en gang huske (selv om jeg vet jeg har sett den for en kvart million år siden).

Lenke til kommentar
Man kan regne med at en dvd står i samsvar med det coveret man ser i webshoppen? Eller er ikke det nødvendig fra webshoppens side?

Bestilte meg nettopp Good Will Hunting fra VideoNova pga på det coveret står det at det er Jupiter Gold-serien.

 

Lurer også på om folk har hatt problemer med at ting blir sendt fra CDWOW i det siste?

9316806[/snapback]

Kan jo si det sånn at den utgaven er ikke den som er avbildet. Fikk denne i dag, noe skuffet. Da har jeg to helt like utgaver.

 

Fikk også mail fra CDWOW i dag om at ting er i orden.

 

Edit:

Ser at dvdfromkorea.com selger Superman Ultimate Colletion Boxset ganske billig, 47$. Det jeg lurer på er om noen har noe å utsette på dette boxsettet? Spurte i filmprat-trården, men får vel mer respons her.

Endret av EDB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...