Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hmm, dette er kanskje ikke helt riktig sted å spørre, men here goes:

 

Vet noen hvor jeg kan få tak i denne "Blutiger Freitag"-plakaten.

 

blutigerfreitagba9.jpg

 

Trenger litt hybeldekor ;)

Lenke til kommentar

Har kjøpt noe over eBay som jeg skal betale for..

 

Han som jeg har kjøpt det av bruker ikke PayPay, så jeg må overføre i en fysisk bank, visstnok..

 

Noen av dere som har gjort dette før? Hvordan gjør man det?

 

(Regner spørsmålet går innunder trådens rammer..)

 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Har kjøpt noe over eBay som jeg skal betale for..

 

Han som jeg har kjøpt det av bruker ikke PayPay, så jeg må overføre i en fysisk bank, visstnok..

 

Noen av dere som har gjort dette før? Hvordan gjør man det?

 

(Regner spørsmålet går innunder trådens rammer..)

 

 

Takk! :)

9329062[/snapback]

Hvis det ikke har skjedd noe overraskende siden sist jeg sendte penger internasjonalt som bankoverføring er det såpass dyrt at det skal være et svært godt tilbud (i forhold til å handle et sted som tar kredittkort eller PayPal/PayEx e.l.) for at det skal lønne seg.

Sjekk nettsidene til banken du bruker(?)/snakk med dem om priser.

 

En ting man skal være obs på er at det er ganske vanlig (avhenger litt av hvilke land pengene kommer fra/skal til) at overføringen går gjennom flere banker underveis, og (avhengig av overføringsmetode) det er vanlig at hver bank tar litt i provisjon.

 

Og vær klar over at du med bankoverføring i utgangspunktet har null du skulle ha sagt hvis noe går galt (svindel eller feil på vare).

Lenke til kommentar

hmm.. Hvor mye "såpass dyrt" !? :cry:

 

Jeg kjøpte en OoP -DVD fra en kar på eBay, som bor i USA (Las Vegas).

 

Det er han som ikke bruker PayPal, av en eller annen grunn..

 

Når det gjelder "feil på vare", så er det en eBay -kar, og de er jo litt nøye med "karakterene" sine, så slikt sett er jeg ikke redd.

 

Inkludert frakt, så skal jeg betale/overføre USD $57.00.

 

Har allerede "vunnet" auksjonen..

 

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Når jeg har handlet noe før logger jeg meg inn på nettbanken min, velger Betaling og så Betaling til utlandet.

Du må ha noen andre nr. enn vanlig kontonummer, ofte 4 siffer foran det vanlige, men den infoen burde han/de sende deg.

9329176[/snapback]

Åi.. kanskje det hadde vært noe! *sjekke nettbanken min*

Lenke til kommentar
Når det gjelder "feil på vare", så er det en eBay -kar, og de er jo litt nøye med "karakterene" sine, så slikt sett er jeg ikke redd.

9329195[/snapback]

Ikke for å prøve å skremme deg fra handelen, men det er bøttevis+++ med svindel på eBay, også hos folk med gode karakterer (det er relativt lett å jukse med falske karakterer).

Lenke til kommentar
Når det gjelder "feil på vare", så er det en eBay -kar, og de er jo litt nøye med "karakterene" sine, så slikt sett er jeg ikke redd.

9329195[/snapback]

Ikke for å prøve å skremme deg fra handelen, men det er bøttevis+++ med svindel på eBay, også hos folk med gode karakterer (det er relativt lett å jukse med falske karakterer).

9329259[/snapback]

 

hmm.. Jeg får bare prøve.. filmen er verdt et forsøk.. :)

 

Trodde egentlig ikke det var mulig å jukse med karakterer der jeg!? :( ..så når jeg eventuelt skriver en dårlig feedback, så er det mulig for den personen å fjerne den? :dontgetit: hmm..

 

Men, hvis jeg nå går i en bank... trenger jeg noe annet enn navn og adresse?

 

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar
[*snip*

Men, hvis jeg nå går i en bank... trenger jeg noe annet enn navn og adresse?

 

Takker igjen! :)

9329440[/snapback]

IBAN og BIC/SWIFT koder er vel det du trenger og det må mottaker gi deg. Banken din kan fortelle deg nøyaktig hva du trenger.

