Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Nok et relativt sært ønske fra meg: Finnes det noen dvdutgivelser av Kido Keiji Jiban der ute? (Helst ikke i samme prisklasse som Robotto Keiji K, som jeg etterlyste tidligere i denne tråden)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg Matrix -triologien på HDDVD.. kan få den for $60, ca.. så kommer frakt i tillegg..

 

Men.. hvis jeg ber karen sette at verdien er $30 på den (som er litt under 200,- kroner, hvis jeg ikke tar helt feil).. tror dere det fungerer!? Kan man si noe på det? :ermm:

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg Matrix -triologien på HDDVD.. kan få den for $60, ca.. så kommer frakt i tillegg..

 

Men.. hvis jeg ber karen sette at verdien er $30 på den (som er litt under 200,- kroner, hvis jeg ikke tar helt feil).. tror dere det fungerer!? Kan man si noe på det? :ermm:

 

Takker! :)

9239129[/snapback]

 

Skal du kjøpe fra en du kjenner? Hvis så er det bare å be han skrive at det er en gave, for da går grensen på 1000,-

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg Matrix -triologien på HDDVD.. kan få den for $60, ca.. så kommer frakt i tillegg..

 

Men.. hvis jeg ber karen sette at verdien er $30 på den (som er litt under 200,- kroner, hvis jeg ikke tar helt feil).. tror dere det fungerer!? Kan man si noe på det? :ermm:

 

Takker! :)

9239129[/snapback]

Vel, om man kan si noe på det...

Det er skatteunndragelse, som er ulovlig. Selv om avsender skriver ned verdien uoppfordret er du som mottager fremdeles ansvarlig.

I praksis er det verste som kan skje at de tviler på pakkens verdi og forlanger dokumentasjon på pris/kjøpesum, og at du deretter får det vanlige mva-kravet.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe det fra eBay, eventuelt.. Men, er "gave prisen" på 1000,- !? hmm.. det visste jeg ikke!

 

Njål: Hvor sannsynlig i praksis er det da, tror du? Det er jo "kun" snakk om en HDDVD -boks.. :ermm:

 

 

Takker! :)

9242836[/snapback]

Umulig å si.

Matrix-boksen er tykk/stor nok til at jeg har opplevd å få forespørsel om dokumentasjon når avsender ikke har vært en annerkjent forhandler, flere ganger (også med private avsendere).

På den annen side, har fått større ting igjennom uten problemer.

Lenke til kommentar

Forsendelser kan kun merkes gave dersom det er sendt fra privatperson til privatperson. Dersom dette er tilfelle har ikke tollmyndighetene noen som helst grunn til å tro at det ikke er tilfelle at det er en gave. Forutsetter selvsagt at kvitteringer/fakturaer er lagt ved pakken.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal bestille den :hmm:

Kan noen si sånn ca hvor mye det blir? Er det noen av de plassene som er frakt frie?

9296240[/snapback]

 

Ingen av de er fraktfrie, når det er sagt så er det ingen andre som er det heller det er bare bakt inn i prisen...

 

Ta den fra DVD Pacific du...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...