Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bestillte hele DS9 serien for en stund siden fra amazon.com og står estemated delivery date 11 june, men de estemated er jo altid feil, pleier å få pakkene lenge før det.

 

men jeg har fremdeles ikke fått den, og det er nå 12 dager siden den ble sent, jeg har bestillt andre pakker fra amazon.com senere og de har tatt igjen og gått forbi DS9 siden jeg fikk de for 2 dager siden, alle ble sent med samme frak, nemilig den i mitten den som koster ca. $10.

 

kan det hende at størrelsen har noe å si på hvorfor den er så treig?

jeg kan jo ikke si at pakken er borte før den 11.

Lenke til kommentar

ja, sant det, men jeg har aldri opplevd noe forsinkelser med moms, kanskje bare en dag,

 

men den kommer vel i løpet av neste uke, bare jeg som ikke liker å ha pakker der ut i den store verden.

når jeg tenker på det, skulle jeg like godt fått den sent med budfirma hadde hatt den på 3 dager og de ville allerde betalt moms

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med hvordan Play behandler meldinger om forsendelser som er skadet i postgangen? Mottok Die Hard Trilogy i dag, og den hadde blitt litt revnet i pappen øverst, hyllesiden.

 

Problemet er vel at det sannsynligvis ikke er nok skade til at kommer til å gidde å drive og sende tilbake, men jeg ville jo helst hatt en feilfri utgave, da... Sendte en melding og hørte, så får jeg se. Kommer jo til å ta år og dag om jeg skal sende tilbake. :p

Lenke til kommentar

Erfaringen min med Play og retur av varer er dårlig. De sendte meg feil vare ved et tilfelle, denne varen var dyrere enn hva jeg hadde bestilt, men jeg hadde ikke bruk for den (PS2-spill, bestilte film), leste rundt på siden og forsto det slik at de refunderte hele returbeløpet ved feilvare. Kostet 80 kroner å returnere, fikk tilbake ~20 kroner, ville vært like billig å bestille nytt eksemplar av filmen.

 

Når det gjelder skadede varer har jeg flere ganger i det siste mottatt DVD-er hvor platene har hoppet løst rundt i coveret og pådratt seg riper og merker. Play er ikke førstevalget lenger, men hender de har for gode tilbud til å stå over.

 

Om jeg hadde fått varer med ordentlige skader ville jeg vurdert å melde varen som ikke mottatt etter tre uker fremfor å bruke penger på rekommandert retur.

 

Endring: bokstavmangel

Endret av Frikky
Lenke til kommentar
Du betaler frakt hos Play også, den er bare bakt inn i prisen på filmen...

 

Hos amazon england så blir det også trukket 17% vat (mva) fra prisen når man skal betale, så når man runder litt over £10 så går frakten opp i opp med det som blir trukket i vat/mva.

 

Ichi The Killer bestiller man IKKE fra England siden den er klipper sånn ca. 3,5 minutt... Kjøp heller R1 utgaven som er uklippt...

9000993[/snapback]

 

 

Hva mener du med at den klipper?

Lenke til kommentar
Hva mener du med at den klipper?

9032158[/snapback]

Han mener den er klippet, det mangler en viss bit av filmen fordi den britiske utgaven er sensurert strengere enn de andre utgavene

9032176[/snapback]

 

Er det normalt at filmer er klippet i den engelske utgaven?

Lenke til kommentar
Ett spm for dere play.com-kunder. Tar det lang tid før pakken kommer? Står 3-5 working days på siden, men det har gått langt over det nå :hmm:

9043395[/snapback]

 

Det tar litt lengre tid enn det som står på siden ja. Husk de skal sende det fra England så det tar lengre tid enn om de skulle ha sendt det fra en plass i Norge. Men det tar ikke lengre tid enn 2 uker ca.

Lenke til kommentar
Ett spm for dere play.com-kunder. Tar det lang tid før pakken kommer? Står 3-5 working days på siden, men det har gått langt over det nå :hmm:

9043395[/snapback]

 

i det siste har jeg fått pakkene innen uka, 5 dager er vanlig, men hvis du skal betale moms så tar det lengre tid

 

 

og jeg har fremdeles ikke fått DS9 pakka fra amazon nå er det nøyaktig 2 uker siden den ble sent

Lenke til kommentar

Bestilte Tears of the sun den 17 Juni fra PlayX, har enda ikke fått den. Skrevet flere klager, men de bare sier at de "kanskje" får den til seg om X antall dager hver gang. Å har enda ikke fått den.

 

Å bestilte Yamato og Hamburger Hill, begge skulle hatt NOR cover. Begge var svenske.

 

Så ble vel siste gang jeg bestilte derfra :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...