Sist jeg overførte til utlandet (Sverige) kostet det meg 80 kroner å overføre 248 kroner. Det var i Sparebanken Vest. Nordea, hvor mottaker var kunde, skulle ha 300 for jobben. Særlig...

Såvidt meg bekjent kan du gjøre dette selv hvis du har nettbank men kan være greit å høre med banken uansett slik at det blir gjort riktig.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

ah.. fikk en mail nå, så jeg tror kanskje det blir gjort på en annen måte;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Thanks for the purchase and fast response. In terms of dealing with the bank, when you get the chance, just go to the bank and tell them you want to purchase an international money order/cashiers check in U.S funds (winning auction bid plus shipping charges) You will pay the bank in your countries currency the equivalent of the U.S. total. Most banks will charge a dollar or two as a money order fee.

 

If your banks work the same way as U.S banks, they won't need my name or address. The line on the money order will be blank and you just fill in my name for who payment is going to. Your money order should come with a check receipt for its purchase which you keep for your records.

 

Once the money order is purchased, all you'll have to do is mail the payment to my address (listed below). I'll notify you when payment arrives and again when the item ships out with your delivery confirmation info. Thanks again for the purchase and have a good week.

 

Noen som har prøvd dette?

 

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar
ah.. fikk en mail nå, så jeg tror kanskje det blir gjort på en annen måte;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Thanks for the purchase and fast response. In terms of dealing with the bank, when you get the chance, just go to the bank and tell them you want to purchase an international money order/cashiers check in U.S funds (winning auction bid plus shipping charges) You will pay the bank in your countries currency the equivalent of the U.S. total. Most banks will charge a dollar or two as a money order fee.

 

If your banks work the same way as U.S banks, they won't need my name or address. The line on the money order will be blank and you just fill in my name for who payment is going to. Your money order should come with a check receipt for its purchase which you keep for your records.

 

Once the money order is purchased, all you'll have to do is mail the payment to my address (listed below). I'll notify you when payment arrives and again when the item ships out with your delivery confirmation info. Thanks again for the purchase and have a good week.

 

Noen som har prøvd dette?

 

Takker igjen! :)

9333594[/snapback]

Jeg diskuterte den løsningen med banken min tidlig på 90-tallet men da ble det for dyrt i forhold til prisen på varen så jeg fant en annen løsning. Jeg husker ikke hva prisen var men hvis dette er løsningen selgeren vil ha er det vel bare å gange hen i banken og høre med dem.

Og så er det vel tryggest å sende orderen rekommandert selv om det blir ekstra kostnad.

 

Members price på dvdpacific får du ved å opprette konto ja. Da blir du 'member'. Er ikke verre en det.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med playX nå etter at de gikk over til fast fraktpris? Det er 59,- per ordre, ikke per vare? Så jeg kan handle flere ting samtidig og bare betale 59 i frakt? Og hvordan er det med moms når priser går over 200? Går det på samlet pris eller per vare? Kan jeg f.eks. bestille flere ting som hver koster under 200, men samlet over 200 og slippe problemer med tollen?

Sagt at jeg bestiller to varer, en til 159 og en til 99. 258 tilsammen ekskl. frakt, er dette over eller under 200-grensa?

Lenke til kommentar

59 kr. er per ordre, ja.

Hvis varens verdi overstiger 200 kr. for pakken du mottar (samme om det er en film til 250 kr. eller 2 stk til 125 kr. hver) må du betale mva + behandlingen for det...

Bestiller du to varer og får de i samme sending med en verdi over 200 kr. må du betale for den. ;) Er en egen sticky ang. dette her. "MVA for dummies" eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg hadde tenkt å benytte meg av criterionsalget på Barnes&Nobles til å få to filmer inn i landet uten toll. Barnes&Nobles kjører 30% på alt av criterion, noe som gjør at hver film koster 20.99$. Så kombinerer jeg det hele med PayPal-salget de også kjører, som fjerner 10 $ av prisen. Da jeg kommer til checkouten ser alt slik ut: (se vedlegg).

 

Hvilken pris vil de sette på pakka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...